Toon posts:

Monitor rek en strek oefeningen...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OK, dit wordt ook mij iets te vaag.

Enige tijd geleden bemerkte ik dat mijn scherm vaag begon te doen. Het beeld begon dan weer te krimpen, dan weer iets te groeien en af en toe een kleine flikkering. Nu ben ik onderhand op het punt aangekomen waarbij ik mijn monitor, moederbord en videokaart heb vervangen. Nu heb ik nog 4 opties:
1) Nieuwe stekkerdoos met zekering en stuff.
2) Andere voeding.
3) Verhuizen.
4) Een bril.

Persoonlijk denk ik dat het aan de voeding ligt, ik heb er namelijk nog niet echt bij nagedacht of mijn 300W voeding mijn systeem wel aan kan.

Asus p4c800-e deluxe
P4 2.4 ht 800fsb
Kingston 512DDR 400/3200
Aopen Nvidia gf5200 128MB
Maxtor 40GB 7200 8MB
Seagate 120GB 7200 SATA 8MB

Uiteraard ook een dvd- en een aparte cdrwspeler en de standaard floppydrive.

Mijn monitortje:
21" IBM p275 Hsync (30,130) VRefresh (48,170)

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:49
Staat er niet een of andere speaker naast je scherm. Of iets wat een magnetisch veld afgeeft (kan ook een burealamp zijn).

Verwijderd

Topicstarter
Die staan er naast, maar die heb ik uiteraard ook gewoon wel eens helemaal eruit geflikkerd en dat hielp geen zier. :)

Misschien had ik dit moeten vermelden :D

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 12:16
Wat voor merk voeding heb je? Een goede voeding met 300 Watt moet je systeem best kunnen trekken. Er zit redelijk wat in, maar het is niet zo dat je gelijk 500 Watt moet hebben, verder zou je het ook merken in je stabiliteit van je systeem, niet alleen maar aan je monitor dat ie af en toe een beetje vaag doet.

Heb je je hele systeem al eens verplaatst? Misschien zitten er op jouw plek wel magnetische stralen die ervoor zorgen dat je monitor vervormd. Of zet gewoon eens alles wat om je monitor/PC staat op de grond of helemaal weg.

Mag ik trouwens vragen waar punt 3 op slaat? Denk je dat je een behekst huis hebt soms? :P

The devil is in the details.

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Master__R schreef op 29 October 2003 @ 15:46:
Staat er niet een of andere speaker naast je scherm. Of iets wat een magnetisch veld afgeeft (kan ook een burealamp zijn).
Inderdaad, zoals een mobieltje bijvoorbeeld, die wil mijn scherm ook nog wel eens storen.

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-05 20:39

DynaMikeY

1976 Kever 1300

MaRc0 schreef op 29 October 2003 @ 15:48:
Wat voor merk voeding heb je? Een goede voeding met 300 Watt moet je systeem best kunnen trekken. Er zit redelijk wat in, maar het is niet zo dat je gelijk 500 Watt moet hebben, verder zou je het ook merken in je stabiliteit van je systeem, niet alleen maar aan je monitor dat ie af en toe een beetje vaag doet.

Heb je je hele systeem al eens verplaatst? Misschien zitten er op jouw plek wel magnetische stralen die ervoor zorgen dat je monitor vervormd. Of zet gewoon eens alles wat om je monitor/PC staat op de grond of helemaal weg.

Mag ik trouwens vragen waar punt 3 op slaat? Denk je dat je een behekst huis hebt soms? :P
Aardstraling? :)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja, het probleem deed zich later voor. De computer stond hier al een tijdje.

En ja, ik heb zelfs een keer al mijn andere elektronica hier uitgezet/weggezet. Helaas mocht dat ook niet baten. :P

Puntje 3:- Tis een nogal f*cked up studentenhuis. :)

Verwijderd

Volgens mij is het een voedings probleem (niet lachen aub) dat veroorzaakt wordt door een slechte 230V. Je optie 3 lijkt mij dus de juiste :)

Door die 230 te stabiliseren (met bv een UPS, effe lenen) zou je het kunnen uitsluiten.
Pagina: 1