Toon posts:

[Excel] #WAARDE! fout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind zelf dat ik genoeg verstand heb van excel, maar ik ben vandaag op een probleem gestuut dat ik bij het maken van verwijzingen de #WAARDE! krijg
Nou ga ik als volgt te werk, Ik zet bv in CEL A:1 Een formule en in Cel A:5 Dezelfde formule als in A:1.
Nou krijg ik in A:1 de desbetreffende foutmelding maar in A:5 wordt gewoon de waarde weergegeven waar de verwijzing naartoe lijdt

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 09:21

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

iets waar ik een paar dagen terug vreemd geneog tegenaan liep (excel 2000) was dat de cel waarin hij de waarde weer moest geven niet breed genoeg was, en hij er #WAARDE! in zette. Het duurde flink lang voordat ik erachter kwam dat eenvoudigweg verbreden van de cell het probleem verhielp... Wereld programmatuur dus, mijn complimenten aan MS...

Verwijderd

Topicstarter
Het Rare is, Ik werk dagelijks met Excel en ik heb al echt honderden uren met dat programma gewerkt, maar dit heb ik nog noooit mee gemaakt, En dit terwijl de rijen gewoon even breed zijn

• Zoolander
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2022

Zoolander

superslim!

De omschrijving is wat mager, maar als in excel met copy/ paste een formule van een cel naar een andere past ie ook de waarde aan in ieder geval.
Nu zeg je dat je redelijk goed bent met Excel, dus waarschijnlijk weet je dat wel.
Maar je kan het oplossen door waarde hard in te kloppen door
een veld in plaats van A15 te noteren als $A$15
dit betekend dat bij copy/ paste de waarde niet wordt meeveranderd (zoals dat vaak handig is met doortrekken van een forumule) zowel voor A als voor 15
bij bijvoorbeeld $A15 wordt alleen de A vastgehouden en bij A$15 alleen 15.

Ook, hopelijk is dit wat, en anders zien wij het wel ;)

mijn naam slaat nergens op, althans niet op mij :P

Verwijderd

Topicstarter
Zoolander schreef op 29 October 2003 @ 19:14:
De omschrijving is wat mager, maar als in excel met copy/ paste een formule van een cel naar een andere past ie ook de waarde aan in ieder geval.
Nu zeg je dat je redelijk goed bent met Excel, dus waarschijnlijk weet je dat wel.
Maar je kan het oplossen door waarde hard in te kloppen door
een veld in plaats van A15 te noteren als $A$15
dit betekend dat bij copy/ paste de waarde niet wordt meeveranderd (zoals dat vaak handig is met doortrekken van een forumule) zowel voor A als voor 15
bij bijvoorbeeld $A15 wordt alleen de A vastgehouden en bij A$15 alleen 15.

Ook, hopelijk is dit wat, en anders zien wij het wel ;)
Dat is het ook niet, Dat is alleen als je het copieerd, Dat verkrijg je door op F4 te drukken. Ik snap er echt werkelijk geen hol van.
Hij deed dat vanmiddag ook bij mij op het werk en nu thuis ook

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Dus in A1 staat =SQRT(A2) en in A5 ook. Als A2 = -1 verschijnt alleen een error in A1, lees ik het goed?

Helpt een keer op F9 rammen? Dan staat automatisch herberekenen uit in de opties :)

(Geef anders even de forumules en de waarden die er uit horen te komen :) )

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
F_J_K: hoe wilde jij de wortel uit -1 trekken in Excel? Excel kent i niet, dus dan zou ook in A5 #NUM (engels) moeten komen als A1 ook een error geeft hoor :)

[ Voor 10% gewijzigd door G33rt op 29-10-2003 19:55 ]

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-09 22:12

Sherlock

No Shit

@ TS: Post eens wat er in de beide cellen staat als je wil.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Pagina: 1