Toon posts:

Beste console voor racegames?

Pagina: 1
Acties:
  • 556 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat is de beste console voor racegames?
Voorzie je antwoord ook van de nodige commentaar. :)

Dank bij voorbaat.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De console met de beste racegame.

En dat is altijd objectief, maar ik zou zeggen de PS2, voor Gran Turismo. Er is geen betere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:08
Verwijderd schreef op 29 oktober 2003 @ 18:58:
Wat is de beste console voor racegames?
Voorzie je antwoord ook van de nodige commentaar. :)

Dank bij voorbaat.
IK denk zelf PS 2 en PC
maar wat wil je zelf .
PS 2 daar zijn veel race spellen voor te krijgen.
PC veel race spellen , en veel mods , updates , en de mogelijkheden tot actueele drivers en sponsors.
Maar wil je ook via inet spelen of multyplay ( lan )
dan zou ik gaan voor PC.

PS Xbox wordt op Race spellen ook steeds beter en meer .

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Voor racegames zul je zelf een keuze moeten maken tussen de PS2 en Xbox. Die hebben allebei genoeg arcade racers.
Maar voor het echte werk moet je natuurlijk gewoon op de PC zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel meestal rallygames...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 October 2003 @ 19:21:
PC/Xbox met colinmcrea dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:36

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op 29 October 2003 @ 19:21:
vraag dan niet om commentaar op iemands keuze als je et zelf niet goed aangeeft ;)

Collin mcrea is idd de betere, dacht nu op alle consoles. GT1-3 hebben ralley optie, plus GT4 komt ook binnenkort op de PS2. Ik ben wat bevooroordeeld, heb een PS2 met GT3. ja.. dan neem ik toch nix anders meer :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:37
PC als beste platform voor racespellen ben ik het totaal niet mee eens. Het aantal racespellen op de PC is laatste jaren betreurend laag, terwijl er op de consoles toch aardig wat zijn. De enige racespellen van de afgelopen tijd op de PC die ik me kan herinneren zijn Colin McRae 3, Need for Speed: Hot Pursuit 2, Mercedes Benz World Racing en nog wat niks zeggende titels, niet bepaald veel dus :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
MaRc0 schreef op 29 October 2003 @ 19:28:
PC als beste platform voor racespellen ben ik het totaal niet mee eens. Het aantal racespellen op de PC is laatste jaren betreurend laag, terwijl er op de consoles toch aardig wat zijn. De enige racespellen van de afgelopen tijd op de PC die ik me kan herinneren zijn Colin McRae 3, Need for Speed: Hot Pursuit 2, Mercedes Benz World Racing en nog wat niks zeggende titels, niet bepaald veel dus :)
Volgens mij vergeet je één van de beste F1 games op dit moment F1 Challange '99-02, met de vele mods die er zijn en komen.

[ Voor 4% gewijzigd door FabiandJ op 29-10-2003 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:57

Wom

Toen ik de aanschaf van een nieuwe console overwoog, heb ik de racegames zwaar laten meetellen. Aangezien op de PC weinig echte arcaderacers als Ridge Racer en Gran Turismo te vinden zijn moest ik op onderzoek uit.

Op de Dreamcast had (en heb) ik games als MSR, Sega GT en F335 Challenge, welke ik stuk voor stuk erg goed vond. Zekers MSR was een favouriet van me. Op de PSX had ik GT en GT2 welke ook uitstekend bevielen.

Ik heb toen een lijstje verzameld met exclusieve racegames die voor elke console uitkwamen en heb toen gekeken naar wat mij het meeste aansprak wat betreft racegames.
GT3 stond natuurlijk hoog op de lijst, maar verder had ik eigenlijk niks wat van racegames betreft mij aansprak op de PS2.

Op de Gamecube was er eigenlijk niks exclusiefs wat mij intereseerde wat racegames betreft dus die viel al snel af.

Wat de Xbox betreft ging het vooral om Project Gotham Racing en Sega GT 2002. En aangezien ik met de voorlopers van deze twee games erg positieve ervaring had dacht ik dat het de juiste keuze voor mij zou zijn, ookal zou ik dan niet Gran Turismo kunnen spelen.

