Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:38
Een vriend zijn pc is gecrashed. Nu krijgt hij bij alles wat ie aan klikt de melding dat ie het niet kan vinden of een rundll.exe melding.

Hij kan niet een systeemherstel doen, dus dat is geen oplossing want dat bestand kan ie dan ook niet vinden!
Ik heb zelf nog niet achter die computer gezeten omdat ie niet vlakbij woont. Dus dacht ik het te proberen met hulp op afstand maar dat lukt ook niet! want dan krijgt hij te horen dat ie msn 6 moet installeren! dat heeft ie al.
Dus ik dacht hij kan me ook een uitnodiging via outlook sturen maar ik kan dat niet vinden binnen outlook! kan het wel vinden bij help maar daar kan hij weer niet komen.

Is er nog een mogelijkheid om dit op te lossen of moet ie hem op nieuw installeren?!

(sorry als het een beetje onduidelijk verhaal is geworden)

ps werkt met windows xp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31556

virusscanner d'r overheen halen lijkt me, in veilige modus systeemherstel proberen? register terugzetten via dos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-07 14:46

Twarp

just grin...

Safe mode en een systeem herstel helpt ook niet?

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20531

Komt ie:

Rename regedit.exe naar regedit.com en start deze dan op. Je moet dan zoeken naar de volgende key: HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open\command en de waarde daarvan op "%1" %* zetten.

Met een beetje geluk werkt dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

ps werkt met windows xp
Dus een kleine titeledit per het WOS Policy :)

Zie verder ruuddie, al zou ik de hardware ook even controleren (m.n. geheugen, zie de FAQ van PMG)

Edit:
Anoniem: 20531 schreef op 29 oktober 2003 @ 17:41:
Rename regedit.exe naar regedit.com en start deze dan op. Je moet dan zoeken naar de volgende key: HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open\command en de waarde daarvan op "%1" %* zetten.

Met een beetje geluk werkt dit.
Zie de SA FAQ voor meer daarover (zie virussen). :)

[ Voor 49% gewijzigd door F_J_K op 29-10-2003 17:42 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Je bent een rund als je met dll's stunt.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20531

Tyrian schreef op 29 October 2003 @ 17:43:
Je bent een rund als je met dll's stunt.
Nuttige post hoor ;) ... dit is meestal een virus dus kan die dll kan er niet veel aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:38
maar die register aanpassen heeft toch pas zin als het virus eraf is?! zijn msn doet het overigens wel maar zijn explorer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-07 23:48

tweakerbee

dus..?

Als je toevallig ergens een ERD 2002 of ERD 2003 vandaan kunt vissen kun je van CD opstarten, en daarmee je register herstellen.
Anders gaat het (in WinNT) lastig worden.

You can't have everything. Where would you put it?

Pagina: 1