Toon posts:

ATI Radeon 9700 Pro dood!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Allereerst wil ik mijn excus aanbieden dat ik dit topic hier gepost heb terwijl het er wellicht helemaal niet voor bedoelt is! Ik doe het toch omdat het zeer dringend is, en wellicht andere Tweakers me kunnen helpen met mijn probleem! Ik zal mijn probleem eens duidelijk uitleggen...

Sinds begin 2003 heb ik een ATI Radeon 9700 Pro MAYA II (dus van Giga-byte) gekocht. Ik heb er tot nu toe niets aan gehad, behalve ellende.

Een paar maanden na de aanschap begaf het fannetje het, ik terug naar de winkel en hun hadden hem opgestuurd naar Giga-byte met gevolg dat ik een mooi nieuw fannetje kreeg. Ik helemaal blij, maar dat mocht helaas niet lang duren...

Een maand of twee later ging het fannetje weer kapot! Weer terug naar de winkel, en dus ook terug naar Giga-byte. Wederom kreeg ik een nieuw fannetje en het probleem was verholpen.

Nu komt het, het fannetje ging voor de derde keer kapot! (overigens niet de laatste keer) De kaart weer terug naar Giga-byte en alweer een nieuw fannetje! Helaas mocht hij het niet lang doen wand kort daarna overleed het fannetje weer!

Ik weer terug naar de winkel... De eigenaar van de winkel werd er nu een beetje gek van, dus besloot hij er een grotere van op te zetten. De kaart werkte toen helemaal perfect. Athans dat dacht ik.

Een week of twee geleden kreeg ik allerhande rare strepen op mijn beeldscherm. Ik de VGA in een andere PC geprobeerd, en daar gaf hij ook allerhande rare strepen. Voor ik geloof de vierde of vijfde keer ging ik met mijn VGA onder mijn arm naar de computerboer op de hoek. Hij vertelde me dat hij hem terug naar Giga-byte ging sturen, maar dat ik het oude kapotte fannetje aan hem moest geven! Dat fannetje had ik van zelf sprekend niet bewaard, omdat je geen kappotte dingen gaat bewaren! Toch...? Hij had me hier overigens ook niets van verteld dat ik het fannetje moest bewaren. Maargoed, de VGA was opgestuurd naar Giga-byte, en vanzelfsprekend accepteerden hun geen VGA met een zoals we het hier noemen, gemod fan systeempje...

De computerwinkel heeft me zojuist een half uur geleden gebeld, met de mededeling dat ik GEEN nieuwe ATI Radeon 9700 Pro krijg, en zit ik dus met NIETS!

Het doel van dit (op een verkeerde plek geopende) topic is het volgende:

* Weet iemand of een computerwinkel me zo'n streek kan maken?
* Wat kan ik nu doen? Moet het via de consumentenbond/rechter als hun af blijven houden?

* Heeft iemand toevallig een oude ATI Radeon 9700 Pro fannetje liggen wie ik kan gebruiken om hem wederom naar Giga-byte te sturen zodat hun hem wel accepteren en dus een vervangend product kunnen leveren...

Dit was het eigenlijk. Ik hoop dat dit topic niet direct de eerste minut gelocked word, omdat ik niet weet hoe ik anders een goed antwoord op mijn eigenlijk zeer dringende vraag kan krijgen.

Alvast heel erg bedankt allemaal! :(

Verwijderd

De computer winkel moest dit geweten hebben dat gigabyte dit product niet meer ging terugnemen, zij zijn jou dus gewoon een nieuwe 9700 pro schuldig mits zij de fan er ZELF opgezet hebben! :(

Verwijderd

Topicstarter
Ze hebben de fan er idd zelf opgezet!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 08:20

glashio

C64 > AMIGA > PC

Geen "Reparatie Bon" van die bewuste reparatie die ze zelf hebben gedaan ?

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Verwijderd

Topicstarter
glashio schreef op 29 oktober 2003 @ 16:32:
Geen "Reparatie Bon" van die bewuste reparatie die ze zelf hebben gedaan ?
Nee, hebben ze ter plekke gedaan...

Dus bewijs heb ik ook NIET! OMG, een RAMP! €450,- in de prullebak gegooid!

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025
Misschien Gigabyte mailen en het probleem voorleggen?

iRacing Profiel

Verwijderd

Had je m overgeclockt voordat je die strepen kreeg?

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:29
Computer winkel hoort jou gewoon een nieuwe te geven, iig een nieuwe fan. Maar wat ik nu dus niet snap : heb je nou een radeon 9700 pro zonder fan of helemaal geen kaart. Als je helemaal nix hebt kan dus nix. Ik zou het via de consumenten bond ofzo regelen. Hij weet als jij een rechtszaak aanspant je zowieoz grote kans hebt op winnen, dat zal meer voor de winkel gaan kosten dan zon kaartje ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 October 2003 @ 16:35:
Had je m overgeclockt voordat je die strepen kreeg?
Nooit OC't geweest!