En ik moet zeggen dat die keuze goed uitgepakt heeft. Zowel Sega GT 2002 als PGR hebben mij voor vele uren kunnen boeien en waren het perfecte vervolg op mijn Dreamcast racegames. En elke racegame die daarna uitgebracht werd op de consoles en mij aansprak kwam ook op de Xbox (op GT4 na dan), zodat ik tot op heden mij nog niet heb moeten vervelen.

Op dit moment heb ik de volgende racegames op mijn Xbox :
- Sega Gt 2002 (GT stijl, en zeker niet slecht)
- Project Gotham Racing (Origineel en speelt en oogt goed)
- DTM Race Driver (Uitgebreide wat betreft raceklasses en 'deluxe' versie)
- Burnout 2 (Gáááááááán)
- Colin McRae Rally 3 (Japan en In-Car view :D)
- Racing Evoluzione (Grafisch hoogtepunt, originele opzet)
- F1 2002 (Vind het zelf een wat mindere titel, speelt niet echt lekker. Is beter op PC)
- MotoGP 2 (Beste motorracer die je kunt vinden op de Consoles)
- Midtown Madness 3 (In multiplayer erg goed te doen)
- Cel Damage (Met zijn 4én spelen en je komt niet meer bij)

Zoals je ziet is de variatie groot te noemen, maar zijn het niet allemaal exclusieve titels voor de Xbox. Het is wel zo dat naar mijn mening de multiconsole titels het beste uit de verf komen op de Xbox door de graphics/geluid en de controller, maar dat is persoonlijk.

Als ik dan kijk wat er allemaal aankomt wat racegames betreft zie ik het alleen maar zonnig in :
- Project Gotham Racing 2 (Wordt de GT4 voor de Xbox, no doubt)
- Rallisport Challenge 2 (Gaat Colin het moeilijk maken)
- Sega GT Online (De serie gaat Live)
- R:Racing Evolution (Vervolg in de Ridge Racer serie)
- Pro Race Driver 2 (Zowiezo jaar exclusief voor Xbox, en met Live :))
- en de rest die ik vergeet.

Enige nadeel aan racegames op de Xbox is het feit dat er geen F1 games meer gaan komen omdat die licentie bij Sony ligt voor een paar jaar.

Als je nu aan mij vraagt wat de beste racegame is die er op de Xbox is/gaat komen zeg ik Project Gotham Racing 2. De meningen over deze game zijn stuk voor stuk zwaar positief en gaat het eerste deel op alle fronten overtreffen.

Nu is dat alleen een lijstje voor de Xbox, maar zo een moet je ook zeker voor de PS2 maken om goed te kunnen vergelijken.

Maar ik zeg je dit: Als je GT3 en GT4 wilt spelen, koop dan gewoon een PS2 en luister niet naar mij :) Miskoop heb je dan zeker niet, maar ik duidt alleen even het alternatief aan, waar ik dus toendertijd voor gekozen heb toen ik dezelfde vraag als jou had :)

Hoop dat je er wat aan hebt.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaRc0 schreef op 29 oktober 2003 @ 19:28:
Kan zijn. Voor de consoles worden arcaderacers aan de lopende band uitgescheten. Voor de PC heb je kwaliteit, multiplayer (iets wat in de consolewereld al jaren beloofd wordt maar extreem stroperig om gang komt), en natuurlijk een hele line-up aan (kwaliteits!) stuurtjes! Want daarmee wordt een spel pas echt realistisch. Het is maar net waar je voorkeur naar uitgaat. Op de PC verschijnen voor het grootste deel realististische spellen (sims) en op de consoles vind je bijna alleen maar arcadegames.

Probleem is dat de consoles steeds krachtiger worden en een console op TV ziet er even mooi uit als een PC op een monitor. Wat dat betreft is de scheidingslijn dunner geworden. Wat spelaanbod betreft echter niet. Consoles zijn nog steeds arcade pur sang, plug and go. En zo vind je op de PC nog steeds geen beat 'em up games.

