Toon posts:

Koolance reservoir

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb via search gezocht naar eventuele oplossingen voor mijn probleem en ik bij de leverancier van mijn koolance case, maar ben er nog niet helemaal uit, wat ik het beste kan doen.

Het volgende:
koolance case pc601bw aangeschaft bij xxlcases, dit werkte tot volle tevredenheid, totdat ik problemen kreeg met het reservoir dat begon te lekken.
Ook aansluitstuk van de slang blijkt zeer kwetsbaar te zijn, want bij het loslaten brak dit af.
Ik heb dit alles redelijk kunnen verhelpen met bison kombi power, maar de lekkage kwam toch weer terug.
Bij koolance gevraagd of er spare parts leverbaar zijn , maar dit was niet het geval ( nieuw reservoir).
Je zult misschien zeggen,wees creatief en bouw zelf een reservoir, maar het koolance reservoir is zo gebouwd ,dat het allemaal al voor gemonteerd is en om het op dezelfde wijze te bouwen is bijna niet mogelijk.
xxlcases gaf mij de volgende oplossing: koop een hydor pomp en een los 5 1/4 inbouw reservoir + verloopstukjes van 10 naar 6 mm.
Tot zover nog geen probleem , maar ik kan nergens verloopstukjes krijgen van 10 naar 6mm. weet iemand toevallig waar ik die kan krijgen?.
Ik zit vast aan die ellendige standaard maat van 6 mm.
Heeft iemand al eerder soortgelijk probleem gehad ? en zo ja hoe opgelost
gaarne suggesties :>

Verwijderd

Wat is dat toch met die shops steeds..

Laat XXL lekker je probleem oplossen! Zij leveren je die kast toch? En dan bieden ze je aan om een ander res te _kopen_ |:( Ik had tegen ze gezegd dat ze lekker de pot op kunnen... :X Als je iets koopt dan verwacht je toch dat het goed werkt? Een waterkoelingsys die gaat lekken..omg |:( En dan nog zelf gaan betalen ook.. :D

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Tis een webshop, wat verwacht je. Ze moeten toch ergens die lage prijzen van ze kunnen betalen. Dat bezuinigen ze o.a. op service (uitzonderingen daar gelaten)

Maar heb je nog garantie op het product? Dan kan je het toch gewoon als RMA opsturen?

Use the Search Luke...

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-02 23:37

Syzzer

Prutser

Ook een webshop dient producten te leveren die doen waar zij voor bedoeld zijn. Het probleem is echter dat de TS er zelf al aan geknutseld heeft en waarschijnlijk naar zijn garantie kan fluiten daardoor. Eigenlijk had hij gelijk bij het eerste probleem moeten RMA-en.

@TS:
Kun je niet in een ander gedeelte van je case een reservoirplaatsen?

Verwijderd

Topicstarter
vergat er bij te zeggen ,dat het probleem is ontstaan na de garantietijd, dus ik kan dat niet meer claimen.
Ik moet er ook bij zeggen dat mijn ervaring met xxlcases goed is. ik had eens een tempsensortje verkloot waardoor het systeem niet meer werkte. kreeg na de garantietijd meteen een nieuwe .
Ook is de responsetijd van e-mail altijd zeer laag en krijg ik vaak meteen gedetallieerd uitleg.
probleem met het reservoir zit hem ook in de zwakke constructie en wanneer dat defect raakt ,heb je pech. dat is het nadeel van kant en klare kasten. Vindt het ook wel naatje van koolance dat zij dit soort onderdelen zoals reservoir, radiator en control unit niet als sparepart leveren. dit zijn essentiele onderdelen van het systeem. dus zodra buiten de garantietijd een van deze onderdelen defect raakt , is het hele systeem waardeloos geworden. dus xxlcases kan hier ook niets aan doen, ze kunnen moeilijk een reservoir uit een andere kast trekken. achteraf was ik beter af geweest om zelf een waterkoelingsetje aan te schaffen en geen koolance case. als ik dit alsnog doe moet ik alle onderdelen gaan vervangen zoals radiator, koelblok enz.
Deze hebben allemaal de standaard 6mm slangaansluting.
Oplossing xxlcases betreffende inbouw reservoir en pomp is goedkope oplossing. Maar mijn vraag was eigenlijk meer waar ik kan verloopstukjes krijgen van 10 naar 6mm?.

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:19
het blijft een fout van koolance
en ik vind dan ook dat dit nog steeds onder garantie moet vallen
helaas denken de heren bij koolance er anders over blijkbaar

Verwijderd

Topicstarter
He jongens, Richard Faasen van de OC-shop kwam met de perfecte oplossing, hij heeft nog een compleet reservoir van koolance liggen incl pomp. Hij stuurt het mij gratis op en ik hoef alleen de rembours kosten te betalen. Dit noem ik nog eens service en daar kan koolance nog wat van leren. Deze problemen met de koolance cases kwam hem bekend voor en hij adviseerde mij ook mijn verhaal kort te omschrijven ,zodat de voor hem weer een bevestiging naar koolance is dat hun materiaal zwak van constructie is.
Helemaal top ,bedankt richard

Verwijderd

Dan weten we dus ook waar wij in het vervolg onze spulletjes gaan bestellen...

http://www.oc-shop.nl dus

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 13:57 ]

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Dat heeft dus niets met garantie te maken.

Een structurele fout in de betrouwbaarheid van een rpoduct kan altijd geclaimd worden.

Dat is gewoon je consumentenrecht. Gewoon beetje met kantongerecht en consumentenbond dreigen dan gaan ze meestal wel overstag.

Ze kunnen zoiets niet zomaar maken!

LAAT JE NIET GEK MAKEN!

FIGHT THE POWER!

<INSERT USELESS COMMENT HERE>

• leo2222
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-02 16:13
Bij koolance kan je gewoon RMA aanvragen voor een reservoir.
Ik heb nu mijn 3e reservoir van koolance erin zitten. Ik hoefde alleen een kopie van de bon te sturen, en had binnen 2 weken een nieuwe.
Ik kreeg alles volledig onder garantie ook al is die anderhalf jaar oud.
De oude hoefde ik niet terug te sturen dus heb er 4 pompjes aan over gehouden :P

Verwijderd

Topicstarter
had inderdaad misschien meteen rma moeten aanvragen , maar ik dacht als ik het reservoir moet opsturen ,zien ze meteen dat ik zelf bezig ben geweest. misschien meteen na de eerste problemen , een rma moeten doen
trouwens als dit al je 3 reservoir is ,zegt dat ook wel iets over de kwaliteit van het reservoir.

Verwijderd

Topicstarter
nog even een opmerking betreffende de service van koolance.
ze leveren inderdaad geen spareparts, maar via de rma krijg je inderdaad nieuwe onderdelen, ook als het buiten garantie valt. ik had deze optie nog niet geprobeerd, omdat ik dacht dat ik buiten de garantie zou vallen. Maar ik moet zeggen dat de service bij rma erg goed is, mailtjes worden direct beantwoord en ik kreeg binnen een week een nieuw type reservoir( betere en steviger contructie) , inclusief slangetjes klemmetjes en vloeistof onder garantie. dit dankzij iemand op got die dit dus ook via rma heeft afgehandeld.
thanks guys
Pagina: 1