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-08 10:43

w0w

Dat fannetje had ik van zelf sprekend niet bewaard, omdat je geen kappotte dingen gaat bewaren! Toch...? Hij had me hier overigens ook niets van verteld dat ik het fannetje moest bewaren. Maargoed, de VGA was opgestuurd naar Giga-byte, en vanzelfsprekend accepteerden hun geen VGA met een zoals we het hier noemen, gemod fan systeempje...
Zij hebben die fan erop gezet, dus zij zijn ook mooi verantwoordelijk. Als zij inderdaad niet hebben gezegt dat je het fannetje moest bewaren, dan krijg je gewoon een nieuwe van ze hoor! En anders vraag (lees; eis) je maar of zij jouw gewoon meteen een nieuwe gaan geven, laat die winkel het zelf maar lekker uitzoeken. Zij hebben tenslotte jouw vga kaart van zijn garantie ontdaan, zonder jou op de hoogte te stellen!

/edit; mjah.. beetje laat :)

offtopic:
Het lijkt tegenwoordig wel of ze geen goede fannetjes meer kunnen maken. Koop je een product van dik 450 euro, zit er een cheap-ass goedkoop bagger speelgoed ventilatortje op, daar word je toch ook niet vrolijk van :(

[ Voor 17% gewijzigd door w0w op 29-10-2003 16:39 ]

Verwijderd

Consumentenbond gogo :)

Verwijderd

Topicstarter
STIMPPYYY schreef op 29 October 2003 @ 16:36:
Computer winkel hoort jou gewoon een nieuwe te geven, iig een nieuwe fan. Maar wat ik nu dus niet snap : heb je nou een radeon 9700 pro zonder fan of helemaal geen kaart. Als je helemaal nix hebt kan dus nix. Ik zou het via de consumenten bond ofzo regelen. Hij weet als jij een rechtszaak aanspant je zowieoz grote kans hebt op winnen, dat zal meer voor de winkel gaan kosten dan zon kaartje ;)
Momenteel hebben hun de VGA nog. Ik heb nu van hun tijdelijk een GF2 als leen VGA...

En het was overigens een 60mm van. Die hebben ze zo hoepla in de headsink geschroeft!

Verwijderd

je computer zaak kan gewoon een fan voor je 9700 bestellen.. deze zet je dan er op. Daarna stuur je hem op na AIT. klaar is je probleem ;)

kost misschien 7 euro voor de fan..

(je kan natuurlijk ook even bij een andere computer zaak een fan bestellen en deze er op zetten en dan inleveren bij je computer boer met de mededeling dat je de fan weer hebt gevonden)
En het was overigens een 60mm van. Die hebben ze zo hoepla in de headsink geschroeft!
oei.. hier zo je wel gedonder mee kunnen krijgen natuurlijk. Wordt dus nieuw fannetje + koelblok bestellen bij ati. en daarna pas opsturen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 16:40 ]

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 08:20

glashio

C64 > AMIGA > PC

Tja dan zou ik kontakt zoeken met Gigabyte Nederland.. verhaal uitleggen en bewuste "computerboer" noemen met evt. naam verkoper/reparateur.

The Netherlands
Giga-Byte Technology B.V.
• Address: Verdunplein 8 5627 SZ, Eindhoven, The Netherlands
• Tel: +31 40 290 2088
• NL Tech.Support : 0900-GIGABYTE (0900-44422983, £á0.2/M)
• BE Tech.Support : 0900-84034 (£á0.4/M)
• Fax: +31 40 290 2089
• E-mail:info@giga-byte.nl
• Tech. Support E-mail:support@giga-byte.nl
• WEB Address: http://nl.giga-byte.com

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 oktober 2003 @ 16:38:
je computer zaak kan gewoon een fan voor je 9700 bestellen.. deze zet je dan er op. Daarna stuur je hem op na AIT. klaar is je probleem ;)

kost misschien 7 euro voor de fan..

(je kan natuurlijk ook even bij een andere computer zaak een fan bestellen en deze er op zetten en dan inleveren bij je computer boer met de mededeling dat je de fan weer hebt gevonden)
Hun beweren dat Giga-byte die fans niet los uitgeefd... En andere fans passen er niet op volgens hun...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 October 2003 @ 16:39:
[...]

Hun beweren dat Giga-byte die fans niet los uitgeefd... En andere fans passen er niet op volgens hun...
volgens mij levert iedere vga leverancier reperatiesetjes aan hun klanten. Deze gebruiken ze hier ook altijd in bij plaatselijke pcboer.

Maar natuurlijk is en blijft jouw pcboer verantwoordelijk voor de aanpassing aan jouw vga kaartje. Zij wilde hem namelijk zelf repareren, dit is schijnbaar niet goed gedaan/niet op de juiste manier gedaan. Dus je hebt wel degelijk recht op een reparatie danwel vervangend produkt.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 16:42 ]

• w0w

w0w

Waarschijnlijk is dit bullshit kant en klaar in een doosje, het zijn zeer waarschijnlijk standaard maten, waarschijnljk 40mm bij 40mm. die kun je echt overal kopen (computerwinkel/conrad/radiobeurs), kosten meestal tussen de 7 en 12 euro.

Verwijderd

yojordi schreef op 29 October 2003 @ 16:42:
[...]

