koelpasta ? Hoeveel graden scheelt dat ?

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-08 21:00

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Ik ben op het gebied van die pasta een leek. Hoe werkt het en hoeveel graden kan het schelen. Moet je het een keer aanbrengen of moet je het herhalen ? Iemand ? :)

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Het kan wel 10 tot 15 graden schelen.

Je hoeft het maar 1 keer aan te brengen (tenzij je je heatsink eraf haalt, dan moet het weer opnieuw}

Hoe het werkt? Je moet gewoon een dun laagje op de processor core smeren, met een stanleymesje bijvoorbeeld. Dan kan je het mooi vlak uitsmeren. Er moet niet teveel op. Alleen een dun laagje op de core.

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Kost dat veel en waar kan je het halen en wat raad je me aan :)

• B@MB@M
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-07 13:32

B@MB@M

Het leven is geen krentenbol!

kan je gewoon in een compu zaak halen of electro zaak gewoon 10ml. ofzo is zat je gebruikt het misschien 1 of 2 keer ofzo als het goed zit zit het goed :)

hehe dus suc6...

het komt er op neer dat 1 op de 6 mensen er 5 om zich heen hebben.

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
TXS:)

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bij mij scheelde het in idle 4 graden, heb niet kunnen meten wat het verschil is bij volle belasting maar dat zal wel meer schelen neem ik aan.

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Er is een absoluut topmerk: Arctic silver.
Te koop bij o.a. www.oc-shop.nl
Ergens anders ook wel geloof ik, maar is overal wel ongeveer even duur. Andere koelpasta's kan je ook bij veel winkels krijgen. Gewoon ff de sites afgaan of bellen of zo.

Arctic silver is zeker aan te raden als je een beetje overklokt of dat wilt gaan doen. Er hangt alleen een stevig prijskaartje aan. zo'n 40 piek :(. Staat tegenover dat je voldoende hebt om zo'n 40 keer een processor mee in te smeren als je een beetje je best doet. Voorraadje voor een aantal jaren voor de meesten onder ons. (Ik haal mijn proc er denk ik zo'n 5 a 6 keer per jaar uit vermoed ik voor/door allerhande klus-acties, maar dan ben ik al extreem vergeleken met de meesten).

Voor normale koelpasta moet je vijf piek a een tientje rekenen geloof ik. Maar weet ik niet zeker, ik hou het namelijk bij Arctic silver :).

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op dinsdag 05 december 2000 23:25 schreef worsie het volgende:

Hoe het werkt? Je moet gewoon een dun laagje op de processor core smeren, met een stanleymesje bijvoorbeeld.
Is dat niet erg gevaarlijk(kansop krassen/defecten aan de processor)?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 07:38
Op woensdag 06 december 2000 00:51 schreef FrankGuthrie het volgende:

[..]
Is dat niet erg gevaarlijk(kansop krassen/defecten aan de processor)?
niet echt.. de die is erg hard spul. defecten zal je niet krijgen en krassen ook niet, tenzij je er echt in gaat zitten snijen.

maar eigenlijk moet je met een scheermesje de die niet eens raken, maar er heel dicht overheen gaan zodat er een heel dun laagje prut op komt
Pagina: 1