Ik heb een tftp server draaien op mijn computer die achter een vigor 2600 hangt. Als ik vervolgens probeer vanaf een ander computer bestanden vanaf mijn eigen computer via tftp te sturen, wordt de connectie wel geopend (is te zien in tftpd32).
Voor de duidelijkheid, ik geef op de andere pc deze command:
tftp -i 80.126.xxx.xxx GET test.rar
Vervolgens wordt dus de connection wel geopen ("Connection opened from andere_ip enz."), maar er wordt geen byte aan data verstuurd...
Ik dacht dat dit kwam omdat ik de UDP poorten die gebruikt worden niet open had staan en / of niet naar mijn lokale ip verwezen.
Ik heb dus de volgende poorten open gezet en doorgestuurd naar mijn lokale ip:
69/TCP, 69/UDP, 30000 t/m 40000 /UDP. Deze laatste range omdat voor zover ik weet de data verstuurd wordt via de 'hogere' UDP poorten. Elk pakketje krijgt een eigen random id en gebruikt dat vervolgens als poort.
Het openen van deze poorten haalde echter niets uit, dus rest mij de vraag:
Wat doe ik fout??
Voor de duidelijkheid, ik geef op de andere pc deze command:
tftp -i 80.126.xxx.xxx GET test.rar
Vervolgens wordt dus de connection wel geopen ("Connection opened from andere_ip enz."), maar er wordt geen byte aan data verstuurd...
Ik dacht dat dit kwam omdat ik de UDP poorten die gebruikt worden niet open had staan en / of niet naar mijn lokale ip verwezen.
Ik heb dus de volgende poorten open gezet en doorgestuurd naar mijn lokale ip:
69/TCP, 69/UDP, 30000 t/m 40000 /UDP. Deze laatste range omdat voor zover ik weet de data verstuurd wordt via de 'hogere' UDP poorten. Elk pakketje krijgt een eigen random id en gebruikt dat vervolgens als poort.
Het openen van deze poorten haalde echter niets uit, dus rest mij de vraag:
Wat doe ik fout??