p4 2.8@3.2 +tv kaart = reboot

Pagina: 1
Acties:

• rcarter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-04-2025
ok hier ff een vraagje

ik overklok al een tijdje en ik heb nu mn p4 2.8 op 3.2 maarrrrr als ik mn tv software aan doe dan restart mn pc na een kwartier vast ofzo

ik heb mn core clock verhoogd tot 1.725 en temps zijn 36 idle en 46 stressed

en als ik mn club3d 9800np flash naar 9800 pro dan word het probleem alleen maar erger

ik heb wel wat dingen gelezen over dat je pci snelheid ook hoger word met overclocken

ik heb geprobeerd te searchen maar kwam niet echt op iets dat me hielp

mischien heeft iemand hier ook ervaring mee

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:01

Sjaak_Afhaak

Bleh!

heb je al geprobeerd of het probleem ook voor komt als je je CPU weer terugclockt? enne wat voor TV-kaart heb je?

Hier staat tekst

• rcarter
ja als mn pc al op 3.1 is doet hij het weer perfect

en het is een terratec sinergy 400

edit:

thnx for snelle reply B)
mn eerste post hier

[ Voor 25% gewijzigd door rcarter op 29-10-2003 20:19 ]

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:01

Sjaak_Afhaak

Bleh!

dan ligt het probleem idd waarschijnlijk bij je PCI snelheid. Als je ook nog ff je moederboard wilt posten, kunnen we (of jezelf natuurlijk, wat je wel geacht word te doen) kijken of je PCI clock veranderd kan worden.

Hier staat tekst

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:56
Gebruik aub normale zinnen met Hoofdletters en punten. Dit vergroot de leesbaarheid enorm.

En ontopic: Als je zegt welk mobo je hebt dan kan er eventueel gereageerd worden of de bus van de PCI sloten afhankelijk is van je FSB. Of dat er eventueel nog wat aan getweaked kan worden.

[ Voor 52% gewijzigd door Juicy op 29-10-2003 20:22 ]

-

• rcarter
Ik heb een asus p4t-533c. (hier je hoofdletters en punten >:) )

Ik heb die bios nog niet naar de niewste versie geflashed (zal het binnenkort doen). Heb wel al wat in de bios gekeken, nog niet intensief.

• Juicy
Hoe ben je trouwens aan een P4-2,8 met een socket 423 gekomen ? Dacht dat die niet tot de 2,8 zijn gekomen ... Ik kwam de P4T tegen en deze heeft de 423 socket ...

En wat is je huidige FSB ?

[ Voor 28% gewijzigd door Juicy op 29-10-2003 20:31 ]

-

• rcarter
Euhm ik heb gewoon socket 478 en mn huidige fsb is 148

• Juicy
Je hebt gelijk, ik was naar de P4T aan het kijken en niet naar de P4T533-C ...

Maar je moet even je boekje erbij zoeken. Daar moet je kijken of je de PCI bus los van je FSB kunt instellen.

-

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Hoeveel watt is je voeding en hoe zijn je voltages? Stabiel of schommelen ze nogal? Heb je er ook last van als je zware spellen speelt of iets anders dat je cpu zeer hard stressed?

[ Voor 24% gewijzigd door pisart op 29-10-2003 20:45 ]

• rcarter
Ok bedankt ga ik doen, nog een ander vraag ik heb een q-tec 350 watt voeding en nu heb ik al mn fan connectoren op mn moederbord gebruikt

Mischien slaat hij uit omdat mn voeding niet sterk genoeg is, want ik merk soms dat als hij opstart en hij begint mn geluidskaart te initialiseren hij zomaar opniew start

edit

Spellen doen het gewoon... voltages stabiel, cpu is niet stressed

[ Voor 12% gewijzigd door rcarter op 29-10-2003 20:48 ]

• pisart
  • Niet online
Welk os heb je? Zet eens uit dat hij opnieuw opstart bij een zware fout.
De q-tec 350watt is niet zo sterk voor een overgeklokte cpu en daar nog wat zware randapparaten bij.

[ Voor 42% gewijzigd door pisart op 29-10-2003 20:49 ]

• rcarter
Mijn os is windows xp , ik ga ff kijken waar je dat uit kan zetten.
Als je weet waar graag een reply :9

"rent naar de winkel en koopt 400 watt voeding"
Nee maar serieus als ik er 1tje ga kopen kan je er 1 aanraden

edit

laat maar ik gebruik search wel ff

[ Voor 49% gewijzigd door rcarter op 29-10-2003 20:56 ]

• pisart
  • Niet online
Eigenschappen van deze computer, tabblad geavanceerd, opstart en herstellingsinstellingen en dan "de computer automatisch opnieuw opstarten" uitvinken ;)
Hoe zijn je voltages nu van je voeding? Idle en stressed.

