Toon posts:

Iemand dezelfde Sweex router? LB100010

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar maanden geleden een Sweex router met 4p switch en printserver gekocht (LB100010), en ik wil hem eindelijk eens in gebruik gaan nemen.

Voordat ik hem aan het net plak wilde ik eens rustig alles doorlezen, maar nu blijkt er in de handleiding een verwijzing te staan naar een CD-ROM met meer geavanceerde toepassingen/aanpassingen, maar nou blijkt die er dus niet bijgeleverd te zijn...

En ik woon niet in Nederland, waar ik hem gekocht heb... :'( Ik kan dus niet bij de winkel langs op dit moment...

Op sweex.nl staat alleen maar de pdf versie van de handleiding, die ik dus zelf al als gedrukt exemplaar heb.

Heeft er iemand dezelfde router en kun je me dan vertellen of er iets interessants op die cd staat?

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05 15:57

Alaksandus

Vae puto deus fio

Denk niet dat je dat nodig hebt, met de webbase config moet je alles kunnen doen/instellen denk ik

Als een god in Nijmegen.

Verwijderd

Topicstarter
Coronaextra schreef op 29 October 2003 @ 16:17:
Denk niet dat je dat nodig hebt, met de webbase config moet je alles kunnen doen/instellen denk ik
Heb je die router?

• Alaksandus
  • Laatst online: 01-05 15:57

Alaksandus

Vae puto deus fio

Nee, maar wat ik heb gezien op de sweex site concludeer ik dit. Zeg ook niet dat ik het zeker weet :P

Als een god in Nijmegen.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

-> OH

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Kan je hem uberhaupt wel bereiken via explorer :?

http://ipvandatding :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Topicstarter
Coronaextra schreef op 29 October 2003 @ 16:25:
[...]

Nee, maar wat ik heb gezien op de sweex site concludeer ik dit. Zeg ook niet dat ik het zeker weet :P
Daar help je me dan helaas niet mee. Er staat daar niets meer dan dat ik al weet en zelfs de FAQ is gevuld met alleen wat vragen zonder de antwoorden...

Ik heb ze trouwens wel eens eerder proberen te mailen vanwege een geheugenpen die niet de volle capaciteit had, maar daar had ik ook nooit antwoord op gekregen.

Die website zegt mij dus helemaal niets.

Verwijderd

Topicstarter
GGS_VR6 schreef op 29 oktober 2003 @ 16:33:
Kan je hem uberhaupt wel bereiken via explorer :?

http://ipvandatding :?
Dat zal wel kunnen, er is in feite geen probleem; ik heb alleen niet die cd-rom.

• Mert
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-05 08:57

Mert

__,,,,_(º-º)_,,,,__

Ik heb dezelfde, en er zat geen cd-rom bij.
Had dezelfde vraagtekens als jou, maar hij werkt goed dus geen problemen.

Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald

Verwijderd

Ik heb een router van sweex alleen die zonder printserver. Ik kon overigens alles instellen zonder cdrom, hoe dat zit met een printserver erbij weet ik natuurlijk niet.
hij doet in elkgeval wat hij moet doen. Verder stond op mijn cdrom een uitgebreide engelse handleiding van 62 pagina,s en een bestand wat ik niet kan openen (bbroutcd eps bestand van 739 kb groot). dat zou iets voor de firewall moeten zijn???? maar dat weet ik ook niet zeker.

Verwijderd

Topicstarter
Mert schreef op 29 October 2003 @ 16:45:
Das mooi!

Gebruik je hem met de standaard instellingen, of heb je ook nog specifieke firewall regels ingesteld of printerdrivers geupdate?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 October 2003 @ 16:50:
Ik heb een router van sweex alleen die zonder printserver. Ik kon overigens alles instellen zonder cdrom, hoe dat zit met een printserver erbij weet ik natuurlijk niet.
hij doet in elkgeval wat hij moet doen. Verder stond op mijn cdrom een uitgebreide engelse handleiding van 62 pagina,s en een bestand wat ik niet kan openen (bbroutcd eps bestand van 739 kb groot). dat zou iets voor de firewall moeten zijn???? maar dat weet ik ook niet zeker.
Zelfde vraag: heb jij geavanceerde instellingen of gebruik je de standaard config?

