Toon posts:

JS onload werkt niet in frame

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een index pagina gemaakt die bestaat uit 2 frames.

In de linker frame MyFrameOne heb ik een js voor een menu wat goed werkt maar nu moet ik via onload het tweede / uitklap deel in frame 2 (Main) aanroepen en dat werkt dus niet. Ik krijg geen foutmelding maar het menu werkt alleen in de linker frame. Ik krijg geen fout melding in het script hieronder maar het doet ook niks :?

Kunnen jullie mij helpen / adviseren. Thanks van een javascript noob.

Hierbij het script van de 2e frame. De framenaam ['MyFrameOne'] klopt.

<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body onload="javascript:{if(parent.frames[0]&&parent.frames['MyFrameOne'].Go)parent.frames['MyFrameOne'].Go()}">
<p>MyFrameTwo incl. menu<p>

</body>
</html>

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 17:08 ]

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Verander de <body>-tag in het volgende:
PHP:
1
2
3
?>
<body onload="if (parent.frames[0] && parent.frames['MyFrameOne'].Go) { parent.frames['MyFrameOne'].Go() }">
<?php

Het "javascript"-protocol dient bij een onload-attribuut niet gebruikt te worden namelijk.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:34

crisp

Devver

Pixelated

blijf je zitten met een probleem als MyFrameOne nog niet klaar is met laden op het moment dat de onload getriggered wordt; hij zal dan de functie niet uitvoeren. Oplossing: een loopje die het telkens opnieuw probeert net zo lang totdat de functie wel uitgevoerd kan worden :)

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Nou dit was dus inderdaad de oplossing alleen als ik nu het menutje aanklik in de tweede frame dan komt er dus de gewenste pagina maar als ik dan terug gaat met mijn muis naar het eerste frame dan werkt het pulldown menu niet meer.

Dit is zoals jullie al aangaven en komt omdat er geen refresh meer plaatsvind ??

Zijn er mogelijkheden om dat als JS noob nog op te lossen of toch maar opzoek naar een ander scriptje / menutje. Wel jammer want het menutje is wel leuk opzich..

Trouwens had ik het zelfde al bereikt via een omweg namelijk het aanpassen van onderstaand het js script.

var FirstLineFrame='MyFrameOne';
var SecLineFrame='MyFrameTwo';
var DocTargetFrame='MyFrameTwo';

Helaas nog steeds het probleem dat het menutje niet werkt.

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Jij hebt de pagina voor je; wij niet. Ik wil je aanraden om de pagina even on op het internet te zetten, opdat wij het beter snappen. Problemen oplossen willen we wel, maar dan moet het probleem, en de situatie waarin het voorkomt, wel duidelijk zijn.

Indien je niet snel iets op internet kunt zetten heb je het alternatief van een screenshot, die je dan bij bijvoorbeeld 'ThisForumIsDown' publiceren, al lijkt deze nu down te zijn :o