Toon posts:

USB-Stick Welke beveiliging en hoe duur?

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar informatie over USB sticks/pennen die beveiligd zijn dmv een vingerafdruk.

-Hebben jullie ervaring met deze dingen..?
-Wat mag zoiets kosten (64MB 128MB 256MB)?
-Denken jullie dat er in de nabije toekomst grote prijsdalingen zullen zijn?
-Wat zijn de voor- en nadelen?
-Zijn er evt. alternatieve beveiligingen voor USB sticks..

Alle andere informatie is natuurlijk ook welkom..

Ik hoop dat deze openingspost voldoet aan de eisen, kon ff niks beters op mijn scherm krijgen

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
nieuws: Sony introduceert USB-stick met vingerafdrukscanner

Voor zover ik weet zijn deze dingen nog niet echt gemeengoed.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb maar weinig sites gevonden waar ze die dingen verkopen. Onderstaande is er één.

http://www.eyenetwatch.com/USB_hard_drive/flash_disk.htm

Ik kom ook USB sticks tegen met password protection. Hoe moet ik dit zien? Voordat je toegang hebt tot de root van de stick moet je een password intypen, en anders kan je bij geen enkel bestand komen?

Verwijderd

Topicstarter
Subtiel schopje.. :)

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:54
Ik heb zelf geen ervaring met die USB stick's maar ze worden hier op me werk (ik werk op een school) fanatiek gebruikt! :)

- Voor de kosten van die dingetjes, zal ik je even moeten verwijzen naar de price watch
- Ik denk dat ze wel goedkoper worden met de tijd, in welke marges kan ik ook niet zeggen.
- De voor en na delen:
> + Klein en overal mee naar toe tenemen
> + Windows 2000 en hoger = geen installatie nodig
> + Makkelijk uittewisselen

> - Voor Windows 98 heb je een driver nodig
> Relatief weinig opslag cappaciteit (Projecten kunnen soms wel 128Mb++ zijn hier)
> 128Mb en groter wordt al een stuk duurder

- Voor ik weet zijn er geen beveiligingen voor een USB Sticky, alleen een knopje om Schrijf protectie aan en uit tezetten

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de informatie. Alleen gaat het mij meer om de beveiligingen die er zijn voor een USB stick. Ik heb en paar sites gevonden waar ze verkocht worden. Echter tegen een erg hoge prijs. (200 euro voor 128 MB)..

Ik hoopte dus op wat meer informatie van mensen hierover..

Misschien mensen die weten of beveiliging mbv vingerafdruk standaard gaat worden. Of er prijsdalingen in het vooruizicht zijn..Of meer bedrijven dit willen gaan produceren..Of er alternatieven zijn voor beveiligingen van USB sticks..enz...

Verwijderd

Topicstarter
Laatste subtiele schopje.. :(

Verwijderd

Een stickje doet het ook op Windows ME zonder driver installatie.

Ik heb zelf ook een stickje van 128mb (sweex) Er stond op de doos dat er pasword protection opzat, maar kan dat verder niet vinden (op de cd)
En is beveiliging met vingerafdruk nou echt nodig. Met paaword is lijkt mij wel genoeg (en is stuk goedkoper).

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01-2025
Ik weet niet op wat voor machines je het gaat gebruiken, maar mogelijk is een encrypted filesystem een optie.

Een memorystick is niets anders als een blok geheugen met een file system (FAT). Je zou er NTFS op kunnen zetten, en dan encryptie op proberen te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Ja beveiliging met vingerafdruk is een optie. Beveiliging met password mag ook. Maar ik kan echt nergens goede informatie daarover vinden, en al helemaal niet in het Nederlands.

Als we hier over gaan op USB-sticks met password beveiliging, dan moeten het sticks zijn die die beveiliging altijd hebben. Dus voordat je de stick kan benaderen moet je een password invoeren. Ook mogen er geen extra programma's of drivers geinstalleerd moeten worden...

Heeelp, waarom kan ik zulke sticks niet vinden..:S

Stick moet dus bij elke klant met Win2k of WinXP ingeplugt kunnen worden, password intypen en klaar..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2003 16:05 ]

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01-2025
Win2k en WinXP ondersteunen beiden NTFS. bij mijn weten kun je dat encrypten. Dan kan je met iedere willekeurige USB-stick een encrypted filesystem aanmaken en lezen/schrijven.

Win9x en Linux zijn dan echter niet in staat dit uit te lezen.

[ Voor 6% gewijzigd door Bart B op 04-11-2003 16:10 ]

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-02 17:39
Bart B schreef op 04 november 2003 @ 16:09:
Win2k en WinXP ondersteunen beiden NTFS. bij mijn weten kun je dat encrypten. Dan kan je met iedere willekeurige USB-stick een encrypted filesystem aanmaken en lezen/schrijven.