Waarschijnlijk is dit bullshit kant en klaar in een doosje, het zijn zeer waarschijnlijk standaard maten, waarschijnljk 40mm bij 40mm. die kun je echt overal kopen (computerwinkel/conrad/radiobeurs), kosten meestal tussen de 7 en 12 euro.
gaat er om dat het een Giga-byte fan+koelblok is, anders trappen ze er natuurlijk niet in ;)

Verwijderd

Eerder Got knokploeg. En daarna even via consumentenbond laten lopen, of kijk of je een rechtsbijstands verzekering heb. Daar kan je heel veel bij regelen.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
In 1 woord, genaaid.

Hou altijd bonnen bij, van reparaties etc. Vraag altijd om namen en handtekeningen. Niet dat het soms veel uitmaakt, maar nu heb je iig helemaal niks. Als ze jouw de kaart geven bewijs jij maar eens dat ze jou 'genaaid' hebben.

Waarschijnlijk een 'dure' en leerzame les.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:29
Verwijderd schreef op 29 oktober 2003 @ 16:38:
[...]

Momenteel hebben hun de VGA nog. Ik heb nu van hun tijdelijk een GF2 als leen VGA...

Dus jij krijgt je Radeon niet terug ? belachelijk dit. Ik zou dit echt niet pikken en er werk van maken...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 October 2003 @ 16:44:
Eerder Got knokploeg. En daarna even via consumentenbond laten lopen, of kijk of je een rechtsbijstands verzekering heb. Daar kan je heel veel bij regelen.
ga je dan niet een beetje overhaast te werk :?

zou zeggen ga eerst even langs de winkel, bespreek het even rustig met de winkeleigenaar. Waarschijnlijk komen jullie er samen gewoon uit. Laat duidelijk weten dat jij niet verantwoordelijk bent voor het feit dat zij de fan hebben vervangen.

• w0w

w0w

gaat er om dat het een Giga-byte fan+koelblok is, anders trappen ze er natuurlijk niet in
Het koelblok zit er waarschijnlijk nog wel op, toch?
en de winkel zegt dat een andere fan niet past, en dat geloof ik niet :)
maar serieus, ik vind dat je gewoon naar die winkel moet gaan, heeel erg zeuren op een druk moment, dat je nu een andere R9700p wil, en als ze dat weigeren, ga je naar huis om je slaapzak te halen, en ga je daar lekker in die winkel liggen :Y) tegen 18 uur zijn ze je zo beu dat ze je gelijk een nieuwe R9700p geven :) Ik snap trouwens ook niet waarom je genoegen neemt met een gf2 als leen-exemplaar, dat is toch geen vergelijking ten opzichte van jouw R9700p.
edit; er schiet mij opeens iets te binnen;
Ik weet natuurlijk niet of die computer winkel van jou een echte pruts winkel is, maar als ze de fan+koelblok niet goed hebben geplaatst, kunnen die strepen te wijten zijn aan een hittprobleem?

[ Voor 17% gewijzigd door w0w op 29-10-2003 16:52 ]

Verwijderd

yojordi schreef op 29 October 2003 @ 16:50:
[...]

Het koelblok zit er waarschijnlijk nog wel op, toch?
ja maar ze hebben een grotere fan vast geschroeft op het koelblok als ik het goed begrijp. Kortom schroef gaten in je koelblok valt natuurlijk een beetje op :+

Verwijderd

Ik snap trouwens ook niet waarom je genoegen neemt met een gf2 als leen-exemplaar, dat is toch geen vergelijking ten opzichte van jouw R9700p.
hij mag blij zijn dat hij een leenkaart kreeg, ik denk dat een heleboel winkels helemaal geen leenkaarten hebben.

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:40
idd, hij hoeft nog niet dood te zijn natuurlijk.. als je een goed koelblok + fan erop zet doet hij het misschien weer prima.. maar misschien is het verstandig om gewoon fftjes naar de winkel te gaan en eerst proberen het met hun te regelen...

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Verwijderd

Dit is dus grote bullshit, die winkel had je moeten zeggen dat als ze die fan zouden vervangen, de garantie zou vervallen, of ze hadden moeten zeggen dat je die fan voor de garantie moest bewaren.

Dit hebben ze wat ik lees dus niet gedaan, dan is het hun probleem, niet dat van jou, je hebt recht op een nieuwe kaart, of eenzelfde.

PS: Dat een fan 4 keer kapot gaat in korte tijd is ook niet normaal, zou ik niet accepteren, dat ze je maar een ander merk geven o.i.d.

Jij hoeft niet de dupe te worden van hun onkunde. Willen ze niet meewerken, eerst een aangetekende brief sturen met een eis om een nieuwe of vervangende goeie kaart met een uiterste datum van reageren. Gaan ze hier ook niet op in, kan je het via de rechter spelen, wat je gegarandeert zal winnen.

Maar eerst zou ik ervoor zorgen dat je iets zwart op wit hebt, zet een brief op papier met wat is gebeurd, en waarom je nu geen garantie meer hebt, en laat deze door jullie allebij ondertekenen.

Of vraag of zei een brief willen opstellen, waarop jullie allebij tekenen.

Daarna kan je de officiele stappen gaan nemen, zo heb je namelijk bewijs dat ze dit zelf gedaan hebben.

Een beetje sneaky, maar werkt misschien wel.