Verwijderd

ik heb alleen mijn computernaam ingevuld verder alles standaard.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 October 2003 @ 16:50:
Hoe groot is dat 62-pagina bestand? Het is wel niet helemaal wat ik zoek (geen printerserver), maar misschien krijg ik dan een beetje een idee.

Verwijderd

het is een .pdf bestand van ongeveer 3.7 mb

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 October 2003 @ 17:34:
het is een .pdf bestand van ongeveer 3.7 mb
Zou je hem naar me kunnen mailen?

tijdelijk apestaartje runbox punt com

edit:
Heeft iemand de uitgebreide handleiding van de router MET de printerserver?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 18:22 ]

Verwijderd

ik had aan wat in het boekje stond voldoende.

anyway het is onderweg :*)

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-04 15:03

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Die CD-ROM is niet interessant. Er staat een kleine beschrijving op en een bestand waarmee je de router kan updaten. Ik had aan dat bestand al niets omdat het zelfs ouder was dan de 'firmware' die op de router staat. :X

Het boekje is wat dat betreft vele malen interessanter. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Topicstarter
bazs2000 schreef op 29 October 2003 @ 18:51:
Die CD-ROM is niet interessant. Er staat een kleine beschrijving op en een bestand waarmee je de router kan updaten. Ik had aan dat bestand al niets omdat het zelfs ouder was dan de 'firmware' die op de router staat. :X

Het boekje is wat dat betreft vele malen interessanter. :)
Een klein bestand? Is die ook 62 pagina's lang en geheel in Engels? Stuur maar op dan graag. Wanneer had je die router aangeschaft dat die firmware outdated was? Ik heb de mijne afgelopen augustus gekocht, zou het er toe doen? Op de sweex site staat niets onder firmware maar zoals ik al zei: DAT zegt helemaal niets.
Verwijderd schreef op 29 October 2003 @ 18:43:
ik had aan wat in het boekje stond voldoende.

anyway het is onderweg :*)
Dank oe wel :)

edit:
verkeerde smilie

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 19:29 ]

Verwijderd

Ik heb hier ook een sweex broadbandrouter. Zelf heb ik alles ingesteld door gewoon te kloten >:). Maar ik heb ook een keer het boekje wat erbij zat geraadpleegd.

Mijn router: LB000020
Het is een 4 poorts 10/100 switch met 2 speciale aansluitingen (2 soorten internet ofzo, heb ik me nooit in verdiept).

Op de cd rom die ik van sweex heb staat:
LB000020_cdromversion.pdf [3.691 MB] [NEDERLANDS]
bbroutcd.eps [0.739 MB] (Dit is een bestand wat ik kon openen met Adobe Photoshop. Het is gewoon het plaatje wat op de cd staat!)

als je die files ook graag wil hebben moet je me even een mailtje sturen nerdonielso@hotmail.com

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 October 2003 @ 20:58:
Ik heb hier ook een sweex broadbandrouter. Zelf heb ik alles ingesteld door gewoon te kloten >:). Maar ik heb ook een keer het boekje wat erbij zat geraadpleegd.

Mijn router: LB000020
Het is een 4 poorts 10/100 switch met 2 speciale aansluitingen (2 soorten internet ofzo, heb ik me nooit in verdiept).

Op de cd rom die ik van sweex heb staat:
LB000020_cdromversion.pdf [3.691 MB] [NEDERLANDS]
bbroutcd.eps [0.739 MB] (Dit is een bestand wat ik kon openen met Adobe Photoshop. Het is gewoon het plaatje wat op de cd staat!)

als je die files ook graag wil hebben moet je me even een mailtje sturen nerdonielso@hotmail.com
Dat is dezelfde router als crackhead_bob heeft. Hij heeft me dat bestandje al gestuurd en ik zie nu dus al dat ik de handleiding zeker wil hebben die hoort bij de LB100010.

