Toon posts:

aansluitingen van drives

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu 1 cdrw en 1 dvd speler en 2 harddisks.
Ik heb nu zo aangesloten dat me cdrw cd master is en dvd cd slave en me eerste harde schijf master en de tweede slave *logisch.
Ik vraag me nu af hoe de jumpers moeten zitten. Moeten ze nu allemaal cable select of de eerste gewoon master en de tweede gewoon slave en ook bij de cd en dvd rom? Ik heb al gezocht op google maar kreeg niet echt een duidelijk antwoord.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik zou allebij je hardeschijven als master aan een kabel hangen, dus de jumper op master, en dan op elke kabel een optische drive met de jumper op slave. Je HD's gebruik je veel meer en het is niet relaxed voor de snelheid als ze allebij op dezelfde kabel zitten.

[ Voor 7% gewijzigd door maratropa op 29-10-2003 15:50 ]

specs

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:56
Cableselect kan nogal eens voor problemen zorgen wegens niet 100% compatibiliteit tussen 2 componenten, dus dat raden ze meestal af om te gebruiken.
Voor de rest zou ik het ook doen zoals gladiool, hoewel de laatste tijd het snelheidprobleem niet echt meer van toepassing is.

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 12:08
gladiool schreef op 29 October 2003 @ 15:49:
Ik zou allebij je hardeschijven als master aan een kabel hangen, dus de jumper op master, en dan op elke kabel een optische drive met de jumper op slave. Je HD's gebruik je veel meer en het is niet relaxed voor de snelheid als ze allebij op dezelfde kabel zitten.
Eens met als note dat ook het 1op1 kopieren zo veel beter gaat bij de oudere computers.

Verwijderd

Topicstarter
gladiool schreef op 29 October 2003 @ 15:49:
Sorry voor deze domme vraag maar met optische drive bedoel je de cdrw en dvd drivers?

• Fire69
Verwijderd schreef op 29 oktober 2003 @ 15:56:
[...]

Sorry voor deze domme vraag maar met optische drive bedoel je de cdrw en dvd drivers?
Yep :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar op een van de kabels staat cd master en cd slave, moet ik dan de cd master gewoon in een harde schijf doen? Op de andere kabel staat master en slave.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 16:00 ]

• Fire69
Verwijderd schreef op 29 oktober 2003 @ 15:59:
[...]

Maar op een van de kabels staat cd master en cd slave, moet ik dan de cd master gewoon in een harde schijf doen?
Hangt er vanaf. Ik veronderstel dat het een 80-aderige kabel is. Vergelijk eens met de kabel van je harde schijf, zijn de adertjes even dun (dus 80 adertjes en geen 40) dan wederom yep.
Anders is het toch het beste dat je eerste aan een degelijke kabel probeert te geraken.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit heeft niks met Processors, Mobo's & Geheugen te maken, maar met Opslagmedia & I/O Controllers. Echter, deze vraag gaat het niveau van GoT te beneden dat het gewoonweg geen move verdient naar OM. Kijk eens in de FAQ aldaar onder het kopje "Basiscursussen" en onder "Mijn IDE configuratie is brak, hoe komt dat?". Wat betreft het laatste kopje, dit is gewoon interessant om te doorlezen zodat je weet wat je kunt doen om te vóórkomen dat jouw IDE configuratie brak is :Y)

/basic
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.