Succes

Verwijderd

ik weet niet zo heel veel van het rechts systeem hier in nederland maar volgens mij betaald degene die verliest altijd alle kosten....

nou als jij tegen hen gaat procederen heb je weinig kans ( of je moet erg welvarend zijn), zij nemen gwoon een betere advocaat dan die pro deo nerd die jij toegewezen krijgt. kortom dat verlies je en je bent dan meer kwijt dan je lief is.

wat je beter kan doen is eerst ff rustig met die gasten daar gaan praten, je legt ze de situatie uit en hoe jij over de zaken denkt. eventueel een deal sluiten met het oog op de kosten.

wijgeren ze hier ook aan mee te werken. tja dan moet je acties ondernemen: en dan bedoel ik niet nette acties. Je kent vast wel iemand die wat leuks met hun website kan doen, of print een zooi stencils uit en ga vlak voor hun deur die uit staan delen. Verder kan je nog denken aan een leuke shop survey met jou commentaar.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-08 22:40
Verwijderd schreef op 29 oktober 2003 @ 17:20:
ik weet niet zo heel veel van het rechts systeem hier in nederland maar volgens mij betaald degene die verliest altijd alle kosten....

nou als jij tegen hen gaat procederen heb je weinig kans ( of je moet erg welvarend zijn), zij nemen gwoon een betere advocaat dan die pro deo nerd die jij toegewezen krijgt. kortom dat verlies je en je bent dan meer kwijt dan je lief is.

wat je beter kan doen is eerst ff rustig met die gasten daar gaan praten, je legt ze de situatie uit en hoe jij over de zaken denkt. eventueel een deal sluiten met het oog op de kosten.

wijgeren ze hier ook aan mee te werken. tja dan moet je acties ondernemen: en dan bedoel ik niet nette acties. Je kent vast wel iemand die wat leuks met hun website kan doen, of print een zooi stencils uit en ga vlak voor hun deur die uit staan delen. Verder kan je nog denken aan een leuke shop survey met jou commentaar.
Dat van die kosten klopt volgens mij niet. t kost je altijd meer dan die 400-500 euro..
De rest van de acties kun je weinig mee.
Sommige winkels vinden een negatieve shop-survey idd niet leuk, heb ik ook 1maal gehad. Ik was de eerst negatieve, en dat vonden ze niet leuk..

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:39
Het strepenprobleem klinkt mij ook bekend in de oren. Ik heb hier ook heel af en toe last van (lees: 1 keer in de 2 a 3 maand). Na een reboot doet ie het dan weer prima.
Strepen zijn hopelijk geen voortekenen van overlijden. Ik heb het probleem wel eens gehoord maar dit was vooral met "nep" 9700 kaarten dus van oorsprong 95 of 9600 kaarten met een firmwareflash al ik mij niet vergis.
Ik heb een Saphire Radeon 9700 pro met zwarte pcb.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dit is inderdaad een kloten streek wat ze je leveren, maar als ik jou was zou ik nog 1 maal naar de winkel gaan en dan vragen naar de eigenaar en als het een winkel is van een "keten" naar de bedrijsleider. Dit zijn de mensen met bevoegtheden zal ik maar zeggen.

Leg de persoon, mits je hem of haar niet eerder hebt gesproken, de situatie nogmaals uit en neem voorgaande aankoop en reparatie bonnen mee, die je nog hebt. (geef deze nooit uit handen, mochten zij ze ook nog willen hebben maak dan copies en overhandig deze). Let op ! niet gaan schreeuwen of wat dan ook rustig blijven.

Kom je er zo niet uit, stel dan een brief op waarin je nogmaals het gehele verhaal opnoemt (ook het vervangen door de winkel van de fan natuurlijk), je stelt vervolgens de eis dat je een gerepareerde kaart of een gelijkwaardig product terug krijgt. Geef de winkel 14 dagen of 10 werkdagen de tijd om te reageren.
(voor het opstellen van een dergelijke brief kun je ook raad vragen bij een rechts winkel, dit kost verder niets). Verstuur deze brief als een aangetekende brief, zodat zij moeten tekenen voor ontvangst en jij zeker weet dat zij hem hebben ontvangen.

Dit weet ik niet zeker, maar volgens mij sta je een stuk sterker na het verzenden van een aangetekende brief, mochten ze niet reageren, ondanks dat jij geen bon of bewijs hebt dat zij de laatste reparatie zelf hebben uitgevoerd.

Maar reageren ze niet dan kun je naar een rechtswinkel stappen voor verdere hulp, een eventuele rechtsbijstands verzekering aanspreken of natuurlijk het voorleggen aan een rechter.

Over de kaart zelf, die hoor jij gewoon terug te kijgen wat er ook gebeurd ook ongerepareerd bedoel ik dan. Mochten ze jouw kaart b.v. weg hebben gegooid zonder jouw toestemming dan zitten ze helemaal fout.

Maar de kaart is vermoedelijk dergelijke strepen gaan geven door dat men een verkeerde fan heeft gebruikt of de fan niet goed heeft gemonteerd, waardoor oververhitting is ontstaan. Mochten ze aanbieden als nog een goede fan te monteren en op het eerste gezicht de kaart weer klaar te krijgen zou ik er nog niet accoord mee gaan, je weet nooit wat de schade daadwerkelijk is aan de GPU.

in iedergeval wens ik je veel suc6

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Omgf Radeon 9800 Pro dood! Dat zou ik zeker niet pikken.

