Toen ik de aanschaf van een nieuwe console overwoog, heb ik de racegames zwaar laten meetellen. Aangezien op de PC weinig echte arcaderacers als Ridge Racer en Gran Turismo te vinden zijn moest ik op onderzoek uit.
Op de Dreamcast had (en heb) ik games als MSR, Sega GT en F335 Challenge, welke ik stuk voor stuk erg goed vond. Zekers MSR was een favouriet van me. Op de PSX had ik GT en GT2 welke ook uitstekend bevielen.
Ik heb toen een lijstje verzameld met exclusieve racegames die voor elke console uitkwamen en heb toen gekeken naar wat mij het meeste aansprak wat betreft racegames.
GT3 stond natuurlijk hoog op de lijst, maar verder had ik eigenlijk niks wat van racegames betreft mij aansprak op de PS2.
Op de Gamecube was er eigenlijk niks exclusiefs wat mij intereseerde wat racegames betreft dus die viel al snel af.
Wat de Xbox betreft ging het vooral om Project Gotham Racing en Sega GT 2002. En aangezien ik met de voorlopers van deze twee games erg positieve ervaring had dacht ik dat het de juiste keuze voor mij zou zijn, ookal zou ik dan niet Gran Turismo kunnen spelen.
En ik moet zeggen dat die keuze goed uitgepakt heeft. Zowel Sega GT 2002 als PGR hebben mij voor vele uren kunnen boeien en waren het perfecte vervolg op mijn Dreamcast racegames. En elke racegame die daarna uitgebracht werd op de consoles en mij aansprak kwam ook op de Xbox (op GT4 na dan), zodat ik tot op heden mij nog niet heb moeten vervelen.
Op dit moment heb ik de volgende racegames op mijn Xbox :
- Sega Gt 2002 (GT stijl, en zeker niet slecht)
- Project Gotham Racing (Origineel en speelt en oogt goed)
- DTM Race Driver (Uitgebreide wat betreft raceklasses en 'deluxe' versie)
- Burnout 2 (Gáááááááán)
- Colin McRae Rally 3 (Japan en In-Car view

)
- Racing Evoluzione (Grafisch hoogtepunt, originele opzet)
- F1 2002 (Vind het zelf een wat mindere titel, speelt niet echt lekker. Is beter op PC)
- MotoGP 2 (Beste motorracer die je kunt vinden op de Consoles)
- Midtown Madness 3 (In multiplayer erg goed te doen)
- Cel Damage (Met zijn 4én spelen en je komt niet meer bij)
Zoals je ziet is de variatie groot te noemen, maar zijn het niet allemaal exclusieve titels voor de Xbox. Het is wel zo dat naar mijn mening de multiconsole titels het beste uit de verf komen op de Xbox door de graphics/geluid en de controller, maar dat is persoonlijk.
Als ik dan kijk wat er allemaal aankomt wat racegames betreft zie ik het alleen maar zonnig in :
- Project Gotham Racing 2 (Wordt de GT4 voor de Xbox, no doubt)
- Rallisport Challenge 2 (Gaat Colin het moeilijk maken)
- Sega GT Online (De serie gaat Live)
- R:Racing Evolution (Vervolg in de Ridge Racer serie)
- Pro Race Driver 2 (Zowiezo jaar exclusief voor Xbox, en met Live

)
- en de rest die ik vergeet.
Enige nadeel aan racegames op de Xbox is het feit dat er geen F1 games meer gaan komen omdat die licentie bij Sony ligt voor een paar jaar.
Als je nu aan mij vraagt wat de beste racegame is die er op de Xbox is/gaat komen zeg ik Project Gotham Racing 2. De meningen over deze game zijn stuk voor stuk zwaar positief en gaat het eerste deel op alle fronten overtreffen.
Nu is dat alleen een lijstje voor de Xbox, maar zo een moet je ook zeker voor de PS2 maken om goed te kunnen vergelijken.
Maar ik zeg je dit: Als je GT3 en GT4 wilt spelen, koop dan gewoon een PS2 en luister niet naar mij

Miskoop heb je dan zeker niet, maar ik duidt alleen even het alternatief aan, waar ik dus toendertijd voor gekozen heb toen ik dezelfde vraag als jou had
Hoop dat je er wat aan hebt.