Toon posts:

[C#] Een dynamisch aspx formulier versturen per mail

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een aspx pagina met c# code-behind. Op basis van een aantal parameters bouw ik een formulier (Ik maak in de code Table en TableRow objecten aan, en vul de cellen met info). Dan heb ik een buttontje die het formulier moet mailen, maar dit gaat minder makkelijk dan ik dacht. Mijn eerste idee was om die Table te renderen naar een string en zo te versturen, maar zie niet hoe dat moet. Weet iemand hier iets voor? Ik weet dat er commerciele stukkies software zijn die dit doen, dus het moet kunnen...

Ik heb al gestoeid met MyTable.RenderControl, maar die geeft helemaal geen string terug, die wil een textwriter als parameter.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 17:01 ]

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
wat denk je dat die MyTable.RenderControl doet met die HTMLTextWriter? Als je gewoon zo doet
C#:
1
2
3
StringWriter writer = new StringWriter();
MyTable.RenderControl( new HTMLTextWriter( writer ) );
string myTableStrig = writer.GetStringBuilder().ToString();

heb je gewoon een string.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Topicstarter
Ja, inderdaad, dat gaat goed. Alleen kan hij geen formulier-controls schrijven naar een string, omdat hij dan klaagt over dat deze binnen een <form runat=server> moeten staan. Maar ik heb er gelukkig een artikel over gevonden... Voor geinteresseerden:

http://aspnet.4guysfromrolla.com/articles/102203-1.aspx