Toon posts:

MPG filesize verminderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb 2 mpgs gedownload van internet. Een is 680 Mb groot. De andere 760 Mb. De kwaliteit is niet al te fantastisch ... (tv cap).
Nu wil ik de omvang van de 2de file verminderen zodat hij op een ceedeetje past.
Hoe kan ik dit doen?
Het liefst wil ik hem niet re-encoden met een andere codec. Omdat hij dus 1 van 2 is... (De andere staat al op cd).
Buiten de omvang en dat het een mpg is weet ik niet veel van de file... (GSpot zegt niet veel in dit geval...)

Graag wat hulp...

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Om maar even te verzwijgen dat dit soort vragen simpelweg door een searchactie beantwoord kunnen worden kan ik je afraden de file te re-encoden, omdat de beeldkwaliteit dat met minimaal een factor 2 omlaag gaat bij mpg..

Probeer anders wat van de video te snijden (einde/begin).. Een programma hiervoor kun je vinden door ff de search te gebruiken..

Download my music on SoundCloud

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:07
Virtual Dub.... :)
Staat al heel veel van in de search.

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 10:53
www.virtualdub.org

VDub voor MPEG-2: http://fcchandler.home.comcast.net/stable/

En GSpot werkt (nog) niet met MPG files :)

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:57

Metzie

Nyaano !

Gewoon als vcd of svcd branden. Afhankelijk of het mpeg1 of mpeg2 is. Dan hoef je het bestand niet te verkleinen, daar videomateriaal net als audio minder correctiedata nodig heb, waardoor er meer mb op een cd past.

(want je kan op een 74 minuten cd 650mb data of 680mb audio kwijt)

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Gebruik een 90min cd?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Pagina: 1