Maja, wat je kan doen is natuurlijk met de manager praten.
Als ze moeilijk gaan doen moet je maar naar een.... tja hoe noem je zo iets.. Nou iig zoiets als de Consumenten Bond. Daar moet je je verhaal uitleggen aan die mensen en ze zal dan een verhoor doen met de desbetreffende bedrijf.

-Ethox

Verwijderd

Sorry hoor, ik vind dat toch wel een beetje een heel erg raar verhaal. Een computerwinkel die zelf een custom fan erop gaan bouwen voor je :? Misschien zit ik er echt naast, en wil je geen leugenaar noemen, maar raar is het wel. Ik ken geen enkele winkel of zaak die dit zomaar gaan doen, omdat hun heel goed weten hoe het zit met de garantie wat betreft zelf dingen verbouwen aan een product.....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 oktober 2003 @ 18:21:
Sorry hoor, ik vind dat toch wel een beetje een heel erg raar verhaal. Een computerwinkel die zelf een custom fan erop gaan bouwen voor je :? Misschien zit ik er echt naast, en wil je geen leugenaar noemen, maar raar is het wel. Ik ken geen enkele winkel of zaak die dit zomaar gaan doen, omdat hun heel goed weten hoe het zit met de garantie wat betreft zelf dingen verbouwen aan een product.....
Ik ken hem en ik kan je zeggen dat hij niet liegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is ondertussen opgelost! Het was de "shops" woord tegen het mijne, en dat is natuurlijk altijd lastig! Het was stom van me dat ik een reparratie bon had gevraagd van de winkel toen ze er een onoriginele fan op hadden gezet, maargoed het is niet anders...

Ik hoop dat andere mensen nog iets aan dit topic hebben, en zo nog, dan mag er van mij een slotje op...

Ik wil de mods heel erg bedanken dat ze dit topic niet direct gelocked hebben! En natuurlijk alle mensen wie antwoord gegeven hebben!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat is er nu van geworden overigens?

Nee joh, goed dat je dit topic hebt gestart. Misschien is het niet helemaal volgens het Christelijk gedachtengoed; maar wil je ons soms even zeggen welke winkel dat het is ook? NIet voor ze zwart te maken, maar toch rekening mee te houden.

Een gelijkaardig iets kan altijd nog eens voorvallen weet je.

Off-topic:
- Mijn kaart vertoont ook 'strepen' en blokjes allerhande. Alleen terugname zou nu al tot minimaal 3-maand oplopen. Ondertussen moet ik maar een andere videokaart aankopen als vervangen stellen ze eventueel voor. K*t oplossing natuurlijk; waarom kocht ik anders die huidige ATI Radeon 9500 in de eerste plaats. Toch ook niet om voor de leut om daarna weer min. 3-maand te missen. Ze zeggen dat ze er geen in de plaats kunnen geven en moeten wachten wat de verdeler en daarna, de fabrikant zeggen wat ze kunnen doen.
Service is toch niet alles hoor. :(

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om New Vision te Dronten. Hun website is http://newvisionpcshop.nl

Mijn ouders en ik denk dat we er weinig aan kunnen doen omdat het hun woord tegen het mijne is.

New Vision heeft aangeboden om een kaart naar keuze te leveren voor inkoopsprijs. Ik weet niet hoeveel % dat is, maargoed ik vind het toch netjes dat ze het doen.

M'n moeder had de baas van de PC shop nog een keer gebeld, en hij zij echt dat hij het echt verteld had.

Dit moet dan een groot misverstand zijn, wand ik ben niet doof...

Een tip voor alle mensen op GoT! (iemand anders tikte het hiervoor ook al) Bij iedere reparatie, vraag of je een reparatie bon kan krijgen met de preciese uitleg en eventuele gevolgen!

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 20:52
Ow hier zou ik niet mee akoord gegaan zijn. Desnoods tape je stiekum het gesprek waarin ze toegeven dat zij die fan erop gezet hebben. HUN hebben het gedaan dus JIJ wordt hier als koning behandelt en hun nemen de schuld op zich. Zo hoort het! Inkoopsprijs scheelt wel heel wat maar het weegt niet op tegen de ca €400 die jij nu verliest... Ik zou iig met de consumentenbond of desnoods burea rechtshulp hebben gekletst... Weet ik veel maar ik had niet akkoord gegaan...

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-08 16:16

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

En heb je nog plannen met je oude kaart???
Nu de hoop opgeven lijkt me niet zo slim, ik zou het via andere wegen proberen, en eventueel wat betalen.

