Toon posts:

[PHPmyAdmin][MySQL] PHPmyAdmin kan niet inloggen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.027 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na phpmyadmin te hebben geinstaleerd in de root heb ik vervolgens de config.inc.php aangepast met de correcte username en pass voor mysql verificatie.
Alles volgens de instructies en gedriedubbelchecked.

Toch krijg ik deze foutmelding:

Welkom op phpMyAdmin 2.5.4

phpMyAdmin probeerde met de MySQL server te verbinden maar de server weigerde de verbinding. Controleer de host, de gebruikersnaam en het wachtwoord in config.inc.php en zorg er voor dat deze overeenkomen met de informatie die u van de Beheerder van de MySQL server kreeg.

Fout

MySQL retourneerde:

#1045 - Access denied for user: 'server@localhost' (Using password: YES)
[Documentatie]

MySQL werkt zobiezo, de service is gestart en hij staat bij de phpinfo() lijst.

de pass blank laten, wat bij een ander op deze fora het probleem oploste helpt niet.

ik maak gebruik van de nieuwste versie van mysql en phpmyadmin op een win2k gebaseerd op NT en Liteserve als webserver.

alvast bedankt voor eventuele suggesties.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
En er is een MySQL user die 'server' heet? Anders kan je zo moeilijk met de db connecten

if not: open C:\mysql\bin\winmysqladmin.exe, er verschijnt nu een boxje "quick setup". voer een username in en een password in. met die user moet je dus connecten naar de database

edit: Welkom op GoT trouwens :)

[ Voor 129% gewijzigd door G33rt op 29-10-2003 15:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
aangenaam.

gelijk na het instaleren heb ik mysqladmin gestart en toen kreeg ik dat venster ervoor en heb bij username "server" ingevuld en als pass "pietje".

de host name is correct want als ik die verander krijg ik een error dat de hostname niet klopt.

inloggen met "server" of "root" alleen lukt ook niet. hier gebeurd wel iets opmerkelijks. ipv de error gaat hij een pagina openen en maakt hij enkele frames aan, helaas in alle frames een "bewerking afgebroken".

waarschijnlijk doet hij het dus wel met "root" als user maar is er een ander probleem waarom hij niet verder komt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 15:23 ]

• noot101
  • Laatst online: 10-01 13:54
Dit probleem heb ik ook wel eens gehad. Een echt goede oplossing heb ik nog niet kunnen vinden. Maar het werkt wel als je als user 'root' invult en geen passwoord. Ookal heb je in Winmysqladmin wel een password staan.
Het is raar dat ie het wel pakt maar het werkt dus....

• G33rt
  • Laatst online: 22-06-2022
noot101 schreef op 29 October 2003 @ 16:56:
Dit probleem heb ik ook wel eens gehad. Een echt goede oplossing heb ik nog niet kunnen vinden. Maar het werkt wel als je als user 'root' invult en geen passwoord
dat lijkt me erg stug, dan heb je wel een MEGA exploit in je mysqld zitten :)

1984TK: probeer het eens met een of ander simpel scriptje dat met de db probeert te verbinden, en kijk dan nog eens :)

Verwijderd

Maak gewoon handmatig een user aan die alle gebruikers rechten heeft:
start mysql.exe (dat is m iig onder WIN32, onder Linux weet ik niet)

GRANT ALL PRIVILEGES ON *.* TO phpmyadmin@localhost IDENTIFIED BY 'wachtwoord';

Nu bij phpmyadmin als user "phpmyadmin" en als wachtwoord "wachtwoord" invullen. Moet werken...

Joeri

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 14:09
G33rt schreef op 29 October 2003 @ 17:10:
[...]

dat lijkt me erg stug, dan heb je wel een MEGA exploit in je mysqld zitten :)

1984TK: probeer het eens met een of ander simpel scriptje dat met de db probeert te verbinden, en kijk dan nog eens :)
Is geen mega exploit, is standaard installatie van MySQL op Windows.

Alleen heeft bovnstaande er gee rekening mee gehouden dat standaard alles op staat.
Pagina: 1