Toon posts:

[laptop] Accu kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een oude laptop staan (toshiba sattellite pro 4200 series). En hij heeft het altijd goed gedaan.
Maar sinds kort start hij niet meer op vanaf accu. wel met 230V.
Er knippert een oranje lampje als de accu er in zit. Windows zeg dat de accu 99%vol is. Na ±10 minuten word het 100%. En dan stop het oranje lampje met knipperen. (blijft oranje branden)

Bvd

P.s: accur type: li-on
type nr: PA2487U

Verwijderd

Je zult even de betekenis van dat oranje lampje moeten opzoeken in het bijgeleverde boekje of via de Toshiba productsite. Als iets in orde is, lijkt me dat groen de meeste gebruikte led daarvoor is. Ik denk dat er iets niet goed is als je oranje (al dan niet knipperend) brandt.

Het lijkt me ook vrij logisch dat je accu niet meer werkt, want je laptop kan wel functioneren als je hem op het 230 V net hebt. :)

Verwijderd

Ik heb ergens in huis ook nog een 4200 series die door luiheid nooit is vervangen.
De accu is gewoon dood... hij heeft z'n laatste levensjaar bereikt. En dat terwijl de accu toch normaal is gebruikt.

Ik denk dat je gewoon toe bent aan een nieuwe accu :)

Waar vind ik trouwens op Toshiba's de functie "Calibrate battery"?

Verwijderd

Topicstarter
op de site kan ik niks vinden
en boekjes heb ik niet meer.

li-ion batterijen kunnen toch niet lui worden?!? Of is dit maar un fabeltje?

Ik heb naar een computer winkel gebelt. en die zijde dat het laadstation ook kapot kon zijn.

Zou ik dan de gok wage en een nieuwe accu kope?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 oktober 2003 @ 16:32:
op de site kan ik niks vinden
en boekjes heb ik niet meer.

li-ion batterijen kunnen toch niet lui worden?!? Of is dit maar un fabeltje?

Ik heb naar een computer winkel gebelt. en die zijde dat het laadstation ook kapot kon zijn.

Zou ik dan de gok wage en een nieuwe accu kope?
Ga eerst eens met een mulitmeter aan het werk. Zet je laptop aan via het stroomnet, zonder accu erin en ga dan meten hoeveel spanning er op de 'contact punten' staat van het laadstation. Kijk wel even goed uit, met stroom bezig zijn kan gevaarlijk zijn. :)

Verwijderd

Topicstarter
Kga vanavond eens probeeren.

Moet wel even nieuwe meter zijn te regele. (op vorige perongeluk aan krachtstroom gehouden 8)7 Vond ie niej zo leuk)

Even nog een vraag: Waarom zitte er zo veer pinnetjes? Je hebt toch maar alleen + en - nodig?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 oktober 2003 @ 16:38:
...arom zitte er zo veer pinn.....
Verklaar u nader. Wat bedoel je precies :? Je moet het gewoon zien als een plus en min. Als het goed is staat er wel welke de plus is en welke de min. :)

Verwijderd

Topicstarter
op de accu en in de laptop zitten 12 pinnetjes/plaatjes
Zal vanavond wel even foto maken anders

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 oktober 2003 @ 16:53:
op de accu en in de laptop zitten 12 pinnetjes/plaatjes
Zal vanavond wel even foto maken anders
Ik begrijp wat je bedoelt. Ik heb geen idee welk pinnetje waarvoor bedoeld is.
Pagina: 1