Computer vind de harware niet

Pagina: 1
Acties:

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:32

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Ik heb hier een computer van mijn broertje (p!!! 500@560, 256 sdr, aopen ax6b Aopen ax63 pro vervangen, diamond viper v550, pci awe 64 creative geluidskaart en belkin netwerk adapter deze wil die niet detecteren!).

Na het volgen van de gebruiksaanwijzing van belkin, software erop, meuk uit, pc open, kaart erin en draaien met die hap. Verekt windows het deze kaart te detecteren.

Ik heb alles kaal opgestart (alleen nodige) maar dit mocht ook niet baten. Heb de kaarten omgedraaid, ook niet. Belkin kaart getest in een ander systeem daar deed ie het wel. Nou zul je wel denken dit is een fout in het mainboard of sow, maar als de sb kaart eruit is gehaald en op een andere plek induw vind ie `m wel, maar de belkin niet.

Ik ben einde raad.

[ Voor 3% gewijzigd door Meneer aard op 30-10-2003 16:29 ]

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kijk even of de kaart trouwens niet toevallig PCI 2.2 is, en het mobo maar PCI 2.1 of 2.0 sloten heeft. :) Bij bepaalde FireWire kaarten was dit het geval, toen kreeg je ook dit soort problemen.

Anders lijkt het me meer een compatibiliteitsprobleem met je mobo en de kaart. De kaart werkt dus totaal niet op het bord, in welk slot je hem ook duwt? Is het niet mogelijk dat de southbridge gewoon die kaart niet wilt, b.v. omdat deze zich niet 100% aan PCI standaarden houdt?

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Aikeleer schreef op 29 October 2003 @ 21:33:
Kijk even of de kaart trouwens niet toevallig PCI 2.2 is, en het mobo maar PCI 2.1 of 2.0 sloten heeft. :) Bij bepaalde FireWire kaarten was dit het geval, toen kreeg je ook dit soort problemen.

Anders lijkt het me meer een compatibiliteitsprobleem met je mobo en de kaart. De kaart werkt dus totaal niet op het bord, in welk slot je hem ook duwt? Is het niet mogelijk dat de southbridge gewoon die kaart niet wilt, b.v. omdat deze zich niet 100% aan PCI standaarden houdt?
Het is pci 2.2 dacht ik van het moederbord zal heel even opzoeken.

Deze: http://english.aopen.com.tw/products/mb/AX6B.htm

[ Voor 5% gewijzigd door Meneer aard op 29-10-2003 21:49 ]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Is het zo'n Sweex kaart? Die zijn er als Realtek en Belkin.
Maar die met Belkin chip geven nog wel eens problemen. Als het nog kan, gewoon omruilen in de winkel voor een Realtek :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
dreeke schreef op 29 October 2003 @ 21:46:
Is het zo'n Sweex kaart? Die zijn er als Realtek en Belkin.
Maar die met Belkin chip geven nog wel eens problemen. Als het nog kan, gewoon omruilen in de winkel voor een Realtek :)
Het is een origineele belkin kaart Kaart .

citaat van de site:
Vereisten: De PCI-sleuf van uw PC moet PCI 2.1 ondersteunen

[ Voor 21% gewijzigd door Meneer aard op 29-10-2003 21:54 ]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

oh die :)
ik dacht eentje met UTP aansluiting :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
dreeke schreef op 29 oktober 2003 @ 22:21:
oh die :)
ik dacht eentje met UTP aansluiting :)
mijn fout, had wat specifieker moeten zijn.

Kan het ook een conflict in windows zijn want het controle ledje gaat pas branden op moment dat de drivers worden geladen (het windows xp laad scherm). Dan pas doet ie ut goed.

Ik ga straks windows kaal (schoon) installeren kijken of ie het daar mee doet. Ik vermoed dat dit het is want mijn broertje let niet goed op als ie dingen moet verwijderen enzo (del map spel of sow).

Verwijderd

Meneer aard schreef op 30 oktober 2003 @ 07:40:
[...]

mijn fout, had wat specifieker moeten zijn.

Kan het ook een conflict in windows zijn want het controle ledje gaat pas branden op moment dat de drivers worden geladen (het windows xp laad scherm). Dan pas doet ie ut goed.

Ik ga straks windows kaal (schoon) installeren kijken of ie het daar mee doet. Ik vermoed dat dit het is want mijn broertje let niet goed op als ie dingen moet verwijderen enzo (del map spel of sow).
Dat is inderdaad even het beste. De computer schoon opnieuw installeren. Maar verder niet om het een of ander maar het kan ook wat met het moederbord te maken te hebben. AOpen moederborden zijn niet echt de meest fantastische mobo's ooit gemaakt. Ik heb er zelf ook configs mee gebouwd en dat was best wel om te huilen hoe slecht AOpen borden presteren. Als de kaart het gewoon wel in een andere pc doet dan zal het inderdaad aan het mobo liggen. I guess :)

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 07:53:
[...]

Dat is inderdaad even het beste. De computer schoon opnieuw installeren. Maar verder niet om het een of ander maar het kan ook wat met het moederbord te maken te hebben. AOpen moederborden zijn niet echt de meest fantastische mobo's ooit gemaakt. Ik heb er zelf ook configs mee gebouwd en dat was best wel om te huilen hoe slecht AOpen borden presteren. Als de kaart het gewoon wel in een andere pc doet dan zal het inderdaad aan het mobo liggen. I guess :)
Ja weet het, die ax6b waare de eerste bx borden met usb, tot op heden hebben de poortjes niet gewerkt.

Is dit moederbord wel pci 2.1, of is dat zo oud?

Update:

Ik heb het moederbord vervangen door een aopen :+ ax63 pro. Ook heb ik belkin gebeld en zei dat het geval ook door de bios herkend moet worden, beetje vaag want bij mijn herkent ie `m volgens mij ook niet in de bios, pas als windows de drivers aan het laden is dan gaat het lampje branden.

[ Voor 18% gewijzigd door Meneer aard op 30-10-2003 16:27 ]

Pagina: 1