Welk merk/type behuizing kan ik het beste kiezen voor een gamePC? AOpen of Chieftec? Is het ook nog verstandig er extra cooling en andere voeding in te plaatsen? Zo ja, welke kan dat het beste aan en welk merk koeling kan ik er het beste in proppen?
Weet je dan helemaal zelf niks te verzinnen...
Kun je zelf niet kiezen ofzo??
Je opent 3 topics..

Dit topic staat ook verkeerd btw
Kun je zelf niet kiezen ofzo??
Je opent 3 topics..
Dit topic staat ook verkeerd btw
[ Voor 16% gewijzigd door Hoyden op 29-10-2003 17:32 ]
Verwijderd
zou bijna zeggen, ga eens naar de pagina's van de fabrikanten en lees eens de specificaties, beetje googlen naar reviews e.d. Als je echt twijfelt tussen twee modellen kun je er een topic over openen met specs/foto's/links e.d.
Verwijderd
er bestaat geen behuizing voor een gamepc . maar als ik jou was zou k dan maar een u1 kast kopen .
Wat vind je mooi en wat wil je er voor uitgeven. Kies en speel zou ik zeggen.
Meh ...
Verwijderd
ikzelf zeg: lian-li, chieftec zit zo vol. Aopen al helemaal te klein. Maar ja, ik ben niet normaal.
Je geeft overigens bar weinig info. Wat voor PC komt erin? Douw je er een VIA Epia in? Nee, je hebt geen sterkere voeding nodig. En extra koeling? LMAO.
Je geeft overigens bar weinig info. Wat voor PC komt erin? Douw je er een VIA Epia in? Nee, je hebt geen sterkere voeding nodig. En extra koeling? LMAO.
In die andere posts ook al uitleg gegeven. Ik HEB al reviews bekeken, HEB me al laten informeren in winkels, maar wil graag ervaringen horen EN zekerheid. Het budget is 2250 Euro, PC Prive, en dat wil ik niet weggooien. Het is niet dat ik nergens gezocht had. Maar niet iedereen is hardware expert. Is dit forum alleen voor mensen die er verstand van hebben? Ik ken mensen die nog minder verstand van hardware hebben, die mogen hier dan zeker helemaal niet wezen? Sorry voor het ongemak.
Gaat dit nou over een hele pc of over een b
ehuizing
Een behuizing van 2250 eurie lijkt me wat veel
Een behuizing van 2250 eurie lijkt me wat veel
[ Voor 31% gewijzigd door renedepe op 29-10-2003 17:51 ]
"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"
ja, dit is wel een forum voor gevorderde gebruikers.Verwijderd schreef op 29 oktober 2003 @ 17:37:
Is dit forum alleen voor mensen die er verstand van hebben? Ik ken mensen die nog minder verstand van hardware hebben, die mogen hier dan zeker helemaal niet wezen? Sorry voor het ongemak.
maar over het algemaan mag iedereen hier posten.
het gaat niet zozeer om de kennis van de poster,
meer om de inzet van de poster.
niemand kan voor jou bepalen welke kast jij moet kopen.
lees eens wat reviews. in zo'n beetje alle reviews wordt vertelt wat de plus en min punten zijn.
hoe zwaar jij aan die plus- en minpunten kan alleen jij bepalen.
[ Voor 3% gewijzigd door job op 29-10-2003 17:42 ]
Kast is een mening, je vind iets mooi of je vind iets niets.
Het is niet zo dat je met de ene kast niet kan game, en de andere wel ofzo, (tenzij je de extreme neemt) maar als je een kast heb waar al je hardware in past, en je de ruimte heb, en nog een extra koelertje o.i.d dan zit je goed.
Oohja, je moet iets _mooi_ vinden, maar gezien het feit dat je zelf daar geen mening over heb word dat nog moeilijk.
Het is niet zo dat je met de ene kast niet kan game, en de andere wel ofzo, (tenzij je de extreme neemt) maar als je een kast heb waar al je hardware in past, en je de ruimte heb, en nog een extra koelertje o.i.d dan zit je goed.
Oohja, je moet iets _mooi_ vinden, maar gezien het feit dat je zelf daar geen mening over heb word dat nog moeilijk.
Er zijn zat reviews te vinden over behuizingen. Naar mijn mening echter is de allerbelangrijkste factor bij de keuze voor een behuizing: vind je hem mooi....