• rcarter
Thnx voor de snelle hulp, ik ga ff een goed progje zoeken om de voltages te kijken, want nu herstart hij en heb ik geen idee over de voltages

• pisart
  • Niet online
Probeer speedfan eens of idle kan je zelfs kijken in de bios, maar gebruik geen asus probe (niet zo'n heel goed progje :p)

• rcarter
Ok ik denk dat ik iets verder ben, ik zat mn boekje te lezen en ik moest nog een jumper verplaatsen om de vcore echt hoger te zetten :P (vreemd dat het wel in de bios lijkt alsof je het hoger zet).

Ik zit nu weer op 3.2 heb mn bios naar de niewste versie geflashed en het ziet er goed uit.

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

pisart schreef op 29 October 2003 @ 20:47:
Welk os heb je? Zet eens uit dat hij opnieuw opstart bij een zware fout.
De q-tec 350watt is niet zo sterk voor een overgeklokte cpu en daar nog wat zware randapparaten bij.
[flame] ;)
Q-Tec voedingen is de ergste crapzooi waarmee je je PC kan bevuilen.. :r
[/flame]

Het kan zijn dat die 350W te instabiel/laag vermogen kan leveren. Ze kunnen namelijk niet 350W continu kunnen leveren en dat is eigenlijk het vermogen waar je naar moet kijken (die 350W kon its van 260 continu leveren).

Maar jou probleem ligt meest waarschijnlijk gewoon bij je TV-kaart: die raakt instabiel bij een hogere PCI bus snelheid. Oplossing is niet via een BIOS update, videokaart-mod of driver update te bereiken. Je PC lager klokken of je TV-kaart uit je systeem verwijderen zal waarschijnlijk de enigste remedie zijn..

Use the Search Luke...

• pisart
  • Niet online
De 350 en 400 watt zijn zeker niet goed :p, maar de 550watt is toch redelijk. Voor een gemiddelde prijs van €50 mag je ook niet teveel verwachten. ;)

• rcarter
Ok dus volgende voeding is geen q-tec :)

Hmm dan word het waarschijnlijk tv-kaart eruit, ik dank jullie voor al jullie hulp _/-\o_

• rcarter
Ok ik loop nu soepel op 3.2 ghz vcore is nu 1.725 en alles gaat goed, volgens mij is het probleem inderdaad de voeding, als ik b.v max payne 2 speel doet hij het een tijde en dan opeens slaat het spel uit en ben ik terug in windows.

Volgens mij heeft mn ati 9800 dan niet meer genoeg stroom ofzo..

ik ga mn pc weer op standaar waarden zetten en kijken of het probleem zich nog voordoet

[ Voor 10% gewijzigd door rcarter op 29-10-2003 22:49 ]

• pisart
  • Niet online
Het kan ook zijn dat je voeding daar zelf niet sterk genoeg voor is. De laatste 800fsb p4's zijn niet echt zuinig en een 9800 ook niet echt. Daarom vraag ik of je even je voltages van je voeding wilt posten. ;)

• rcarter
Ik heb mn cpu op standaard gezet en het werkte weer prima , het is wel nog een oude p4 dus fsb = 533

Ik ga dat programaatje van je proberen en dan zal ik de voltages neerzetten...
maar dat word waarschijnlijk morgen :Z

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
rcarter schreef op 29 oktober 2003 @ 20:16:
ja als mn pc al op 3.1 is doet hij het weer perfect

en het is een terratec sinergy 400

edit:

thnx for snelle reply B)
mn eerste post hier
Het ligt of aan je PCI bus dat je TV kaart niet pikt OF je hebt te veelhardware voor je voeding, een P4 & R9800 zuipen stroom cker als je ze overclocked...

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Verwijderd

Het stomme is, ik heb echt al maanden lang hetzelfde ge-emmer..
en ik had daar ook al een topic over geopend.. er zijn meerdere mensen met een Terratec TV-kaart onder winxp dat hij fouten vertoont..

- Kan de direct show filter niet intitialiseren..

Een veel voorkomende fout, ( niet de fout die hier besproken wordt ) maar ik mag toch aannemen dat zo'n Terratec TV-Kaart normaal mag werken onder XP aangezien hij ook XP gecertificeerd is..
Ik heb alle mogelijke drivers geprobeerd, beta's de hele ratteplan maar het behaalde steeds opnieuw negatief resultaat :(

edit:

Heeft er misschien ondertussen iemand al een oplossing voor dit probleem gevonden?? Voor m'n verdere specs.. Zie specs :D Denkt toch echt dat die specs geen probleem mag vormen..

