Toon posts:

Wachtwoorden schema

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb ooit bij een bedrijf gewerkt waar ze een wachtwoorden schema ontwikkelt hadden voor systeembeheer. Ze konden daar dus op aflezen welk wachtwoord de server in een bepaalde maand had. Elke maand paste de systeembeheerder het wachtwoord dan weer aan aan de hand van het schema. Hiermee voorkwamen ze dat iedereen zomaar de wachtwoorden zou weten en de wachtwoorden vaak wijzigen. Het schema was geen programma, maar gewoon een excel bestand.

Weet iemand ook zo'n schema of heeft iemand er ervaring mee. Ik wil het namelijk ook gaan gebruiken voor mijn huidige systeembeheer baan.

Groeten Hessel

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Lijkt me een kwestie van zelf creatief zijn

November : My@dnpaSS
December : @dminStratioN

e.d.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• Squee
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Je kan toch gewoon een lijstje wachtwoorden zelf bedenken en dit dan in Excel zetten? Zorg gewoon dat het allemaal krachtige passwords zijn, dus lang (>8 tekens), met vage tekens/cijfers er in... en geen bestaande woorden. Er zijn wel tips te vinden met google voor sterke passwords te bedenken :)

Please do not contact me telepathically.

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dihpvnov03!
Dihpvdec03!

(Dit is het password van november 03)

Firmpete on Aerie Peak

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:22

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ja en nu :?

Ik zoek een excel sheet waar mijn boodschappen voor de gehel week instaan.
Geen programma ofzo die dat adv een recept doet, maar gewoon een sheet.

Oftewel : wees creatief, en mocht je zo'n voorbeeld lijst vinden op inet : gebruik deze dan voorzal op je public servers.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Dit topic is gesloten.