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

wanneer je voor de 3e keer terug moet naar de winkel als het product niet goed functioneerd heb je volgens mij al recht op een ander exemplaar.

het feit dat ze er een ander fannetje op gezet hebben zonder medeweten van de fabrikant zijn zij dus verantwoordelijk voor de ontstane schade want jij wilt natuurlijk alleen een werkend product.

als dit onkundig gebeurd door middel van schade aan het product waardoor het product (in dit geval jouw r9700pro)niet goed meer functioneert kun je de winkelier aansprakelijk stellen

verder is het zo wanneer jij niet of onvoldoende op de hoogte bent van de garantiebepalingen die de fabrikant stelt dat de betreffende winkelier dat zeker wel moet zijn want hij is namenlijk de leverancier cq reseller van het betreffende product

wat je moet doen is het volgende ga eerst eens je radion omruilen met de kaart die de winkelier jouw meegegeven hebt om vervolgens met eventueel met de doos onder de arm naar een wetswinkel gaat om je goed voor te laten lichten over de mogelijkheden die er zijn om dit voorval uit de wereld te helpen

leg hierbij exact uit wat je probleem is want de schade die jij hebt is namenlijk door de winkelier ontstaan of hij het ontkent of niet idd jouw woord tegen het zijne
natuurlijk zal hij er weinig trek in hebben deze schade te vergoeden want die 450 euro is niet niks en mondelinge overeenkomsten zijn ook geldig dus hij had je moeten wijzen op het feit dat wanneer hij reparaties uitvoert waardoor jouw garantie vervalt te vermelden want als jij daar mee akkoord gaat ligt het probleem weer bij jou.

ik wens je heel veel succes en ben benieuwd of je hiermee uit de voeten kunt

edwin

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

hij zei net tegen mij (via msn) dat de verkoper zei dat zijn garantie zou vervallen hierdoor, alleen hij zegt dat hij zich daar niets van kan herinneren en was hier anders natuurlijk niet mee akkoord gegaan.

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 October 2003 @ 20:14:
hij zei net tegen mij (via msn) dat de verkoper zei dat zijn garantie zou vervallen hierdoor, alleen hij zegt dat hij zich daar niets van kan herinneren en was hier anders natuurlijk niet mee akkoord gegaan.
Woord tegen woord. Niets op papier.
Zo zijn al vele mensen gefopt geweest.

Post boven jou van Edwin is ook zeer goed advies.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
ja dit is een kat en muis spel en het is wel zo dat als je ventilator voor de zoveelste keer kapot gaat de winkel er ook ziek van word en dus naar een andere oplossing
is gaan zoeken.

of je op een radeon nou 20 nieuwe ventilators laat zetten maakt niet uit ze gaan nl allemaal kapot om de simpele reden dat de motor print direkt tegen de bodem van het koelblok zit en dus direkt alle warmte te verduren krijgt.

met als gevolg een kapotte fan die meestal vastloopt al na 1 maand de constructie is zwaar klote zowel de ventilator als de cpu zelf als je de core lager maakt als de metalen rand die om de buitenring zit,dan kan een kind snappen dat er nooit geen direkt kontakt tussen core en koeler kan bestaan.

dit verschil word dan opgelost met een grote klodder koelpasta of zon dikke fabrieks roze pasta plak maar van goed koelen kan nooit geen sprake zijn.
en van welk merk je hem ook neemt ze hebben alle dezelfde kwaal.

ik vervang de bestaande koelblokken ook en zet er een zalman zm 80 of zm 80 hp
op maar zeg er altijd bij dat het verstandig is je oude koelblok niet weg te gooien,dit had je natuurlijk zelf ook wel kunnen bedenken zeker zolang ie onder de garantie valt.

inmiddels heb ik begrepen dat gigabyte geen ati kaarten meer maakt en dit zal wel
een van de redenen zijn denk ik.

Verwijderd

Boeien!

De winkel is jou een nieuwe VGA kaart verschuldigd. Zij hebben een modificatie aangebracht aan de kaart. Niet jij. Maar juridisch gezien moet jij kunnen aangeven of bewijzen dat zij dit hebben gedaan. Als dit niet zo is, blijft het een welles nietes verhaal tussen jou en die winkelier. Schiet je niets mee op.
Wat ik ver laf vind van de winkel is dat ze 450,- euro hebben verdient en jou afschepen met een leenkaart die nog geen 10,- euro waard is. Als ik jou was zou ik contact op nemen met Giga-Byte NL(zie hierboven voor contact en adres gegevens). Leg je verhaal bij hun op tafel. Probeer ondertussen die 9700pro weer inhanden te krijgen. Het kan nl. zijn dat Giga-Byte NL die kaart nodig heeft.

Het risico dan voor de betreffende winkel is dat die in de toekomst een ander merk videokaarten moet gaan verkopen. Dit komt omdat Giga-Byte niet blij zal zijn met de winkelier z'n handeling. Of de leverancier van de winkel krijgt opdracht van Giga-Byte om geen Giga-Byte kaarten meer te leveren aan die winkel.
Met het zelf vervangen van de ventilator zal waarschijnlijk geen of verkeerde koelpasta gebruikt zijn. Of slechte installatie van de ventilator. Al met al de winkel heeft fout gehandeld.

Je hoeft hem niet zwart te maken, maar waarschuw je kennissen en vrienden in jou omgeving voor deze winkel. En ga je recht halen.

