Verwijderd

Topicstarter
Stupid me 8)7 heeft zijn PDA (HP ipaq 5450) geflasht naar een dergelijke Linux image, probleem is dat touchscreen niet herkend word, en ook LCD scherm doet moeilijk. Communicatie is op moment alleen mogelijk via seriele connectie :(.

Ik heb heel google afgezocht voor een download van Windows Pocket PC 2002 / 2003, om de PDA weer terug de flashen naar Windows. Ik heb hier namelijk een originele en echte licentie van PocketPC 2002 bij mijn PDA gekregen, alleen op de CD staat het OS dan weer niet...

Dus nu mijn vraag, of iemand mij kan helpen aan PocketPC ... ? ;(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 21:09 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:53

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

www.pocketpc-club.nl/forum, voor al uw Pocket PC vragen ;)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-02 20:37

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

welke versie je van windows pocket pc nodig hebt is afhankelijk van de hardware, er zit verder ook geen key op oid dus je zult zo'n rom niet zomaar ergens kunnen downloaden. je had voor je ging flashen even een backup moeten maken.

probeer iemand te vinden met een zelfde pda die een backup voor je wilt maken.

de 5450 is volgens mij een vrij nieuwe pda dus was standaard met wm2003 geleverd ? als dat niet zo is kan je misschien de 2003 update ergens vinden maar waarschijnlijk niet legaal.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:44

Dommel

Professioneel Software Sloper

Als je PDA nog vrij nieuw is kun je dan niet even langs de winkel gaan en vragen of zij je misschien kunenn helpen :?

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Verwijderd

Terugflashen zal niet gaan. Als ik me niet vergis , ziet windows nu de bootloader
niet en kan niets installeren.
Ik vrees dat je hem op moet sturen voor een nieuw mobo'tje

Verwijderd

als je me mailt kan ik je een volledige flash naar 2003 sturen, is een back-up van de mijne

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

terugflasken kan wel, aals het goed is word bij de uitleg voor het linux erop flashen duidelijk aangegeven dat je eerst je windows moet backuppen, voor het geval iets fout gaat, "hoe zou dat nou komen" ;) Dus zou je gewoon de verschillende guides erop na moeten slaan hoe je hem terug kan zetten, en als je inderdaad zelf geen backup hebt gemaakt voor het flashen hopen dat je een lieve persoon tegenkomt die zijn eigen 5450 even voor je wil backuppen en je het image daarvan wil leveren...

• Remz-Jay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-07-2025

Remz-Jay

PSEiKO

Verwijderd schreef op 29 oktober 2003 @ 22:35:
Terugflashen zal niet gaan. Als ik me niet vergis , ziet windows nu de bootloader
niet en kan niets installeren.
Ik vrees dat je hem op moet sturen voor een nieuw mobo'tje
Bovenstaande opmerking klopt inderdaad. In de manual van een pocketlinux die ik ook wou proberen stond namelijk ook dat de standaard windows bootloader overschreven wordt en de installatie dus niet ongedaan gemaakt kan worden.

Ook ik vrees dat je 'm terug moet sturen of iets dergelijks.

[ Voor 10% gewijzigd door Remz-Jay op 29-10-2003 22:46 ]

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
http://www.pocketpc-club.nl/forum/ :) voor al je vragen. Vorig linkje werkt niet

• fjorden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik weet niet wat je wel en niet meer ziet als je geen windows bootloader meer hebt, maar misschien heb je wat aan de volgende links.

Ik had namelijk dat ik enkel het wit/rode scherm zag op m'n 3760 en verder niets. Je kan door verschillende toetsen tegelijk in te drukken je ipaq forceren om in de seriele update mode te gaan (of via de usb). Ook is het mogelijk van de Compaq ROM update WinCE te restoren, zie onderstaande link en zoek naar 'windows 2000', het is namelijk een heel verhaal. Vanaf een paar regels boven 'Windows 2000' begin je dan te lezen.

http://www.handhelds.org/...%20Compaq%20iPAQ%20Update

Deze link is interessant als je via usb wilt restoren, dan heb je het programma host11.exe nodig (kan je via google vinden):

http://www.handhelds.org/z/wiki/HosT11

Daarna werkte m'n iPaq weer. Als je niet in 'usb rom upgrade' mode terecht komt met de toetscombinatie die daar wordt genoemd, dan moet je proberen enkele andere toetsen ook vast te houden - volgens mij klopte die combinatie namelijk niet. Ik dacht ook die toets links naast de luidsprekerknop, maar dat weet ik niet zeker.

Succes.

[ Voor 3% gewijzigd door fjorden op 31-10-2003 00:26 ]

Pagina: 1