Win9x en Linux zijn dan echter niet in staat dit uit te lezen.
Linux kan het wel uitlezen maar niet beschrijven. Binnenkort komt kernel 2.6 uit, en daar zit wel een write functie in.

Verwijderd

Topicstarter
Laatste schopje..

Verwijderd

Laatst zag ik er een in de conrad staan volgens mij met password zonder drivers, als je de gids hebt moet je ff een beetje voorin kijken of op www.conrad.nl

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:07

Masselink

Voor de dorst

Zet er gewoon een PGPDISK of een Utimaco encryptie op, dan ben je klaar.

Koffie en meer...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 11:36:
Laatst zag ik er een in de conrad staan volgens mij met password zonder drivers, als je de gids hebt moet je ff een beetje voorin kijken of op www.conrad.nl
Die sticks op conrad.nl zijn met drivers. Dat is nog niet zo'n probleem. Maar wat ik me afvraag bjdeze sticks, En ook bij ald ie anderen. er staat dat er de mogelijk is voor password protectie, hoe moet ik dat dan zien..????

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 12:47:
[...]

Die sticks op conrad.nl zijn met drivers. Dat is nog niet zo'n probleem. Maar wat ik me afvraag bjdeze sticks, En ook bij ald ie anderen. er staat dat er de mogelijk is voor password protectie, hoe moet ik dat dan zien..????
Er is standaard geen password protectie op die anderen, maar je er (als hij herkent wordt als removable media) een PGPdisk file op aanmaken. Die file is encrypted en kan alleen geopend worden met een wachtwoord.

Koffie en meer...

Verwijderd

Topicstarter
Masselink schreef op 10 november 2003 @ 13:50:
[...]

Er is standaard geen password protectie op die anderen, maar je er (als hij herkent wordt als removable media) een PGPdisk file op aanmaken. Die file is encrypted en kan alleen geopend worden met een wachtwoord.
Als ik het dus goed begrijp is die PGPdisk file, een soort gebied waarin al je data staat. Dit gebied kan je alleen binnenkomen met password..?

Geldt dit voor alle USB-key waarbij aangegeven staat dat ze password protected zijn..?

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 14:09:
[...]

Als ik het dus goed begrijp is die PGPdisk file, een soort gebied waarin al je data staat. Dit gebied kan je alleen binnenkomen met password..?

Geldt dit voor alle USB-key waarbij aangegeven staat dat ze password protected zijn..?
Nee, dit is een oplossing voor USB keys die geen password ondersteunen.

Koffie en meer...

Verwijderd

Topicstarter
Masselink schreef op 10 november 2003 @ 14:16:
[...]

Nee, dit is een oplossing voor USB keys die geen password ondersteunen.
Okey, en bij USB keys die wel password protection ondersteunen, hoe gaat het dan in zijn werk? NIet te gebruiken zondr password? Bepaalde gedeeltes niet te gebruiken zonder password ? Of..?

Zijn deze altijd met drivers of bestaan deze ook driverless??

Sorry, maar k kan er bar weinig info over vinden..

Verwijderd

Toevallig las ik vorige week hierover in "Technoscoop" , een informatieblad v/d Technische Unie (=electrotechnische groothandel).
Daarin werd een memory stick lijn van Sony gepresenteerd waaronder èèn met fingerprint access.
De naam van deze is de "Sony Micro Fault Finger Print" (USM 128FP).
Eigenschappen:
USB 2.0
128 Mb
In Win 2000 + XP en Mac OS 9.0 en hoger plug&play, voor 98 met
driver.
Kan tot 8 verschillende vingers herkennen.
Met docking station (kan je eventueel aan de voorkant v/d comp.
neerzetten).
Prijs € 126.05 (groothandelsprijs)

[aanvulling]
De gehele lijn (behalve deze neem ik aan) kan je met paswoord beveiligen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2003 19:50 . Reden: aanvulling ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp is elke USB stick te formateren als NTFS. En NTFS is dan weer met een password te beveiligen?? Dat zou namelijk betekenen datik gewoon elke USB stick aan schaffen kan..

Verwijderd

Oud topic maar het issue is actueler dan ooit vind ik. Daarom deel ik hierbij mijn ervaringen maar even met beveiligen van usb memsticks.
Beveiligen met NTFS is een ramp als je wisselt tussen machines in verschillende domeinen. Het is een hele heisa met toekennen en verwijderen van gebruikers en bovendien moet je NTFS-encryptie aanzetten anders is het nog te kraken en dat zorgt voor grote traagheid.
De beste oplossing is een USB stick met vingerafdrukherkenning - zonder drivers- (anders moet je voor elke pc waar je 'm instopt weer spullen installeren) en dus met hardwarematige decryptie/encryptie (vanwege de snelheid). Mijn keuze is gevallen op Clipdrive Bio: http://www.bioxs.nl/shop/Hardware/Logical-access/USB-Memory/
Pagina: 1