Toon posts:

(winXP) TFT out of scan range bij booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een Sony SDM S51 TFT monitor en sinds kort heb ik de melding:

Out of scan range --> XGA

bij het opstarten! Ik heb niets aan de refresh rate veranderd, of andere instellingen staan gewoon zoals altijd.... Nooit eerder dit probleem gehad.

Normaal gesproken eigenlijk ook verder geen problemen mee, hij geeft tijdens booten het XP logo wat verkracht weer... that's it

Ik heb wel het idee sinds ik dit probleem heb, dat bepaalde games als gta vice city na een paar minuten ineens vastlopen en dat rebooten de enige mogelijk heid.

in tegenstelling tot wat ik hier op het forum heb gevonden, is er geen topic over deze bootmelding bij xp. dus vandaar een nieuwe topic

Mijn specs:
asus p4p800
p4 2,4 800fsb
ati radeon 9200 128mb 400mhz
en een sony sdm s51 dus.

Verwijderd

Topicstarter
is er niemand die dit probleem kent?

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 21:42
ik heb zoiets met mn TFT.
maar alleen als ik mn TV-OUT kabel er in heb. het schijnt nl zo te zijn dat je primaire display dan op 50Hz V komt te staan, wat mijn TFT niet leuk vind en ook freq. out of range zegt met zo'n verkeerd weergegeven beeld.
eenmaal in windows zetten de drivers de boel weer recht en is alles weer normaal :)
specs:
medion TFT ( van de aldi ooit :P )
radeon 9800SE>Pro

[ Voor 12% gewijzigd door Puppetmaster op 02-11-2003 16:29 ]

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Verwijderd

Heb je bij de videokaart instellingen- weergave timing- ook de optie:

Enable Double scan for lower resolution modes ?

Als ik dit bij mij inschakel dan krijg ik hetzelfde met mijn tft scherm.

Verwijderd

Topicstarter
Puppetmaster schreef op 02 november 2003 @ 16:27:
ik heb zoiets met mn TFT.
maar alleen als ik mn TV-OUT kabel er in heb. het schijnt nl zo te zijn dat je primaire display dan op 50Hz V komt te staan, wat mijn TFT niet leuk vind en ook freq. out of range zegt met zo'n verkeerd weergegeven beeld.
eenmaal in windows zetten de drivers de boel weer recht en is alles weer normaal :)
specs:
medion TFT ( van de aldi ooit :P )
radeon 9800SE>Pro
je hebt gelijk... probleem opgelost. als ik de svhs kabel eruit trek dan heb ik nergens last van. maar is dit softwarematig niet aan te passen, zodat die kabel erin kan blijven en dat hij bij opstarten geen out of scanrange vertoont?

Verwijderd

Heeft iemand al een oplossing ?? ik heb dit probleem nl ook met mij radeon 9600

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 21:42
de oplossingen zijn voor zover ik het weet:

- S-video eruit als je de bios in wil
- andere monitor die die 50Hz V wel accepteert
- gewoon negeren/monitor later aanzetten?
- ???

het is iig geen software probleem omdat de drivers dan nog niet geladen zijn.

het lijkt als ik dit zo lees, alleen voor te komen bij ATi kaarten.
zijn er ook Nvidia eigenaren bij wie dit voorkomt?

als alle GFX-kaarten nl hun primaire display op 50Hz zetten tijdens het booten met S-vid kabel id TV-Out, kan imo alleen een tolerantere monitor helpen :)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
lijkt me dat het crashen van games er niks mee te maken heeft.
Pagina: 1