Prima zo? Ja. Consoles voor de arcadeliefhebbers en de mensen die niet willen kloten met systeemeisen. En de PC voor de mensen die een spel helemaal grijs spelen, multiplayeren, en er hun hobby van maken (denk aan de Falcon 4.0 squads, Nascar 2003 leagues, Counterstrike clans, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
Ik heb al heel veel racegames gespeeld in mijn gamersleven (dat is toch al bijna 15 jaar)

en tot op heden heb ik nog geen enkel spel gezien dat ook maar in de buurt kan komen van de Gran Turismo serie. Het voelt echt aan, ziet er strak uit en heeft gewoon ziekelijk veel echte auto's erin zitten.

Als je realisme niet zo hoog hebt zitten dan zijn er zat andere, maar ik zal nooit een andere racer serieus nemen.

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innerchimp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 09:34

innerchimp

The Finer Things in Life

Verwijderd schreef op 29 October 2003 @ 19:47:
[...]

Kan zijn. Voor de consoles worden arcaderacers aan de lopende band uitgescheten. Voor de PC heb je kwaliteit, multiplayer (iets wat in de consolewereld al jaren beloofd wordt maar extreem stroperig om gang komt), en natuurlijk een hele line-up aan (kwaliteits!) stuurtjes! Want daarmee wordt een spel pas echt realistisch. Het is maar net waar je voorkeur naar uitgaat. Op de PC verschijnen voor het grootste deel realististische spellen (sims) en op de consoles vind je bijna alleen maar arcadegames.
Ik ben het hier niet echt mee eens. Ik ben gek van racegames en heb daarvoor jammergenoeg alleen mijn PC ter beschikking.
En ik mis juist op de PC de laatste tijd een goede racegame. Ik zit de laatste dagen echt te kijken welk spel ik kan spelen, want er is op dit moment eigenlijk nix dat me bevalt.
Waar ik helemaal gek van ben is Gran Turismo 3 op de PS2, maar dan zou ik de PS2 alleen voor dat spel kopen, en dat vind ik een beetje te veel van het goede.

Je start GT3 op en je zet bij de instellingen ff alle driving assists uit (hulp bij sturen en remmen, etc.). En dan heb je ook echt wat realistisch! Bij een endurance race met 2 man ga je echt twijfelen of je naar de pits zou gaan voor nieuwe banden of toch nog een rondje met je Viper op gare achterbanden.
En dat gevoel mis ik toch echt wel bij de PC. PC is idd minder arcade, maar naar mijn idee ook minder realistisch op dit moment.

De laatste 2 PC racegames die ik geprobeerd heb zijn:
NFS:HP2 (ziet er mooi uit, maar realisme ontbreekt.. probeer bijvoorbeeld maar eens te veel gas te geven in een bocht, want dat lukt je niet! Je zult hooguit de bocht niet halen, maar spinnen ho maar)
Colin McRae Rally 03 (wel aardig, maar naar mijn idee iets te overdreven glijden op alle ondergronden. Misschien wen je dr aan, maar ik was er snel op uitgekeken.)

Alleen al door GT3 en de komst van GT4 zou ik de PS2 uitroepen tot beste race console. (just giving my oppinion)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Poll: CMR04 op PS2 of CMR2 op PC?Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=4912&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
- PC's hebben een klein scherm, ongeveer 17-21inch. Televisies zijn 25-33inch. Een groot scherm is een verplicht wil een race-spel realistisch overkomen.

- PC-spellen hebben geen constante framerate. Bijzonder irritant als bij veel verandering in scenery het beeld gaat schokken en de actie dus opeens langzaam gaat. Consoles hebben hier geen last van omdat ze specifiek geoptimaliseerd worden voor één resolutie, één refreshrate en één hardware configuratie.

- Belangrijkste verkooppunt: de Gran Turismo en Ridge Racer serie zijn alleen op console verkrijgbaar.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

ari3 schreef op 29 October 2003 @ 20:33:
- PC's hebben een klein scherm, ongeveer 17-21inch. Televisies zijn 25-33inch. Een groot scherm is een verplicht wil een race-spel realistisch overkomen.