Uitdraaibare moboplaat is leuk, maar niet echt belangrijk. Hetzelfde geldt voor duimschroeven, geleiderails en al die andere extra's.
Bekijk voor jezelf hoe groot de kast moet zijn (aantal 3,5"en 5,25" sloten) en hoeveel je eraan wilt uitgeven en koop vervolgens degene die je het mooist vindt.
Uitdraaibare moboplaat is leuk, maar niet echt belangrijk. Hetzelfde geldt voor duimschroeven, geleiderails en al die andere extra's.
Bekijk voor jezelf hoe groot de kast moet zijn (aantal 3,5"en 5,25" sloten) en hoeveel je eraan wilt uitgeven en koop vervolgens degene die je het mooist vindt.
Op http://www.casejunkies.com/ zijn al een aantal reviews van kasten verschenen.
Als ik jou zo hoor maakt het voor jou niet zo bar veel uit wat voor kast je koopt, maar ik denk dat dexe kast voor jou een goeie optie is. Wordt erg compleet geleverd en is makkelijk in het gebruik (ook voor nieuwelingen).
Voor de rest maakt een kast voor jou nou niet zo bar veel uit. Als jij maar zorgt dat hij groot genoeg is voor wat jij er in wilt stoppen en jij hem er goed vind uitzien.
Edit:
Nog ff over die voeding. Zoals je zegt ben je geen hardware-expert en is het dan ook niet verstandig om te gaan overclocken, wat weer betekend dat de meeste standaard voedingen van 300W of meer ruim voldoen voor jou. Ook niet echt een belangrijk punt dus.
Als ik jou zo hoor maakt het voor jou niet zo bar veel uit wat voor kast je koopt, maar ik denk dat dexe kast voor jou een goeie optie is. Wordt erg compleet geleverd en is makkelijk in het gebruik (ook voor nieuwelingen).
Voor de rest maakt een kast voor jou nou niet zo bar veel uit. Als jij maar zorgt dat hij groot genoeg is voor wat jij er in wilt stoppen en jij hem er goed vind uitzien.
Edit:
Nog ff over die voeding. Zoals je zegt ben je geen hardware-expert en is het dan ook niet verstandig om te gaan overclocken, wat weer betekend dat de meeste standaard voedingen van 300W of meer ruim voldoen voor jou. Ook niet echt een belangrijk punt dus.
[ Voor 21% gewijzigd door Syzzer op 29-10-2003 17:50 ]
Tja, je kunt wel ervaringen horen, maar die zijn netzo subjectiefmischien zelfs nog subjectiever) als reviews etc.Verwijderd schreef op 29 October 2003 @ 17:37:
In die andere posts ook al uitleg gegeven. Ik HEB al reviews bekeken, HEB me al laten informeren in winkels, maar wil graag ervaringen horen EN zekerheid. Het budget is 2250 Euro, PC Prive, en dat wil ik niet weggooien. Het is niet dat ik nergens gezocht had. Maar niet iedereen is hardware expert. Is dit forum alleen voor mensen die er verstand van hebben? Ik ken mensen die nog minder verstand van hardware hebben, die mogen hier dan zeker helemaal niet wezen? Sorry voor het ongemak.
Je moet voor jezelf gewoon een lijst je opstellen:
-Moet mijn kast er l33t uitzien?(LANS& wow-factor)
-Moet hij ruimte hebben voor waterkoeling/prom8ige koeling (overklokken)
-Gaat hij veel HDD's bevatten(ik heb er zes en de helft ligt gewoon los in de kast, niet l33t, maar tis ook geen bigtower met ruimte
Houd ook rekening met het type mobo/proc etc.
DAN kom je hier en stel je een vraag of mobo x in kast y goed gaat met het oog op promkoeling. Anders loopt iedereen op te dreunen van wat ze zelf vinden en heb je nog nix.(of je krijgt een lijst wat mensen zelf voor 2250 euro zouden in elkaar zetten)
Kennis van hardware is geen eis om hier te wezen en ZEKER geen argument om aan te tonen dat je wel "genoeg" weet om hoe te mogen zijn, vooral niet in die constructie.(ja maar als hij het mag met zijn brakke kennis dan mag ik het met mijn minder brakke kennis het ook)
Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje
"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori
Intel core i5-750 // MSI P55-GD65 // 4gb Corsair // Amd radeon 6950 // 2x 500gb Samsung F3 // Asus xonar HDav1.3 // optional linksys wmp600n
Ja lekker is dit zeg. Fart er zelf eens een idee uit
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()