Na phpmyadmin te hebben geinstaleerd in de root heb ik vervolgens de config.inc.php aangepast met de correcte username en pass voor mysql verificatie.
Alles volgens de instructies en gedriedubbelchecked.
Toch krijg ik deze foutmelding:
Welkom op phpMyAdmin 2.5.4
phpMyAdmin probeerde met de MySQL server te verbinden maar de server weigerde de verbinding. Controleer de host, de gebruikersnaam en het wachtwoord in config.inc.php en zorg er voor dat deze overeenkomen met de informatie die u van de Beheerder van de MySQL server kreeg.
Fout
MySQL retourneerde:
#1045 - Access denied for user: 'server@localhost' (Using password: YES)
[Documentatie]
MySQL werkt zobiezo, de service is gestart en hij staat bij de phpinfo() lijst.
de pass blank laten, wat bij een ander op deze fora het probleem oploste helpt niet.
ik maak gebruik van de nieuwste versie van mysql en phpmyadmin op een win2k gebaseerd op NT en Liteserve als webserver.
alvast bedankt voor eventuele suggesties.
Alles volgens de instructies en gedriedubbelchecked.
Toch krijg ik deze foutmelding:
Welkom op phpMyAdmin 2.5.4
phpMyAdmin probeerde met de MySQL server te verbinden maar de server weigerde de verbinding. Controleer de host, de gebruikersnaam en het wachtwoord in config.inc.php en zorg er voor dat deze overeenkomen met de informatie die u van de Beheerder van de MySQL server kreeg.
Fout
MySQL retourneerde:
#1045 - Access denied for user: 'server@localhost' (Using password: YES)
[Documentatie]
MySQL werkt zobiezo, de service is gestart en hij staat bij de phpinfo() lijst.
de pass blank laten, wat bij een ander op deze fora het probleem oploste helpt niet.
ik maak gebruik van de nieuwste versie van mysql en phpmyadmin op een win2k gebaseerd op NT en Liteserve als webserver.
alvast bedankt voor eventuele suggesties.