- PC-spellen hebben geen constante framerate. Bijzonder irritant als bij veel verandering in scenery het beeld gaat schokken en de actie dus opeens langzaam gaat. Consoles hebben hier geen last van omdat ze specifiek geoptimaliseerd worden voor één resolutie, één refreshrate en één hardware configuratie.

- Belangrijkste verkooppunt: de Gran Turismo en Ridge Racer serie zijn alleen op console verkrijgbaar.
- dan sluit je je pc op je tv aan 8)7

- dan koop je een goeie videokaart ( met een 9800 pro ken je het woord schokken niet meer denk ik zo ;) )

- emulators ?

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentino Rossi
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-07-2012

Valentino Rossi

VDW Racing Team

Doe mij maar gewoon de PC :)
Lekker gratis modificaties downen, zoals de MotoGP 2003 bikeset, GT Racing 2002, en ETCC (komt vrijdag _/-\o_ ).
En als je je ff verveelt, ga je je eigen racing team skin maken >:)
Heerlijk, zo'n pc _/-\o_

..::|VDW Pocketbike Racing Team|::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk om te zien hoe open minded mensen hier zijn. Een volledige thread over PS2/Xbox en nog niemand die hervallen is in de aloude PS2 sucks / Xbox rulez (of omgekeerd) scenarios en scheldpartijen. Respect daarvoor!

Als je 't mij persoonlijk vraagt is de xbox de betere wanneer het op race games aankomt. Met uitzondering van de GT reeks op PS2, welke natuurlijk ook een topper is. Maar als ik dan puur het aantal kwalitatieve racers bekijk per console, dan steekt voor mij de xbox er nog steeds met kop en schouders bovenuit.

Momenteel speel(de) ik volgende racers op xbox:

1) Colin McRae Rally 4 : Goeie graphics, gameplay OK maar weinig verandering tov CMR3
2) Pro Race Driver : Urenlange fun - DTM, V8, Procar op zijn best !
3) Burnout 2 : alles wat je op de normale openbare weg niet kan. Mayhem!
4) Racing Evoluzione : gameplay soso ... car models top !
5) Project Gotham Racing : de eerste reden waarom ik xbox kocht ! ;)
6) Rally championship : not bad ... maar kan niet tippen aan CMR ...

Verder heb ik ook nog PGR2 en GTA (dual box) in pre-order staan. De laatste is natuurlijk geen echte racer ... maar toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marko77 schreef op 29 October 2003 @ 19:51:
Ik heb al heel veel racegames gespeeld in mijn gamersleven (dat is toch al bijna 15 jaar)

en tot op heden heb ik nog geen enkel spel gezien dat ook maar in de buurt kan komen van de Gran Turismo serie. Het voelt echt aan, ziet er strak uit en heeft gewoon ziekelijk veel echte auto's erin zitten.

Als je realisme niet zo hoog hebt zitten dan zijn er zat andere, maar ik zal nooit een andere racer serieus nemen.
Kijk voor de gein eens op http://dutch.simracingzone.net

De mensen die daar zitten zullen juist jou niet serieus nemen. :) GT3 is een geweldig spel maar absoluut niet het summum op het gebied van realisme.
ari3 schreef op 29 October 2003 @ 20:33:
Misschien moet je wat consessies doen op het gebied van grafisch detail (niet klakkeloos alles op 'high' zetten dus, en er zo een heel stuk gameplay voor terugkrijgen? Goed voorbeeld van een foute mentaliteit :) En de PC krijgt te schuld.

Persoonlijk heb ik racegames zien komen en gaan en kan redelijk een arcadegame van een racesimulatie onderscheiden. "Vroeger" had je Screamer op de PC. Dat was arcade. Leek erg op Ridge Racer op de Pleestation. En je had Grand Prix 2. Dat was dan de beste simulatie van zijn tijd.

