Ik gebruik Borland C++ 5.02 en wil hiermee de parallelle poort direct aansturen.
Nu weet ik dat dit vanuit Windows XP niet kan zonder een DLL te gebruiken, maar ik weet nog niet waar ik die van daan moet halen en zoja, waar te plaatsen (windows dir misschien
).
De aansturing is PER PIN, deze pinnen wil ik koppelen aan de ingang van een PLC (Festo FPC-202).
Doel van programma is, om bij bepaalde voorwaarden een signaal op 1 pin uit te geven. Dit is dan het ingangssignaal voor de PLC.
Ik heb verstand van C++, maar niet van assemblers maken, hoorde namelijk dat je dat moest doen, dat is volgens mij ook de moeilijke manier.
Ook iets gehoord of MFC ofzo, weet niet wat dat is en hoe te gebruiken.
Heb al WEL een software matige BreakOutBox. Kan dus zien of de aansturing lukt.
Help gevraagd bij het aansturen van de pinnen graag...
Heb al heel wat gegoogled en hier op GoT gezocht, zonder resultaat helaas.
Nu weet ik dat dit vanuit Windows XP niet kan zonder een DLL te gebruiken, maar ik weet nog niet waar ik die van daan moet halen en zoja, waar te plaatsen (windows dir misschien
De aansturing is PER PIN, deze pinnen wil ik koppelen aan de ingang van een PLC (Festo FPC-202).
Doel van programma is, om bij bepaalde voorwaarden een signaal op 1 pin uit te geven. Dit is dan het ingangssignaal voor de PLC.
Ik heb verstand van C++, maar niet van assemblers maken, hoorde namelijk dat je dat moest doen, dat is volgens mij ook de moeilijke manier.
Ook iets gehoord of MFC ofzo, weet niet wat dat is en hoe te gebruiken.
Heb al WEL een software matige BreakOutBox. Kan dus zien of de aansturing lukt.
Help gevraagd bij het aansturen van de pinnen graag...
Heb al heel wat gegoogled en hier op GoT gezocht, zonder resultaat helaas.