Ik heb onlangs mijn adsl ethernetmodem aangesloten op een Edimax Router ivm het aanleggen van een (toekomstig) netwerk. Het gekke is nu dat mijn snelheid met ca. 8KB verminderd is. Niet ernstig maar toch storend. Verschillende snelheidstests gedaan en allen geven een mindere snelheid dan voorheen weer. Sluit ik alles weer aan zonder router is mijn snelheid weer normaal. Iemand idee's??
Verwijderd
routers zij zeer complexe apparaten en routeren is een redelijk complex process, mogenlijk dat je een mtu mismatch hebt.
Kijk anders gewoon even op de site van de fabrikant, of hier dingen over bekend zijn, mischien bied andere firmware wel een oplossing.
Kijk anders gewoon even op de site van de fabrikant, of hier dingen over bekend zijn, mischien bied andere firmware wel een oplossing.
Verwijderd schreef op 29 oktober 2003 @ 16:29:
Ik heb onlangs mijn adsl ethernetmodem aangesloten op een Edimax Router ivm het aanleggen van een (toekomstig) netwerk. Het gekke is nu dat mijn snelheid met ca. 8KB verminderd is. Niet ernstig maar toch storend. Verschillende snelheidstests gedaan en allen geven een mindere snelheid dan voorheen weer. Sluit ik alles weer aan zonder router is mijn snelheid weer normaal. Iemand idee's??
Verwijderd
Drivers geupdate, zonder resultaat. Maar het ligt denk ik aan m'n netwerkkaart. Want wanneer ik mijn laptop aan de router zet, heb ik wel de normale snelheid.
Ik weet het niet meer. Iemand die nog wat weet??
Ik weet het niet meer. Iemand die nog wat weet??
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2003 18:37 ]
Verwijderd
Ja probeer ik later. Maar opzich is er niks mis met deze netwerkkaart want zonder router werkt ie wel 100% Moet dus toch wat in de instellingen zijn lijkt me.
Verwijderd
Oke inmiddels geprobeerd met een ander netwerkkaartje. Nog steeds hetzelfde! Ik verlies gewoon ca 10KB. Aan de router ligt het ook niet, want de andere pc's halen wel de normale snelheid. Kabels verwisselen ook geprobeerd, 't blijft hetzelfde. Er is dus wat mis met de computer met hoe die met de router communiceerd.
probleempc + router = 10kb snelheidverlies
probleempc zonder router = normale snelheid
overige pc's + router = normale snelheid.
Iemand die dit herkend of de oplossing weet??
probleempc + router = 10kb snelheidverlies
probleempc zonder router = normale snelheid
overige pc's + router = normale snelheid.
Iemand die dit herkend of de oplossing weet??
heb je al gecontroleerd op mtu? (zoals heirboven gezegd)
(en ben halverwege van account verwisseld?
)
(en ben halverwege van account verwisseld?
[ Voor 60% gewijzigd door frim op 26-11-2003 16:17 ]
Verwijderd
Kan je misschien zeggen hoe lang je netwerk-kabel is. Hier kan het misschien ook aan liggen. Hoe langer de kabel hoe meer verlies.
Verwijderd
5 Meter. Maar dit is het ook niet, want kabels heb ik al een keer verwisseld. Met dezelfde kabel op de laptop haal ik normale snelheid.Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 16:24:
Kan je misschien zeggen hoe lang je netwerk-kabel is. Hier kan het misschien ook aan liggen. Hoe langer de kabel hoe meer verlies.
Ander gokje dan maar: probeer het connection type eens met de hand te forceren. Soms kunnen een router en een NIC het niet eens worden over de te gebruiken snelheid.
Dus probeer eens '10 mbit full duplex' en '100 mbit full duplex' (of 1 van anderen - je internetverkeer haalt die snelheden toch nooit) ipv 'Auto'
Dus probeer eens '10 mbit full duplex' en '100 mbit full duplex' (of 1 van anderen - je internetverkeer haalt die snelheden toch nooit) ipv 'Auto'
Ooit de zogenaamde regedit patch voor sneller internet geinstalleerd? Deze gaat nu dus niet meer werken en heeft ook nooit gewerkt.
Verwijderd
Hoe controleer ik op mtu? In de router? Ik heb geen package verlies in de router.frim schreef op 26 november 2003 @ 16:16:
heb je al gecontroleerd op mtu? (zoals heirboven gezegd)
(en ben halverwege van account verwisseld?)
Verwijderd
Ja 2 jaar geleden ofzo. Daarna 2/3 keer geformateerd en schone xp installatie.Tha_Lord schreef op 26 november 2003 @ 16:32:
Ooit de zogenaamde regedit patch voor sneller internet geinstalleerd? Deze gaat nu dus niet meer werken en heeft ook nooit gewerkt.
Windows XP QoS die 20% van je bandbreedte gebruikt? Zet QoS eens uit?
Verwijderd
Had ik ook geprobeerd. Geen verschilswiv98 schreef op 26 november 2003 @ 16:32:
Ander gokje dan maar: probeer het connection type eens met de hand te forceren. Soms kunnen een router en een NIC het niet eens worden over de te gebruiken snelheid.
Verwijderd
Net probeerd. Geen verschil:(Ruudjah schreef op 26 november 2003 @ 16:48:
Windows XP QoS die 20% van je bandbreedte gebruikt? Zet QoS eens uit?
Pagina: 1