Toon posts:

Soundblaster Live 'kills' Hibernation onder WinME

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tot mijn verbazing bleek dat m'n Soundblaster Live Value met de laatste WinME drivers de oorzaak bleek te zijn dat de 'HIBERNATION' tab in WinME niet zichtbaar is.
Dit heeft dus als gevolg dat Hibernation niet functioneert onder WinME. :(

Ik ben hier achter gekomen door de txt file 'nohiber.txt' te bekijken en daar stond het volgende in:
""Hibernation disabled because hibernate is
not supported by the audio driver-
emu10k1.vxd. ""

Dit is toch te gek voor woorden. Brengen die .. :r .. van creative eindelijk weer eens nieuwe drivers uit, speciaal voor WinME en dan blijkt het niet 'WDM compliant' te zijn! |:(

Door simpelweg de Soundblaster driver uit te schakelen kreeg ik na een reboot WEL de Hibernation tab en werkte dit nog goed ook. Maar ja wat heb je eraaan als je geen sound meer hebt...

Heeft iemand hier dezelfde foutmelding in de 'nohiber.txt' ?

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 07:48
jep

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Joh, dat hibernation issuh toch nergens goed voor op een desktop PC :)
Ik zet al die bende altijd direct uit, en gewoon de monitor na vijftien minutjes op zwart :)
Ik heb nl slechte ervaringen met hibernation zoals netwerk kaarten die het daarna niet meer doen of M$blauw op mijn monitor en daar zit ik niet op te wachten :(

Powered bij meergranenbrood.

Verwijderd

Topicstarter
Ik sanp wat je bedoeld.
Daarom is al m'n hardware ook Compliant (behalve dus de Soundblaster shit).
Onder W2K werkt het als een zonnetje. Heb m'n PC onder W2K al een week niet normaal geherstart. Het booten van W2K gaat dan ook tering snel.
Toch gebruik ik WinME nog voor sommige games.

Ik heb Creative hierover een mail gestuurd, ben benieuwd wat hun antwoordt is.

Verwijderd

Topicstarter
:'( Hier wordt ik nou doodziek van.

Ik heb een antwoordt gehad van Creative.
Zij zeggen doodleuk dat hun driver niet WDM compliant is en daarom dus geen Hibernation ondersteund.
Verder moet ik maar wachten totdat er MISSCHIEN een nieuwe driver update komt die MISSCHIEN een oplossing biedt.

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 11:40
Mijn SB 128 PCI heeft hetzelfde....Ik heb die driver nodig om GPL goed te spelen en 4-speakers te kunnen gebruiken, anders had ik ze allang weggemikt
Pagina: 1