Door de jaren heen heb ik de echte arcadegames verfoeid. Spellen waarbij je nooit hoefde te remmen, en waarbij je met 200 km/h door een haarspeldbocht kon. Dat zijn spellen voor in de arcadehal, waar je met je zatte kop in waggelt. Je pleurt een gulden in de masjien en kan racen tegen 3 anderen. Geen gezeik, gewoon gassen. Daar is het leuk, thuis verveelt het na 10 minuten.
De racesims zoals Grand Prix Legends en de Nascar Serie (resp. deel 1, 2, 3, 4, 2002 en 2003, waarbij het vanaf deel 4 pas echt realistisch werd) hebben mij evenmin echt kunnen boeien omdat ik het geduld er niet voor kan opbrengen.

Toch kan ik er niet tegen wanneer er gewoon onwaarheden worden verkondigd en en bepaalde spellen worden afgeschilderd als superrealistisch, en omkleed met statements als 'de rest neem ik niet serieus'. Op zich hele leuke games, terwijl ze op een realisme-schaal echt niet boven de 7 uit komen.

Een leuk bewijs hiervoor is dat je bijvoorbeeld GT3 lekker kan spelen met een gamepad (analoog) terwijl je voor de racesims op de PC zonder stuur en pedalen de pits niet eens onbeschadigd uit komt.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
Wel grappig dat sommige mensen beweren dat consolegames zoals GT3 qua realisme beter zijn dan PC racers. Ik vraag me dan echt af of die mensen nog nooit van Grand Prix Legends, Nascar Racing 2003, Live for Speed en de betere F1-200x mods gehoord hebben? Want er is echt wel wat beters verkrijgbaar voor de PC dan die Codemasters en Need for Speed troep.

Ik heb het al vaker gezegd, maar consolegames worden gemaakt om met een controller te spelen. Alleen al daarom zullen consoleracers nooit echt realistisch kunnen zijn (ooit een auto bestuurd met 1 vinger?) Ze worden juist gemaakt om op de bank met een controller te kunnen spelen, er zijn wel stuurtjes beschikbaar maar je zult er geen voordeel mee hebben, eerder een nadeel.
De betere PC sims zijn juist onspeelbaar zonder stuur.

Maargoed, het ging in dit topic om de beste console voor racegames dus eigenlijk doet de PC hier helemaal niet mee :)

[ Voor 4% gewijzigd door kNarf_ op 29-10-2003 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09 17:50
colin macrea, of ik speel ook need for speed die zijn echt wel leuk om te gamen die vervelen ook niet echt na een tijdje die blijven gewoon leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bikkel-Rulez schreef op 29 October 2003 @ 22:00:
colin macrea, of ik speel ook need for speed die zijn echt wel leuk om te gamen die vervelen ook niet echt na een tijdje die blijven gewoon leuk
Heb je het nou over CMR1 en NFS1? 8)7
Vast niet.
Misschien moet je even het topic doorlezen en inhaken op de discussie in plaats van achteloos wat titels neer te pleuren, en dat nog halfslachtig ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-09 20:56
Binnenkort ook Rallisport Challenge 2 voor de Xbox, eerste deel was erg grappig, maar wel arcade rally, zag er desalniettemin erg goed uit en was leuk om te spelen. De filmpjes van deel 2 zien er echt super uit! Een enorme verbetering, nog nooit zulke mooie landschappen en effecten gezien in een racegame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

Op de cube zijn er ook racers hoor :P
alleen voldoen die niet echt aan de eisen van de TS:
-F-zero GX (Snehehel)
-Mario Kart Double Dash (fun fun fun)
-Kirby's Air Ride
-Burnout 1/2 (en gaan 8) )
-Need for Speed 7: Hot persuit (leuk spelleke)
-Wave Race Blue Storm (moeilijk! realistisch)

