[RAID] Fastrak 100 RAID array uitlezen via software?

Pagina: 1
Acties:

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-03 18:34
Een vriend van me heeft een Gigabyte GA7ZXR met daarop een Fasttrak 100 RAID chippie. Z'n moederbord is dood en hij wil een nieuw moederbord aanschaffen, ditmaal zonder RAID. Er is niemand in zijn buurt (hij woont in de UK overigens) die ook een Fasttrak 100 RAID kaart heeft, en hij wil z'n data terughebben (het is van z'n muziekstudio PC).

Kent iemand een stuk software die een Fasttrak 100 RAID array kan uitlezen?

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:26
Als de data belangrijk genoeg is, denk ik dat ie een los Promise (!) RAID kaartje moet kopen, die kosten niet meer dan 100 euro, en daar de schijven aanhangen. Bij mij ging de overstap van een onboard Promise chippie (TX133-Lite, als ik me niet vergis) naar een Fasttrack TX2000 zonder problemen. De TX2000 is eigenlijk een gehackte Ultra 100, btw.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Was het maar zo makkelijk .. Dat gaat helaas niet via software.

De enige oplossing is inderdaad een andere Fasttrak100 (of nieuwer) kopen of lenen. Of hij kan rondvragen bij goedaardige PC-boeren of hij niet zo'n dingetje mag lenen in ruil voor een aankoop van een ander -nuttig- stukje hardware van zijn winkel :)

Verwijderd

Dat is behoorlijk lullig...

ik weet wel dat er software is die een raid controller kan nabootsen, niet dat je daardoor sneller kan werken, maar ik weet dus ook niet of je hiermee je gegevens uit kunt lezen...

RAID is heel fijn en snel, behalve in zulke gevallen... k heb ook wel eens gehad dat 1 van de 2 hd's kapot ging, dan ben je alles kwijt :S

Maar als je wilt kan ik even zoeken naar die software..

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-03 18:34
Hmmmm. Het lijkt mij technisch gewoon mogelijk om 't te doen via software, je moet erachter komen hoe Promise de data op de schrijven zet en ze gewoon byte voor byte accessen. Maarja, dan moet iemand dit ooit geschreven hebben en ik denk dat 100 euro uitgeven in zo'n geval dan aantrekkelijker is dan het zelf te schrijven.

Maar, Timbrand, jij kent misschien zo'n stuk software? Dat zou heel fijn zijn. Hij moet ook al een nieuw moederbord kopen en het geld voor een Promise kaart van 80 pond is er momenteel niet. Muzikanten hebben 't niet zo breed ;)

Iniedergeval psmeets, BalusC en timbrand bedankt voor jullie suggesties :)