Wat voor manieren zijn er om te controleren of het door jou ontwikkelde stuk software op de pc van een gebruiker is geinstallleerd op het moment dat hij jou website bezoekt. Zijn er standaard inplementaties/voorbeelden voor dit soort functionaliteit.
Wellicht kan je iets met ActiveX, maar in principe mag het niet mogelijk zijn als website te neuzen op andermans computer. Mocht het al lukken, dan kan je ervan uitgaan dat alleen IE deze informatie kan ophalen.
Ik kan me niet goed voorstellen dat je geinstalleerde software op mag vragen vanaf je site. Ik heb wel eens gezien dat bepaalde software de USER_AGENT header aanpast, zodat de eigen software er bij staat.
Zo zie ik weleens IOPUS internet macro enabled in mijn IIS logfiles onder de useragents. Hoe je die agent aanpast en of de de bedoeling is weet ik niet (IOPUS maakt sowieso software die nogal op het randje is nl).
en dan: Wat wil je eigenlijk bereiken
zien of mensen jouw (ongeregistreerde-) software hebben, of heb je een activex control die je op je webpage wilt gebruiken 
Verder: is het een intranet pagina, waar je eventueel de securitysettings in de browsers voor omlaag kan zetten?
Zo zie ik weleens IOPUS internet macro enabled in mijn IIS logfiles onder de useragents. Hoe je die agent aanpast en of de de bedoeling is weet ik niet (IOPUS maakt sowieso software die nogal op het randje is nl).
en dan: Wat wil je eigenlijk bereiken
Verder: is het een intranet pagina, waar je eventueel de securitysettings in de browsers voor omlaag kan zetten?
kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord
Valt er niet iets te doen met cookies (die door de software worden weggeschreven)?
Het hoeft trouwens alleen onder windows te werken (aangezien het software voor windows is), maar liefst wel onder de meest populaire browsers (ie, moz, opera, ...)
Ik wil zien of mensen mijn plugin hebben draaien, want dan kunnen ze van bepaalde 'diensten' op de website gebruik maken. Het is niet voor een intranet, dus kan geen instellingen e.d. specificeren.
Het hoeft trouwens alleen onder windows te werken (aangezien het software voor windows is), maar liefst wel onder de meest populaire browsers (ie, moz, opera, ...)
Ik wil zien of mensen mijn plugin hebben draaien, want dan kunnen ze van bepaalde 'diensten' op de website gebruik maken. Het is niet voor een intranet, dus kan geen instellingen e.d. specificeren.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 19:48 ]
Als je die applicatie toch zelf ontwikkelt, moet je het gewoon andersom bekijken.
Laat de software jouw server weten dat het geïnstalleerd is.
Expanding the inexpandable
Het moet op meerdere websites tegebruiken zijn. Dus dat iemand alleen een stuk html/php/asp hoeft te gebruiken om te controleren of de vereiste software is geinstalleerd.Expander schreef op 29 October 2003 @ 19:51:
Als je die applicatie toch zelf ontwikkelt, moet je het gewoon andersom bekijken.
HTML lukt natuurlijk niet, en met PHP/ASP kan het alleen als het meegestuurd word, zoals HTTP_ACCEPT. Daar dit niet het geval is: not a chance.
In het algemeen onmogelijk. Wat als het wel geinstalleerd is, maar onder een andere user account die je niet kunt lezen?
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Ik vind het cookies idee nog best slim: W.s. kan je iig. onder IE zelf wel een cookie file aanmaken. En tenzei IE daar ergens hashes van bijhoud, zal IE die cookie die je 'raw' hebt aangemaakt gewoon terugsturen. Cookie formaat onder IE is vrij simpel, en in je app kan je vast wel de juiste dir vinden, met wat registry calls oid. Onder Mozilla kan het ook vast wel, staan je cookies in 1 file, dacht ik.
Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949
*cought* http proxy maken op de client site, net zoiets als die firewalls die sturen dan ook van die extra headers mee. As je dan een "hidden" http header request inbouwd ofzo
Pagina: 1