maarja dit zoekt hij niet :P

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet echt, nee. Kirby... :?;)
Tsja en F-Zero GX vind ik eigenlijk geen enkel raakvlak meer met racen hebben. Het is WipeOut van de Playstation, maar dan met een hoger ADHD gehalte. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nog altijd voor de combinatie tussen realisme en speelbaarheid op gebied van rally games.
Is CMR2 op PC dan de beste keuze of bestaat er iets beters?
Desnoods koop ik een console...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:03
Ik zou zeggen de PS2, Sony heeft met Gran Turismo 3 gewoon "de" console racer in handen en met deel 4 (wat je ook online kan doen) zal dat alleen maar beter worden. Heb mijn PS2 toendertijd specifiek gekocht voor Gran Turismo 3 en er geen moment spijt van gehad, top game met uren/dagen/maanden speelplezier en je al voor 250 euro klaar bent is het zeker de moeite waard.
Wel is het zo dat er op de Xbox erg veel racegames zijn en er ook nog veel komen en dat ze met Live! natuurlijk ook een vet iets in handen hebben, zelf hoop ik dit jaar m'n verzameling 128bitters compleet te maken met dit apparaat, want PGR2 ziet er wel erg smakelijk uit :9
Dreamcast heeft ook wel enkele goeie racegames, en is voor weinig te koop (MSR is erg vet en uitgebreid). Misschien als je gewoon lekker wil racen voor weinig geld (80 voor een DC, 15 voor game en 10-20 voor een VMU).
Cube ... sja vind het zelf een vette console, maar voor racegames moet je er niet zijn mits je van de Nintendo racers houdt, F-Zero komt vandaag uit en is erg vet om te spelen, maar je moet er wel van houden. Mario Kart komt over 2 weken en wordt zoals het eruit ziet weer een topper van formaat, maar het is natuurlijk niet echt iets waar de nadruk op serieus racen ligt.

PC alleen naar kijken als je van Formule 1 spellen houdt en je 100000 dingen in wil stellen, voor de rest is het echt crap op de PC de laatst tijd aan racegames. Voor een paar jaar terug had je echt steen goede racers die gewoon goed te spelen waren door iedereen en waarbij je niet eerst door xxx menus moet klikken, maar dat genre is nu wel uitgestorven op de PC volgens mij, de console is de plaats voor de fun racers onder ons (en zo hoort het ook :Y).
GT3 is natuurlijk niet zo realistisch als een F1 2002, maar imho zit er tussen arcade racer en arcade racer nog wel een heel verschil. Iets als NFS is veel meer arcade als GT3. Als je GT3 serieus speelt kost het gewoon vrij veel moeite en stuurmans kunst om een race moet goed gevolg af te sluiten. Er is redelijk veel in te stellen (maar niet zulke zware kost als een F1 sim) en de feeling vind ik vrij goed overeenkomen met een echte auto (beter als in welke console racer die ik heb gespeeld dan ook). GT3 is imho de perfecte mix tussen arcade en realisme, 100% gameplay

En ja ik ben Gran Turismo fan _/-\o_ ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Speedy op 30-10-2003 10:39 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innerchimp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 09:34

innerchimp

The Finer Things in Life

Ok, ik ben het misschien eens met het feit dat de meest "realistische" spellen opp de PC terug te vinden zijn. Ik bedoel dus als je het hebt over realistische topsnelheden, schade aan de auto, etc.
Maar misschien is speelplezier dan een beter woord dan realisme, want toch had ik bij GT3 nog het meeste het gevoel gehad dat ik zelf aan het racen was. (Zelfs met een gamepad ipv een stuurtje ;) )
Maar ik moet nog eens wat goede mods proberen, dan kijk ik misschien weer anders naar PC racers .. Morgen ETCC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

K1n9_N01z3 schreef op 29 oktober 2003 @ 20:37:
[...]

- dan koop je een goeie videokaart ( met een 9800 pro ken je het woord schokken niet meer denk ik zo ;) )
Voor dat geld koop je een Xbox (incl. 2 games) + 5 race spellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiPasta
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-09 09:34

AntiPasta

d1 m0z4rella

ik zou gewoon een Saturn kopen... nothing beats Sega Rally! :)

Dual Hitachi SH2 @ 28mhz + SH1 @ 20mhz / 6 mb RAM / 1.5 mb VRAM / 2x VDP video / 68k+DSP+SCSP sound / 2x speed CD-ROM / 28K8 netlink modem / nifty white case saying "Sega Saturn" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TAG_Speedy schreef op 30 oktober 2003 @ 10:31:
Voor een paar jaar terug had je echt steen goede racers die gewoon goed te spelen waren door iedereen en waarbij je niet eerst door xxx menus moet klikken, maar dat genre is nu wel uitgestorven op de PC volgens mij, de console is de plaats voor de fun racers onder ons (en zo hoort het ook :Y).
Noem eens wat dan :) En definieer steengoed.

