Netwerk na reboot?

Pagina: 1
Acties:

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-08 09:27
Ik heb hier al een tijdje een XP netwerkje liggen, maar er is 1 ding wat blijft irriteren.
Ik als server zijnde moet wel eens rebooten. Nu was het in een ver verleden zo dat mijn zusje dan na mijn reboot weer gewoon automatisch in het netwerk werd opgenomen, maar dat is nu niet meer. Mijn zusje moet ook rebooten om weer in het netwerk opgenomen te worden...

Kan iemand mij hiermee helpen misschien?

sensei_d.fpv channel

Verwijderd

Mja, wat bedoel je met "in het netwerk opgenomen" :? Bedoel je daar de Netwerkomgevind mee?

• Sensei_D
Ohw sorry, ik bedoel dat zodra ik gereboot heb, dat mijn zusje dan direct weer internet heeft zonder zelf te hoeven rebooten. Dit was in het verleden namelijk wel zo en lijkt me ook gewoon logisch...

sensei_d.fpv channel

• Sensei_D
*KICK*

sensei_d.fpv channel

Verwijderd

Bedoel je nou dat jouw computer de router is voor jullie gedeelde internetverbinding over het netwerk?

En is die computer dan ook gelijk een DHCP-server of staan alle gegevens handmatig ingesteld op je zusjes computer?

Kun je wel pingen vanaf je zusjes computer naar de jouwe? Of werkt het interne netwerk zelf al niet naar behoren?

Draai je een eigen proxy op je computer via waar je zusje op internet kwam?

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

We need more input, hoe zit je netwerk in elkaar enzo :?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Sensei_D
Ik heb niet echt verstand van netwerken ;( , maar zal proberen duidelijk te zijn...
Wat ik gedaan heb, is de wizard van Windows XP gebruikt om de verbinding op te zetten van mijn PC naar die ander.
Daarna heb ik het internet gedeeld in het configuratiescherm->netwerkverbindingen van Windows en toen werkte het direct

Als mijn zusje haar computer start en mijn computer is aan dan is er niets aan de hand -> ze kan internet op en ze kan mijn gedeelde mappen ook bereiken.
Alleen zodra ik reboot en weer opgestart heb dan blijft de verbinding van mijn PC naar haar PC verbroken en pas na een reboot van haar PC kan ze internet weer op... Voor zover ik weet zou dit hoeven, toch?
Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 02:29:
Bedoel je nou dat jouw computer de router is voor jullie gedeelde internetverbinding over het netwerk?
Ik heb geen idee of mijn PC de router is, ik gebruik er iig geen speciale software voor oid

En is die computer dan ook gelijk een DHCP-server of staan alle gegevens handmatig ingesteld op je zusjes computer?
Ook hier weet ik het anwoord niet op, ik krijg mijn gegevens van de DHCP server van Chello, maar ik weet niet meer of ik haar gegevens handmatig had ingesteld, het is nogal lang geleden dat ik dat heb ingesteld :(

Kun je wel pingen vanaf je zusjes computer naar de jouwe? Of werkt het interne netwerk zelf al niet naar behoren?
Ik kan wel pingen, het interne netwerk werkt wel gewoon naar behoren

Draai je een eigen proxy op je computer via waar je zusje op internet kwam?
Ik heb geen proxy-server ingesteld

sensei_d.fpv channel

Verwijderd

Bedoel je met internet niet op kunnen komen dat de pagina's niet weergegeven kunnen worden? Werkt de DNS wel goed? Als je pingt naar een adres op internet (geen hostname maar een ip-adres proberen), werkt dat dan wel goed of kan die computer de host dan ook niet vinden?

Probeer anders eens te pingen op 213.239.154.35 bijvoorbeeld. Als je niet meer weet je of die gegevens wel of niet ingevoerd hebt bij je zusje, zou je die dan niet even nakijken ipv. te zeggen dat je het niet meer weet? :?
Pagina: 1