Toon posts:

[XP] WMI Crashed tijdens boot*

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Als ik net XP heb opgestart krijg ik continu dezelfde foutmelding.

WMI
In WMI is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak.

In het foutenrapport staat dit:

szAppName : wmiprvse.exe szAppVer : 5.1.2600.1106
szModName : kernel32.dll szModVer : 5.1.2600.1106 offset : 00012b5a

ik heb hiervoor geen andere software geinstalleerd of lopen klooien. het enige was een update van windows media player naar versie 9. had geen idee of dat er wat mee te maken heeft en heb toen mediaplayer eraf gegooid en opnieuw WMP 9 geinstalleerd

Ik heb hier op het forum gezocht naar soortgelijke problemen maar heb geen antwoord gevonden.

help me!? |:(

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 17:30 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

T-Spider,

Welkom op GoT.
Op GoT hebben we een aantal richtlijnen opgesteld waar we graag zien dat een topic aan voldoet. Zo vinden we het belangrijk dat de topicstart zoveel mogelijk relevante informatie bevat, en dat je een beetje laat zien dat je zelf al het een en ander geprobeerd en gevonden hebt.

In jouw topicstart kan ik niet helemaal terugvinden wat je zelf al geprobeerd hebt, probeer je topicstart daar nog eventjes mee te updaten. Hiermee voorkom je namelijk dat we allerlei dingen gaan voorstellen die jij al geprobeerd hebt.

Ook pas ik je topic titel eventjes aan zodat het operating systeem in de topic titel staat (was: WMI Foutmelding).

Verder wens ik je veel plezier op GoT :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het sneller opgeslost is met een nieuwe xp installatie 8)7 :O ;(

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik de enige met dit probleem?

Ik heb inmiddels nieuwe XP installatie gedaan, met de SP1 update en hoplaaa weer komt precies dezelfde foutmelding.... :O :(

Verwijderd

He ik heb hem ook. (moet ik nou blij zijn). Maar na lang zoeken is dit de oplossing:
http://securityresponse.s.../venc/data/w32.pinfi.html
veel plezier :)
(het nest zich in exe en lnk files dus een format maakt niet uit als er nog files zijn op andere schijven).

Verwijderd

Ik zelf heb ook al eens zo'n WMI fout gehad. Ik wist toen ook niet precies waardoor het allemaal gekomen was.

Ik heb Windows opniew geïnstalleerd. En..............
Het ging allemaal weer goed.

Ik denk dat het iets te maken heeft met Windows Update. Mijn PC is alvaak Gecrashed door Windows Update.

• Tuumke
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-10-2025

Tuumke

Shingaling?

ik heb de fout ook gehad en hier is de oplossing :)
M$ site met oplossing in engels

1 je klikt met rechter muisknop op deze computer en dan doe je "beheren" of "manage"
2 je gaat dan naar services en toepassingen
3 ga op services staan
4 rechts ga je naar WMI en die stop je
5 als hij is gestopt ga je naar %SystemRoot%\System32\Wbem\Repository folder
6 Delete alle files in de %SystemRoot%\System32\Wbem\Repository folder
7 reboot je pc en het werkt weer !! :)

[ Voor 6% gewijzigd door Tuumke op 09-02-2004 08:18 ]

[WhatPulse Profiel] [ Tuumke's n00by website]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Bedankt dat je de oplossing hebt toegevoegd aan dit oude topic :) Maar is het wel zo nuttig om op een topic te replyen van drie maanden oud waar het probleem waarschijnlijk allang van is opgelost ?

Tevens is bijvoorbeeld M$ niet gewenst. Aangezien het geen correcte afkorting van Microsoft is ;)
Lees hierover ook even Windows Operated Systems - Policy door :)

[ Voor 21% gewijzigd door sanfranjake op 09-02-2004 09:44 . Reden: add ms ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zie sanfranjake - bedankt voor je oplossing, maar dit is nou al het 4e topic wat je omhoog kickt met de oplossing - is dat echt nodig?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.