Verwijderd

Topicstarter
bij mijn speurtocht naar een muziekspelertje van klein formaat heb ik mij al verdiept in de MP3 spelertjes met geheugen (USB). Vandaag kwam de folder van Dixons binnen met daarin de Sharp MD-MT 180.

http://www.sharp.nl/templ...11&pageID=2574&ProdID=815

DAT ziet er nou eens mooi uit!!!

Maar wat is nou eigenlijk MD? Zijn dat van die 8cm CD-r schijfjes, of weer iets anders?
Hoe neem je daarmee de muziek op?

Maw, wie legt me dat eens uit?
Met de zoekfunctie kom ik er niet uit!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 20:03 ]

Verwijderd

MiniDisc zou de opvolger van de CD moeten worden, 74 minuten muziek op een schijfje van 8x7x0.8 cm. (even opgemeten :) )
even googelen - fototje

Het voordeel van MiniDiscs is dat je met elke speler liedjes kan verwijderen, van volgorde veranderen, naam veranderen, liedjes samenvoegen enzovoorts. Ook is het mogelijk om een redelijke lap tekst erbij te zetten. (al heb je daar nooit zin in)

Ik heb het een tijdje geleden ook gekocht en het is wel makkelijk, het enige nadeel is dat eigenlijk niemand MiniDisk kan afspelen. Heb het vaak gebruikt om school te pesten, jah ik heb het bij me, maar het staat op MD :D

Verder kan MD ook beter tegen schokken dan CD's

(eigenlijk is het dus CD 2.0 )
kortom: leuk om te hebben, maar een beetje onnodig, ik zou voor een MP3 speler gaan!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 20:39 . Reden: fototje erbij ]

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 13:44

sjaakaq

It might get loud

idd. Heb ook een minidisc gehad. Klein, licht, redelijk zuinig met stroom, niet al te duur maar.....je moet alles opnemen, en vaak 1 op 1, dus een cd erop zetten duurt een uur oid (niet bij netMD).

MP3 speler is handiger!

leoaq.fm // Jeune Loop

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Als je er een koopt , koop dan een NetMD van Sony . Die kan je via USB op de PC aansluiten en hoeven niet real-time op te nemen

Verwijderd

Topicstarter
en HOE neem je de muziek dan op? Stop je zo'n minidisk ook gewoon in je CD-brander?
[Het voordeel van MiniDiscs is dat je met elke speler liedjes kan verwijderen, van volgorde veranderen, naam veranderen, liedjes samenvoegen enzovoorts. Ook is het mogelijk om een redelijke lap tekst erbij te zetten. (al heb je daar nooit zin in)
begrijp dus dat het werkt als een CD-RW?

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 21:27 ]

• ebborazor
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09-2022
het zijn aparte schijfjes die een beetje lijken op floppies van je computer.
Om te recorden gebruik je je minidisc. (de minidisks passen dus niet in je cd-r)

Ik zou als ik jou was ook gewoon voor een mp3 speler gaan

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 October 2003 @ 21:24:
en HOE neem je de muziek dan op? Stop je zo'n minidisk ook gewoon in je CD-brander?

[...]

begrijp dus dat het werkt als een CD-RW?
Als je het heel kort wil omschrijven wel, maar: bij MD kan je ook gewoon 1 liedje verwijderen, zonder dat er echt veel ruimte op je schijfje verloren gaat, bij een CD-RW zal je eigenlijk altijd de gehele CD moeten wissen en dan opnieuw branden!

Verwijderd

Topicstarter
conclusie lijkt te zijn dat de MP3 spelertjes gebruiksvriendelijker zijn.
Dat lijkt me duidelijk.

Bedankt luitjes!

(kan slotje op)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 09:00 ]

Pagina: 1