Qua speelbaarheid, realisme en toegankelijkheid vond ik persoonlijk NFS Porsche 2000 ver boven de rest uit steken. Het kost een beetje oefening om bijv. de '78 911 Turbo onder de knie te krijgen, maar niet zoveel dat het frustrerend wordt. Je kan dingen aan je auto veranderen, maar niet zoveel dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Maar in elk geval beter dan dat je voor 5 dingen aan je auto (transmissie, motor, banden etc) kan kiezen uit "low, med & high".

Porsche 2000 had dus een goede mix tussen toegankelijke gameplay (arcadekant) en realisme (simulatiekant). Maar in plaats van daar op door te borduren in NFS:HP2, doen ze een stap terug (wat zeg ik, tien stappen terug) en stoppen ze er auto's in die rijden als bulldozers en sturen als hovercrafts. :{
Tsja, en NFS:Underground wordt wat dat betreft nog erger. Nitro's? :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mario kart op de Gameboy advance ;)

Nee even serieus, ik denk de PS2 omdat je daar ook de playseat voor kan halen. Dat maakt het toch wel realistischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand a.u.b. eens antwoorden op mijn vorige reply?

Dank bij voorbaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:03
Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 18:59:
[...]

Noem eens wat dan :) En definieer steengoed.
Indianapolis 500 (op m'n 386)
Rally Championship 1 en 2 (die games van Magnetic Fields)
NFS 3 en 5
Sports Car GT

Dat vond ik toch zeker games die echt goed waren, zoiets zie ik nu eigenlijk niet op de PC.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-09 09:36

cruncher

wanna crunch someone?

Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 11:09:
Kan iemand a.u.b. eens antwoorden op mijn vorige reply?

Dank bij voorbaat. :)
Reply

can you read my mind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
I will crunch you! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom CMR2 nu deel 3 er ook is? Qua rallygames is dat momenteel wel het beste op de PC te krijgen is. Verder heb ik veel plezier gehad aan Rally Trophy, met auto's van eind jaren '60 / begin '70. Een erg mooi en realistisch spel. Verder had je nog Rally Championship 2000 wat zich op de graphics na nog prima kan meten met de huidige generatie spellen. En dat wil niet eens zeggen dat het nu een lelijk spel is om te zien, integendeel.
Een beetje meer arcade is Master Rallye (lekker verwarrend omdat je ook Rally Masters hebt), een spel met veel snelheid en enigszins de vrijheid om zelf te kiezen waar je langs crosst.
TAG_Speedy schreef op 31 oktober 2003 @ 12:25:
Indianapolis 500 (op m'n 386)
Rally Championship 1 en 2 (die games van Magnetic Fields)
NFS 3 en 5
Sports Car GT

Dat vond ik toch zeker games die echt goed waren, zoiets zie ik nu eigenlijk niet op de PC.
Nou dat kan ik dan mooi 100% met je eens zijn, of eigenlijk 83%. :) NFS3 was zeker inferieur aan deel 4, want ik kan me niet voorstellen dat je een in principe identiek spel prefereert boven een versie met meer auto's, tracks en een veel beter schademodel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister_Storm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-01-2022
Als fervent simulatiespeler (Grand Prix Legends, N2003 etc etc) moet ik zeggen dat NFS Porsche mij ook heel erg kon bekoren.

Gisteren was trouwens de 1e race in het Dutch.Nascar kampioenschap. 50% race op Atlanta, 164 laps, 21 starters. Geweldige race. Duurde wel dik anderhalf uur (dat is dan zonder de qually, warmup en practise) maar dan heb je ook wat.