Dag 74,95 :|

Succes iig met je pc'

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 09:40 ]

• Voutloos
  • Niet online
http://www.asus.com.tw/su...Name=P4T533-C&Type=Latest

En de manual aldaar, staat beschreven dat er geen optie is om de PCI bus op 33MHz te locken.
Als ik goed reken loopt jouw PCI bus op 37 MHz, en dat valt nog wel mee. Meestal vormt het geen probleem...
Nu is het wel zo dat TV-kaarten gemiddeld genomen gevoeliger zijn dan een stom NICje of zo.

Maar je kan ook altijd een nieuwe voeding halen en vragen of je niet goed geld terug garantie hebt. Dan kan je rustig testen.

En The_Watcher, jouw probleem lijkt me een software probleem en dus niet relevant in dit topic. Open en er anders zelf eentje. Anders gaan we nogal door elkaar praten hier.

{signature}

• rcarter
Ja ik ga denk ik een zwaardere voeding bij iemand lenen om het te proberen.

Na wat testen ben ik er ook achter gekomen dat als ik hem overklok en een 2 casefans uit doe hij het wel normaal doet, hij word dan wel te heet.

Maar het is denk ik wel duidelijk dat het de voeding is.

• Voutloos
  • Niet online
rcarter schreef op 30 oktober 2003 @ 10:42:
Ja ik ga denk ik een zwaardere voeding bij iemand lenen om het te proberen.

Na wat testen ben ik er ook achter gekomen dat als ik hem overklok en een 2 casefans uit doe hij het wel normaal doet, hij word dan wel te heet.

Maar het is denk ik wel duidelijk dat het de voeding is.
Raar, een casefan gebruikt hoogstens 1 a 2 Watt.

{signature}

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Gamer

Electrified

http://www.jscustompcs.com/power_supply/

bekijk dit even en vul het in, weet je direct of je PSU te licht is.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• rcarter
Dankje ik denk dat ik nu zeker van mn zaak ben want.

Your Recommended Minimum Power Supply is 354 Watts!!*

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

t!mP

is inflatie gevoelig

Ok paar dingen...

Om echt verder te kunnen overklokkken (doelgericht) ben je een agp/pci lock nodig en/of dividers, en goede koeling.
Je wilt je cpu en/of mem overklokkken maar niet je tv kaart dus die moet je vastzetten.
Zeker met p4, is van 2.8 naar 3.2 niet ver. Imo moet dit makkelijk met de std voltage kunnen (of heel klein beetje extra). Je had prob je voltage al op zijn max, en nu nog hoger... ik zou daar heel erg mee oppassen want strax boot ie helemaal niet meer.
Op 3.2 ben je absoluut niet de max voltage nodig. Ik zou echt ff kijke of je mobo het bezig pci/agp lock/divider en zo ja lock je het spul zo nee, zou ik eerst een ander mobo kopen voor ik ging overklokken. Mits je een stabiel systeem wilt.
Check ook je geheugen settings, timings, divider instelling etc etc..

[edit]

Echter zijn er nog veel meer dingen waarvan alles afhangt, maareh omdat allemaal te gaan uitleggen lijkt me een beetje overbodig nu :x. Als je de faq goed leest heb je een goede start. Eerst dus goed kijken hoe alles moet en werkt en dan dingen ondernemen lijkt mij het beste GL.

[ Voor 21% gewijzigd door t!mP op 30-10-2003 18:51 ]

• AirX
  • Laatst online: 13-02 16:45

AirX

Tweak Guru

Het kan ook aan je Software liggen, ik heb namelijk een Aldi TV-kaartje :P, en met de bijgeleverde software reboot ie ook regelmatig (daardoor heb ik trouwens een router gesloopt, omdat ik net aan het flashen was :'(, heb overigens wel een nieuwe gekregen :p)..... maar nu gebruik ik showshifter en dan loopt ie perfect. Wat verder ook bij mij hielp is in Norton Antivirus de MSN messenger scanner uit te zetten. Daarna rebote ie bij mij niet meer. Vraag me niet waarom. Ik had trouwens dat uitgevonden via de search hier.

