Toon posts:

Gebruik 2 HD's & beveiliging...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort leg ik thuis een netwerk aan waarmee ik zelf toegang krijg tot het internet. Hiermee wordt ook ik plotseling erg gevoelig voor virussen, hackers en andere onwenselijkheden.

Om problemen te voorkomen zijn er nogal wat goede virusscanners, firewalls, backupprogrammas en weet-ik-veel-wat-nog-meer voor handen. Als absolute nobody kwa computerkennis vraag ik mij het volgende af:

Kan het in het kader van beveiliging van eigen data van nut zijn om het besturingssysteem op een aparte harddisk te laten draaien??? Dus een aparte disk voor besturingsprogramma's en een aprarte disk voor (offline) data en programma?

Misschien onzin... misschien niet, wellicht iemand dat voor mij kan bepalen... ... Thnx

Verwijderd

Jou oplossing wordt door veel mensen gebruikt en is een goede oplossing zeker in het kader van herinstallatie van het besturingssysteem, wat toch meestal ééns in de 2 jaar plaatsvindt. 6Gb voldoet meestal voor een standaard windows huisinstallatie de rest kan je voor je mp3/ diversen overlaten.

Verwijderd

Als een hacker persé in je systeem wil, hou je er weinig aan. In ieder geval alle data op een tweede schijf zal niet helpen. Natuurlijk wel als je aan virussen denkt, maar ik neem aan dat er een goede virusscanner op komt :? Dan kan er weinig gebeuren.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 oktober 2003 @ 16:17:
Binnenkort leg ik thuis een netwerk aan waarmee ik zelf toegang krijg tot het internet. Hiermee wordt ook ik plotseling erg gevoelig voor virussen, hackers en andere onwenselijkheden.

Om problemen te voorkomen zijn er nogal wat goede virusscanners, firewalls, backupprogrammas en weet-ik-veel-wat-nog-meer voor handen. Als absolute nobody kwa computerkennis vraag ik mij het volgende af:

Kan het in het kader van beveiliging van eigen data van nut zijn om het besturingssysteem op een aparte harddisk te laten draaien??? Dus een aparte disk voor besturingsprogramma's en een aprarte disk voor (offline) data en programma?

Misschien onzin... misschien niet, wellicht iemand dat voor mij kan bepalen... ... Thnx
Ik heb voor windows een partitie van 4GB en mijn documenten en settings (Dus mail, favorieten en mijn documenten etc) op een andere schijf staan.

Zo kun je makkelijk ff windows opnieuw erop gooien als je problemen krijgt.
Hoef je niet in dos te prutsen.

Verder raad ik je aan om alles op NTFS te zetten.