Grootste voordeel van de pc ten opzichte van consoles wanneer het op racegames aankomt is dat goede spellen op de pc vaak een veel langere levensduur hebben. Grand Prix Legends is nu 5 jaar oud maar grafisch kan hij nog met de beste mee, zuiver omdat de community zoveel mods en updates maakt. Dit maakt het aanbod ook veel diverser dan je denkt. F1-2002 en F1C hebben bijvoorbeeld de GTR2002 mod, de ETCC mod, F1-1995 mod, F1-1994 mod. Straks wordt ook GTR gereleased door Simbin. En wat te denken van de F1-1965 mod voor GPL, de Craftsman Truck Series en Busch Grand National Series voor N2003. En Richard Burns Rally, een waarschijnlijk realistische rallysimulatie (die hebben we na rc2000 niet meer gezien, die was erg goed voor zijn tijd). En dan hebben we ook nog NetKar en Live for Speed. Klinkt misschien suf, maar er is een beetje een overkill eigenlijk :D

Het is maar net was je wil. Beetje loos raggen, neem een console. Realisme en diepgang, neem een pc.

[ Voor 6% gewijzigd door Lister_Storm op 31-10-2003 17:38 ]

Heusinkveld Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister_Storm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-01-2022
O ja, de beste NFS was natuurlijk NFS1 ;)

Heusinkveld Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 11:12

SD5k

>4&X

Lister_Storm schreef op 31 oktober 2003 @ 17:32:
O ja, de beste NFS was natuurlijk NFS1 ;)
Ik vond NFS2 stukken leuker anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Definieer leuk?

Die Lister_Storm houdt kennelijk van realistische spellen (joh :+) en kennelijk vindt hij NFS1 beter omdat die realistischer is. En dat klopt ook, zeker voor zijn tijd.

Tsja NFS2, dat was samen met Screamer de bakermat van consolephysics :)

Precies wat ik hier schreef:

Verwijderd in "Beste console voor racegames?"
Spellen waarbij je nooit hoefde te remmen, en waarbij je met 200 km/h door een haarspeldbocht kon. Dat zijn spellen voor in de arcadehal, waar je met je zatte kop in waggelt. Je pleurt een gulden in de masjien en kan racen tegen 3 anderen. Geen gezeik, gewoon gassen. Daar is het leuk, thuis verveelt het na 10 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 11:12

SD5k

>4&X

Maar als ik een console moet kiezen zou ik toch voor de Dreamcast gaan, kwa racegames dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 10:15:
Ik ga nog altijd voor de combinatie tussen realisme en speelbaarheid op gebied van rally games.
Is CMR2 op PC dan de beste keuze of bestaat er iets beters?
Desnoods koop ik een console...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat CMR2 op PC goed is, wist ik al, maar dat hij het haalt van CMR04 op PS2...

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar als ik een console moet kiezen zou ik toch voor de Dreamcast gaan, kwa racegames dan.
Ik heb ook een Dreamcast maar ik kan maar niet wennen aan die controllers. Het lukt mij nooit om zo strak te racen als op de PS2. Verder ben je met een DC wel even wat goedkoper uit en er zijn een aantal racegames die toppie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft het zin een PS2 te kopen als je CMR2 hebt op PC?
Ik speel enkel rallygames...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
Voor Colin McRae 4? Want die komt ook wel op de PC lijkt me.
Ik weet niet wat er verder nog voor 'goede' rallygames op de PS2 zijn. WRC en Gran Turismo? Dan houdt het ook wel op volgens mij.
Maarja, als je van arcade-achtige games houdt misschien niet zo'n slechte keuze, hoewel een Xbox dan ook wel interessant wordt. Die heeft ook Colin McRae 4 en nog meer rallygames en is bovendien een stuk nieuwer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gran Turismo is toch geen rallygame? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:20

-ET-

Phone Home

In grand turismo kan je wel ofroad racing volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

Ik lees hier dat er mensen zijn dat Gran Turismo een arcaderacer is (zelfs te vergelijken met NFS...???)

Sorry maar dan weet je het absoluut niet waar je het over hebt. Het is een SIMULATOR hoor, en dan ook een van de betere zoniet de beste.

En NFS is leuk, maar totaal niet te vergelijken met GT. NFS en realisme = onmogelijke combinatie.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
Daar is nu wel genoeg over gezegd lijkt me.
Maar ok, Gran Turismo is de meest realistische arcaderacer die er is :Y)
Pagina: 1