Verwijderd

ik zou geen nieuwe kaart voor de inkoopprijs aannemen.

je kan de makkelijkste weg bewandelen: koop een gigabyte cooler bij een andere winkel en stuur het opnieuw op ( gevonden :*) !!) en de winkel waarschuwen dat dit nooit meer mag gebeuren...

de moeilijkere weg: consumentenbond of gigabijte contacteren, alhoewel ik me niet goed kan voorstellen waarom giga jou zou geloven (als de winkel zegt dat JY die opdracht gaf tot het plaatsen van een andere fan verlies je).... verlies je dan heb je je inkoopprijskaart ook verspeelt.....

met de makkelijke manier kan je toch nog een inkoopprijskaartje doen, de moeilijkere manier niet....

het lijkt me duidelijk wat mijn advies is?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 01:02 ]

• euro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-01-2022
Ik zou als ik jou was een brief naar de winkel sturen en naar Gigabyte en beide aangetekend en er in de brief aan Gigabyte zetten dat je zeker niet akkoord was gegaan met het vervangen van de ventilator als ze er bij hadden verteld dat hun, de pc winkel, dat niet mogen en zo je garantie vervald.

Wacht op antwoord van beide en ga hierna als het niks op levert naar een wetswinkel en schrijf desnoods een brief naar een paar van die tv progamma's zoals opgelicht, kat-in-de-zak enzo.

Ik zou alles doen om me recht te halen en zo een nieuw kaart te krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door euro op 30-10-2003 01:06 ]

Verwijderd

Neem sowiezo altijd contact op met de fabrikant bij dit soort problemen.

Je zal misschien wel denken dat dit geen nut heeft omdat het hun woord tegen jouw woord is maar misschien gaat gigabyte zich er toch nog mee bemoeien.

Het is vaak met dit soort problemen dat ze niet incidenteel zijn maar herhaald voorkomen bij ondeskundige shops.
Daarom heeft een bericht richting fabrikant altijd nut want wellicht zijn er meer klachten en dan zal de fabrikant eerder geneigd zijn om de shop aan te pakken.

Verder zou ik er zeker geen genoegen mee nemen om een nieuwe kaart voor inkoopsprijs te krijgen.
Ik zou alles doen wat mogenlijk was om mijn recht te halen.

Informeer eens bij een rechtswinkel of kassa of radar of iets dergenlijks.

Een andere gigabyte fan erop zetten heeft ook geen nut omdat de schroeven van de grotere fan hun sporen al hebben achtergelaten in het koelblok.

Suc6 ermee ik hoop dat je je recht krijgt.

Verwijderd

Het is natuurlijk niet verwonderlijk dat na zoveel fan uitval je gpu er op een gegeven moment de brui eraan geeft. Volgende keer direkt een nieuwe kaart vragen uit de doos ! Wie zegt dat de van steeds stuk gaat ? Misschien wel een overbelasting elders op het bordje waardoor je fan er mee uitscheid. Verder zijn hun wel verplicht je een nieuwe kaart te leveren, simpel, je heb je recht aan je zijde. Helaas heb je geen bonnen maarja, 1 en ander is makkelijk te bewijzen als je kijkt naar het type fan die ze erop gezet hebben met het serienummer ervan, zal wel iets geweest zijn wat standaard in hun pakket zit/zat.

Als ze niet met je tot een goeie schikking willen komen dan zou ik eens met een paar vrienden langsgaan, willen ze wel eens gevoelig voor zijn. Het is natuurlijk vande zotte dat je voor een kaartje van 450 Euro straks meer aan advocaat kosten gaat betalen. Een nieuwe kaart tegen inkoopsprijs aanbieden geeft al aan dat ze hun fout toegeven. Als je dat nu even op papier van ze kan krijgen zit je goed, geen 1 winkel die zomaar tegen inkoopsprijs verkoopt. Niet op hun aanbieding ingaan, want dan ben je in mijn ogen dom, komen ze er nog mee weg.

Maar goed, hoe het afloopt ligt bij jou. Bij mij was de winkel vanaf dat moment op de renovatie lijst gekomen, om aan te geven hoe goed ze wel niet met jou zaken doen ;) en als dank daarvoor zou je dan even hun winkel " opknappen ". Maarja, dat ben ik.

Succes

Verwijderd

Als je het koelblok + fan nog nodig hebt, ik heb er denk ik nog wel een liggen.
Moet hem nog wel eerst zoeken dus geen 100% garantie dat ik hem lan vinden.

http://www.guru3d.com/review/gigabyte/radeon9700pro/

Als dat hem is tenminste.

mail maar ff op dreadknight_nl@hotmail.com

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 01:32:
Als je het koelblok + fan nog nodig hebt, ik heb er denk ik nog wel een liggen.
Moet hem nog wel eerst zoeken dus geen 100% garantie dat ik hem lan vinden.

http://www.guru3d.com/review/gigabyte/radeon9700pro/

Als dat hem is tenminste.

mail maar ff op dreadknight_nl@hotmail.com
Ik heb je toegevoegd aan mijn msn, en ik heb je een mailtje gestuurd...

Het zou echt SUPER zijn als je die fan/koelblok nog hebt! _/-\o_

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:44

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Laat maar, al opgelost :)

[ Voor 90% gewijzigd door We Are Borg op 30-10-2003 09:45 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Zet er zo'n zalman hp80a op, kost je iets van 30 euro, maar je weet zeker dat nooit meer je fannetje kapot kan gaan.

Overigens, volgens mij is het niet jou probleem, de winkel had zelf besloten er een andere fan op te zetten ipv weer op te sturen (Wat ze haden moeten doen). Fan eraf = garantie verbroken.

