Toon posts:

NT + Exchange + Outlook

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok, het volgende probleem

Situatie:
NT netwerk met Exchange server, clients gebruiken Outlook.

Probleem:
Er is een nieuwe gebruiker aangemaakt op de NT server. Nou wil deze gebruiker de e-mails + het e-mail adres van een oude gebruiker krijgen.

Ik heb al geprobeerd om alles uit het profiel van de oude gebruiker naar de nieuwe gebruiker te copieren. Ik krijg dan in outlook wel de mappen te zien die de ouder gebruiker heeft aangemaakt, maar krijg een soort beveiligings error dat de huidige gebruiker niet de rechten heeft om deze te lezen.

anyone ?

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-02 12:22

zomertje

Barisax knorretje

Je kan in exchange meerdere mailadressen als een soort alias aanmaken. Gewoon dat mailadres van de oude gebruiker toevoegen?

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• TeazNutz
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-06-2008

TeazNutz

Nerd

Verwijderd schreef op 29 October 2003 @ 14:27:
Ok, het volgende probleem

Situatie:
NT netwerk met Exchange server, clients gebruiken Outlook.

Probleem:
Er is een nieuwe gebruiker aangemaakt op de NT server. Nou wil deze gebruiker de e-mails + het e-mail adres van een oude gebruiker krijgen.

Ik heb al geprobeerd om alles uit het profiel van de oude gebruiker naar de nieuwe gebruiker te copieren. Ik krijg dan in outlook wel de mappen te zien die de ouder gebruiker heeft aangemaakt, maar krijg een soort beveiligings error dat de huidige gebruiker niet de rechten heeft om deze te lezen.

anyone ?
Check.

Log in onder die oude naam, van die gebruiker.
Maak een pst file van al zijn email etc die je wilt hebben.

Laat de nieuwe gebruiker aanloggen met een test@bedrijfsnaam.nl emailadres ofzo.

Importeer deze emails..(de pstfile van de oude gebruiker)
Verwijder de oude gebruiker..
Geef het emailadres van de oude gebruiker aan de nieuwe.

Zou moeten lukken zo.

http://specs.tweak.to/7903

Verwijderd

Bij de oude gebruiker in Exchange bij Recepients bij de delivery options een alternate recepient opgeven !

Verwijderd

Topicstarter
Ohh sorry ik ben 1 dingetje vergeten te vermelden. De oude gebruiker kan niet meer inloggen, daarom krijgt ie ook een nieuw account :)

• TeazNutz
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-06-2008

TeazNutz

Nerd

Verwijderd schreef op 29 October 2003 @ 14:34:
Ohh sorry ik ben 1 dingetje vergeten te vermelden. De oude gebruiker kan niet meer inloggen, daarom krijgt ie ook een nieuw account :)
En waarom dan niet, als je dat oplost ben je bijna meteen klaar!
Zou eerst dat probleem oplossen voordat je verder gaat...... ;)

http://specs.tweak.to/7903

Verwijderd

Waarom geef je in je Exchange Administrator niet gewoon het nieuwe NT-account User-rechten op de mailbox van het oude NT-account. Ook even instellen als Primary account en dan ben je er al volgens mij. Dan kan de nieuwe gebruiker gewoon de bestaande mailbox openen. Als laatste het oude NT-account even van alle rechten ontdoen in Exchange Administrator.

Verwijderd

Topicstarter
TeazNutz schreef op 29 October 2003 @ 14:36:
[...]

En waarom dan niet, als je dat oplost ben je bijna meteen klaar!
Zou eerst dat probleem oplossen voordat je verder gaat...... ;)
jah dat gaat dus niet, want er waren nog meer problemen mee.

maar waar slaat exchange al zijn e-mails op? kan ik ze niet copieren ofzo?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-09 13:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik krijg nou niet echt de indruk dat je zelf veel moeite doet.
Pas na enkele posts kom je kritische relevante informatie op de proppen zetten.
en ik moet zeggen dat ik het zelfs knap vond dat er uberhaupt mensen konden replyen op je post
Probleem:
Welke 'oude' gebruiker ?
Moeten we alles maar ineens begrijpen hoe je setup eruitziet ofzo :?
maar waar slaat exchange al zijn e-mails op? kan ik ze niet copieren ofzo?
*kuch* die knalt 'ie in z'n database, NOFI hoor .. maar als je met zulke vragen aan komt zakken denk ik dat de beste optie is om heel eerlijk tegen je user te vertellen dat z'n mailtjes in de bittenbak zitten.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-09 23:32
werk je met NT4.0 en exchange 5.5, of met NT 5.0 (aka win2k) icm exchange 2000, of een mengelmoes hiervan?

Ik blijf het wazig vinden.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 15:28

mutsje

Certified Prutser

Open Exchange5.5 administator tool.

Browse naar je receipient container. Zoek de oude user op open het Permissions Tabblad. Geef de nieuwe user "user" rechten op deze mailbox en hij kan gewoon inloggen op de mailbox. (dit is echt basis hoor).

mocht je Permissions tab niet hebben deze zit onder Tools > properties of extra.. dan Show permissions on all folders ff aanvinken..

* mutsje maakt TR aan.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:57

Predator

Suffers from split brain

PNS -> SA

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1