Hoi,
Ik zit met een klein probleempje. Ik wil graag met een form zonder een border en titlebalk gaan draggen (verplaatsen). Maar dat kan natuurlijk niet meer omdat de titelbalk weg is.
Nu heb ik al een stukje code gevonden:
Maar deze code werkt alleen voor visual basic 6 volgens mij. Want ik kan in VB .NET geen Me.hwnd kiezen.
Ik krijg dan de foutmelding:
....WindowsApplication4\Form1.vb(831): 'hwnd' is not a member of 'WindowsApplication4.Form1'.
Kan iemand mij helpen
Alvast bedankt,
Daniel
Ik zit met een klein probleempje. Ik wil graag met een form zonder een border en titlebalk gaan draggen (verplaatsen). Maar dat kan natuurlijk niet meer omdat de titelbalk weg is.
Nu heb ik al een stukje code gevonden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Public Declare Function ReleaseCapture Lib "USER32" () As Long
Public Declare Function SendMessage Lib "USER32"() Alias "SendMessageA" (ByVal hwnd As Long, ByVal wMsg As Long, ByVal wParam As Long, ByVal lParam As Any) As Long
Private Sub Form_MouseDown(ByVal Button As Integer, ByVal Shift As Integer, ByVal X As Single, ByVal Y As Single)
Select Case Button
Case vbLeftButton
Call ReleaseCapture()
Call SendMessage(Me.hwnd, WM_NCLBUTTONDOWN, HTCAPTION, 0&)
End Select
End Sub |
Maar deze code werkt alleen voor visual basic 6 volgens mij. Want ik kan in VB .NET geen Me.hwnd kiezen.
Ik krijg dan de foutmelding:
....WindowsApplication4\Form1.vb(831): 'hwnd' is not a member of 'WindowsApplication4.Form1'.
Kan iemand mij helpen
Alvast bedankt,
Daniel