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

AirX schreef op 30 oktober 2003 @ 19:14:
Het kan ook aan je Software liggen, ik heb namelijk een Aldi TV-kaartje :P, en met de bijgeleverde software reboot ie ook regelmatig (daardoor heb ik trouwens een router gesloopt, omdat ik net aan het flashen was :'(, heb overigens wel een nieuwe gekregen :p)..... maar nu gebruik ik showshifter en dan loopt ie perfect. Wat verder ook bij mij hielp is in Norton Antivirus de MSN messenger scanner uit te zetten. Daarna rebote ie bij mij niet meer. Vraag me niet waarom. Ik had trouwens dat uitgevonden via de search hier.
Het 'zou' overal aan kunnen liggen uiteraard... Maar dat het aan al die progs ligt sja klinkt me niet echt logisch in de oren....
Als je een foute OC hebt is je systeem nooit stabiel en zal die bij veeel progs fout lopen of rebooten oid. Als hij alles std had liep het goed, tenminste dat vat ik op uit de startpost.
Met andere woorden ga niet elk progje proberen, enkel als die ook reboot bij std settings.... Zorg gewoon dat je een goede oc krijgt of geen

• rcarter
Nou ik maak me niet zo druk over het voltage, want hij doet het op 3.2 prima op 1.675 en mn max is 1.85.

Software zal het niet zijn ik heb namelijk een paar dagen geleden mn pc geformat en opniew geinstaleerd.(ga vanavond 450 watt voeding proberen)

[ Voor 42% gewijzigd door rcarter op 31-10-2003 08:58 ]

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

rcarter schreef op 31 oktober 2003 @ 08:54:
Nou ik maak me niet zo druk over het voltage, want hij doet het op 3.2 prima op 1.675 en mn max is 1.85.

Software zal het niet zijn ik heb namelijk een paar dagen geleden mn pc geformat en opniew geinstaleerd.(ga vanavond 450 watt voeding proberen)
Kijk het gaat erom dat je systeem stabiel is... mij maakt et natuurlijk niet zoveel uit ;p.
Maar zonder goede divider instellingen kom je langggg niet zover en zal je systeem sneller onstabiel worden. Ik kan me 2.4c op 3.2/3 stbiel draaien op std voltage...
Een slechte OC is langzamer als een goede std imo

• rcarter
Ok ik heb de laatste paar dagen het druk gehad en geen tijd gehad om andere voeding te lezen, maar ik heb wel de voltages op 3.2 gh

+3.3V = 3,26V
+5V = 4,89V
+12V = 11,67V

-12V = -11.62V
-5V = -4.90V

• pisart
  • Niet online
Is dat idle of stressed? Idle is dat te laag, want als je die gaat dan stressen dan zakt die nog verder in.

Verwijderd

Gamer schreef op 30 oktober 2003 @ 11:19:
http://www.jscustompcs.com/power_supply/

bekijk dit even en vul het in, weet je direct of je PSU te licht is.
auw... Ook nog ff die test gedaan:
Your Recommended Minimum Power Supply is Watts!!*

• rcarter
pisart schreef op 02 november 2003 @ 11:53:
Is dat idle of stressed? Idle is dat te laag, want als je die gaat dan stressen dan zakt die nog verder in.
Dat is idle, nou ja dan ga ik maar een zwaardere voeding kopen ik poste de volts gewoon ff om zeker te weten.
ik had die test namelijk al gedaan en kwam om minimum 354 watt uit ofzo, maar wil geen niewe voeding kopen en er dan achter komen dat het aan iets anders ligt

Verwijderd

Auw..... Net ook effe die teste gedaan
Your Recommended Minimum Power Supply is 490 Watts!!*
Terwijl ik maar een 400 Watt heb. Maar ja wel een Zalman voeding :D loopt perfect

FF ontopic.
ALs je fbs verhoogt clock je alles over dus ook je pci slots en agpslots.
In dit geval kan dus je tv-kaart daar niet tegen. Ik weet niet of jou bios dat ook heeft maar in de mijne kan ik instellen dat ie de pci's slots gewoon op 66hmz(66 toch?) laat staat en niet verhoogd dan zou je ook geen problemen moeten hebben met je tvkaart.

• pisart
  • Niet online
Die test is niet erg betrouwbaar, ik heb die ook gedaan en da zei dat ik een zwaardere voeding nodig had. Maar ik heb met een multimeter mijn voltages gemeten en mijn 12v was 11.92v stressed, voldoende dus. Kan je geen zwaardere voeding erges voor eventjes lenen en dan testen of met een multimeter je 12v en 5v testen?

• rcarter
Ja ik ga ff iemand zoeken die een 400 watt voeding heeft en die hem even wil afstaan

Verwijderd

Die test is prima maar geeft de maximale piekbelasting voor de voeding. Ik heb een 420W Topower die een piekvermogen heeft van 520W, "Your Recommended Minimum Power Supply is Watts!!* " m'n voeding is dus heel ruim bemeten. :)
Wat ook nog van belang is dat de 5 en 12V lijn niet overbelast worden.
Pagina: 1