Willekeurige opgloeiende pixels op Notebook?

Pagina: 1
Acties:

• MrLee
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-07 17:53
Sinds enige tijd heb ik mijn notebook langs te kant liggen gezien ik op willekeurige momenten opgloeiende pixels krijg.

Het is een Compaq Presario 700xx Notebook. Vreemde is dat het nooit dezelfde pixels zijn, soms zie ik ze bij het bekijken van een foto, regelmatig tijdens film kijken (DiVX e.d.). Maar OOK tijdens het bootscherm van Windows XP Home, en wat blijkt ook tijdens de installatie van Windows, daar heb ik snel een foto van genomen omdat het 2 seconden later weer goed kan zijn.

Komt iemand dit bekent voor? Weet iemand wat de oorzaak zou kunnen zijn? :X

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/13720/thumb.jpg

(Thumbnail is te vergroten B) )

[ Voor 3% gewijzigd door MrLee op 29-10-2003 16:58 ]

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

je kunt misschien eens proberen het beeldscherm wat te bewegen op het moment dat je de vreemde pixels ziet, of te drukken op het scharnier waar je draden naar je mobo lopen, ik denk nl aan een niet zo lekker contactje tussen je mobo en je scherm.

tijd voor verandering.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Het kan van alles zijn, een los contact of bijvoorbeeld een slecht stukje videogeheugen.

Als voor je videogeheugen het gewone geheugen gebruikt wordt, dan zou je kunnen proberen je banken om te wisseln (als je er meerdere hebt). Alleen kan het ook zijn dat een stuk geheugen vast op het moederbord zit.

Senile! Senile Oekaki

• MrLee
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-07 17:53
Ik heb inderdaad een (extra) losse geheugenmodule, da's nou een goeie tip. Ik zal hem eruit halen en kijken of het probleem blijft :9