Verwijderd

Ivo, ik weet dat het veel moeite kost, maar stuur een brief naar Giga-Byte. Probeer die videokaart terug te halen. En laat je recht en de echte gebeurde feite vastleggen op papier.

BTW mooie kaart, ik heb even door de review gebladerd op Guru3D.com
Je kunt ook een Zalman GPU koeler kopen voor 39,- euro. De voor het product is hier. Het is de moeite waard en een fan is optioneel. :9

Succes er mee...

• double_V
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-07 10:20
Je probleem lijkt voort te komen uit een slecht gemonteerde koeling.
Videokaart kon zijn warmte niet kwijt, en brand door..
(misschien zijn ze vergeten koelpasta aante brengen??)

Al met al de verantwoordelijkheid van de winkel die de reparatie(...) heeft uitgevoerd, zij hebben dan ook de verantwoordlijkheid om e.e.a. op te lossen...

:7

• monterey
  • Laatst online: 30-11-2025
de winkel is indirekt niet schuldig aan dit soort dingen maar de maker van je kaart die heeft verzuimd er een degelijke koeler op te zetten,als dit gebeurd dat je originele koeler er mee nokt dan is je gpu op zeker al overleden.

dus de maker aansprakelijk stellen en niet de winkel die maakt de kaarten niet die verkoopt ze alleen maar.

er zijn 2 dingen mogelijk direkt al bij aanschaf de huigige koeler vervangen door een goed exemplaar ofwel het geheel lekker in de winkel laten.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:44

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
monterey schreef op 30 oktober 2003 @ 15:00:
de winkel is indirekt niet schuldig aan dit soort dingen maar de maker van je kaart die heeft verzuimd er een degelijke koeler op te zetten,als dit gebeurd dat je originele koeler er mee nokt dan is je gpu op zeker al overleden.

dus de maker aansprakelijk stellen en niet de winkel die maakt de kaarten niet die verkoopt ze alleen maar.

er zijn 2 dingen mogelijk direkt al bij aanschaf de huigige koeler vervangen door een goed exemplaar ofwel het geheel lekker in de winkel laten.
Jij lezen en daarna antwoorden ;) ? De winkel was het beu en zette er zelf een nieuwe cooler op i.p.v. terug te sturen naar fabrikant. Kortom, winkel is wel degelijk schuldig.

Maar het is al opgelost :)

• -whodini-
  • Laatst online: 15-08 02:10
Dit moet men nooit pikken van geen enkel winkelier.
Ik weet een ding zeker ik ga NOOIT brieven schrijven of wat dan ook.
Ik ga altijd terug naar de winkel en ga niet weg voor dat ik een nieuwe kaart heb punt.
Ik ga natuurlijk eerst normaal met ze praten, lukt het niet dan gooi ik mijn stem helemaal open tot ze ervan schrikken. Dan moet je zien hoe snel ze reageren.
Heb Laatst een PS2 spel gekocht bij Correct. Kom ik thuis was het een rot spel.
Ik terug naar winkel zeggen ze dat ze er niets aan doen en absoluut niet terugnemen. Dus ik vraag "waar staat het dan dat je het terug mag brengen" zegt die kerel "ja hier om de hoek". Dus niet bij de spelletjes waar het hoort.
Toen ik mijn stem begon te verheffen tot bijna schreeuwen in de winkel toen zei de manager, ja geeft hem zijn geld maar terug.
Hoe ver ligt dronten van Rotterdam. anders wil ik wel voor naar de winkel. >:)

Dit soort dingen nooit nemen.
Die kaart is drie keer voor reparatie weggeweest is volgens mijn meer dan genoeg bewijs.
laat je niet ompraten door die simpele gasten 8)7 die hier roepen dat je een reparatie bon had moeten vragen en nu niets meer kan beginnen.
Bullshit

[ Voor 18% gewijzigd door -whodini- op 30-10-2003 15:34 ]

iRacing Profiel

• -whodini-
  • Laatst online: 15-08 02:10
Mizitras schreef op 29 oktober 2003 @ 21:17:
[...]

Woord tegen woord. Niets op papier.
Zo zijn al vele mensen gefopt geweest.

Post boven jou van Edwin is ook zeer goed advies.
Woord tegen woord .niets op papier zegt helemaal niks.
Ik weet niet waarjij dit vandaan haalt maar zij hebben ook niets op papier

iRacing Profiel

Verwijderd

Kan iemand de topic closen?

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:56
want...?

Stop chasing the dream, you're already living it

• lordsnow
  • Laatst online: 15-08 11:29

lordsnow

I know nothing

Wat wel zo is: jij hebt de videokaart gekocht bij de winkel. Als de kaart dan defect raakt moet de winkel zorgen voor een ander examplaar! Jij hebt een kontrakt met de winkel - niet met Gigabyte!

Het hele geziek wat Gigabyte wel of niet wil doen met de door de winkel gemodde kaart is helemaal jou pakkie-an niet!!

De winkel porbeert hun verantwoordelijkheid af te schuiven op Gigabyte. Niet laten doen dus - gewoon een nieuwe kaart vragen. Daar heb je gewoon recht op.

• lordsnow
  • Laatst online: 15-08 11:29

lordsnow

I know nothing

Het is al laat, en we moeten allemaal weer vroeg op :)
Pagina: 1