Bedankt trouwens crackhead_bob!

edit:
dat Nederlands ook van me...

edit:
edit 2) Heeft er IEMAND een cd bij zijn LB100010 die het misschien naar me zou willen mailen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 21:36 ]

Verwijderd

Het is een laatste oplossing: post het op fok... :X Misschien dat een of andere knuppel daar zo'n handleiding heeft liggen!

heb even snel de search gedaan, kwam niks tegen

[laat maar]
op http://www.sweex.nl/product.asp?dlId=220 kwam ik dit nog tegen: HANDLEIDING
volgens mij is dit het boekje wat je al hebt, maar toch,
[/laat maar]

misschien kan je nog wat vinden in de FAQ oid

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 22:23 . Reden: sweex linkje ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 oktober 2003 @ 22:18:
Het is een laatste oplossing: post het op fok... :X Misschien dat een of andere knuppel daar zo'n handleiding heeft liggen!

heb even snel de search gedaan, kwam niks tegen

[laat maar]
op http://www.sweex.nl/product.asp?dlId=220 kwam ik dit nog tegen: HANDLEIDING
volgens mij is dit het boekje wat je al hebt, maar toch,
[/laat maar]

misschien kan je nog wat vinden in de FAQ oid
Fok... Tja, daar heb ik me op een blauwe maandag nog eens geprobeerd te registreren maar dat ging op 1 of andere manier niet... Niet vanwege mijn e-mail account (betaald Nederlands provider account), maar omdat ik vanuit het buitenland wilde registreren. |:( Zat een hele lading extra dingen regelen aan vast, en nu laat ik die hele registratie uit principe links liggen...

Ik blijf stil hopen dat iemand hier dezelfde Sweex router heeft als ik en me even die handleiding zou willen mailen...

Voor het gemak nog 1 maal het adres :+ :

tijdelijk 'at' runbox 'dot' com

• Wietse
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10-2025

Wietse

¯¯¯¯¯

Haal de nederlandse handleiding van www.sweex.nl en hij doet het binnen 2 minuten (adsl@xs4all)

• Ekner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-04 12:24
heb je de de handleiding + de util voor je printserver toegestuurd, in de handleing staat keurig hoe hij moet worden gebruikt!
(zip van circa 2.8 MB)

C'est moi.

Verwijderd

Topicstarter
ZeTt schreef op 29 oktober 2003 @ 23:11:
Haal de nederlandse handleiding van www.sweex.nl en hij doet het binnen 2 minuten (adsl@xs4all)
Die heb ik al in gedrukte vorm. Ik zoek de (ik neem aan engelstalige) manual die op de bijgeleverde cd-rom staat (maar die niet bij mijn router zat). Het aan de praat krijgen is geen probleem, zoals je al zei, ik wil alleen ook de geavanceerde instellingen nalezen...

• Ekner
btw .. bij mijn router dus wel keurig de officiele cdrom erbij

C'est moi.

Verwijderd

Topicstarter
Ekner schreef op 29 oktober 2003 @ 23:16:
heb je de de handleiding + de util voor je printserver toegestuurd, in de handleing staat keurig hoe hij moet worden gebruikt!
(zip van circa 2.8 MB)
Ik wacht (on)-geduldig af! :P

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:17
CD bevat niet veel zinnigs, en voor het routerdeel heb je m ook niet nodig.

Gewoon ip via dhcp krijgen, 10.0.0.2 in je browser tikken, en configgen maar.

Enige waar je in jouw geval WEL de cdrmo voor nodig kunt hebben: Printerserver client software...

Verwijderd

Topicstarter
Ekner schreef op 29 oktober 2003 @ 23:20:
btw .. bij mijn router dus wel keurig de officiele cdrom erbij
Wanneer heb jij hem gekocht? (nog steeds geen mail :'( )

edit:
There it is!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 23:25 ]

• Ekner
maand of 2 terug , net 5 minuten geleden verstuurd,en het is bij mij nu ong. 23:25

C'est moi.

• Ekner
en werkt prima voor die 57 euri :-)

C'est moi.

• Ekner
en nog een btw .. standaard gebruikt ip = http://192.168.2.1/

C'est moi.

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op 29 oktober 2003 @ 23:22:
CD bevat niet veel zinnigs, en voor het routerdeel heb je m ook niet nodig.

Gewoon ip via dhcp krijgen, 10.0.0.2 in je browser tikken, en configgen maar.

Enige waar je in jouw geval WEL de cdrmo voor nodig kunt hebben: Printerserver client software...
Als ik 10.0.0.2 tik in mijn browser, kom ik niet in de config hoor ;) (tenminste niet volgens de handleiding... :+ )

Ekner, bedankt! Dat was precies wat ik zocht. _/-\o_

Ondertussen is de winkel waar ik het gekocht heb het aan het uitzoeken bij de leverancier. Dat zal een paar dagen duren werd me verteld. Misschien wordt de cd-rom me dan nog opgestuurd :X

Verwijderd

Topicstarter
Ekner schreef op 29 oktober 2003 @ 23:28:
en werkt prima voor die 57 euri :-)
Ik heb er maar 53 euro voor betaald :7 (niet gaan slaan! ;) )

Verwijderd

Topicstarter
Ekner schreef op 29 oktober 2003 @ 23:33:
en nog een btw .. standaard gebruikt ip = http://192.168.2.1/
Ja, precies

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:17
Verwijderd schreef op 29 oktober 2003 @ 23:49:
[...]

Als ik 10.0.0.2 tik in mijn browser, kom ik niet in de config hoor ;) (tenminste niet volgens de handleiding... :+ )

Ekner, bedankt! Dat was precies wat ik zocht. _/-\o_

Ondertussen is de winkel waar ik het gekocht heb het aan het uitzoeken bij de leverancier. Dat zal een paar dagen duren werd me verteld. Misschien wordt de cd-rom me dan nog opgestuurd :X
sorry, dat was bij de etechs. Sweex idd 192.168.2.1 :)

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen iig bedankt voor alle moeite! Ik kan lego-en morgen (aan de slag met het speelgoed).

Advanced config tips zijn altijd nog welkom trouwens. Ik ben altijd benieuwd naar interessante settings, dat was ook het geval toen ik een tijdje geleden met de firewall van Kerio aan het spelen was.

Rules! :P

Verwijderd

Topicstarter
Mert schreef op 29 oktober 2003 @ 16:45:
Heb je de vraagtekens nog, dan mail ik je de files even door...

Verwijderd

ik heb nu dat ding ook geinstalleerd maar nu moet ik waarschijnlijk nog ergens de e-mailport (port 110?) opengooien want ik kan nu geen mail meer ontvangen.

Maar als ik naar http://192.168.2.1/ ga dan kan ik daar niets instellen qua poorten(geloof ik). Weet iemand hoe ik weer e-mail kan ontvangen met de sweex ertussen? Ik heb Win XP...

Verwijderd

LAA MAA!

na een reset van mijn computer doet ie ut gewoon weer :-)

Verwijderd

Hai,
Ik heb ook zo'n router LB100010, dik voor elkaar . Maar ik krijg de printerserver niet aan de praat. Installeren van de driver etc en aanmaken van een poort lukt wel.
Het selecteren van de poort als je gaat printen ook. Print opdracht uitvoeren lukt ook, maar dan.... 70 bytes verstuurd en dan niets meer.
de printer geeft geen krimp.
Ik heb het onder WIN98, XP HOME beide geprobeerd met zowel inktjet als laser printer HP

IEMAND??

Sweex reageert niet op mail

Regards

• MaartenPol
  • Laatst online: 21:27
Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 20:31:
Hai,
Ik heb ook zo'n router LB100010, dik voor elkaar . Maar ik krijg de printerserver niet aan de praat. Installeren van de driver etc en aanmaken van een poort lukt wel.
Het selecteren van de poort als je gaat printen ook. Print opdracht uitvoeren lukt ook, maar dan.... 70 bytes verstuurd en dan niets meer.
de printer geeft geen krimp.
Ik heb het onder WIN98, XP HOME beide geprobeerd met zowel inktjet als laser printer HP

IEMAND??

Sweex reageert niet op mail

Regards
Dit probleem had ik eerst ook. Bij was het probleem dat de namen niet gelijk aan elkaar waren. Dit wil zeggen dat de printserver naam in de router en de naam die je ingeeft in dat printerserver config programma gelijk aan elkaar moeten zijn.. Ik hoop dat dit je helpt.

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 19:10

ReLight

echo("What Now ? !")

Tip: Upgrade de filmwares van die sweex dingen asap. Ik heb de 020 versie, en daarwas de NAT port forwarding brak van. Het leek daardoor net alsop alle inkomende sessies vanaf de router zelf kwamen ipv de echte source op het internet.
En er waren nog meer kleine buggies
Erg lastig als je bv een "mail relay allowed rule" hebt op je mailserver basis van je interne ip reeks :(

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05 11:05

Mentalist

[avdD]

Dit topic is meer dan 2 maanden oud ondertussen.

En 't hoort hier niet.. Routers horen afaik nog altijd in Network Troubleshooting ;)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.