Athlon met PII voeding

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• Sebazztiaan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-04 16:53
Ik heb een oude computer(die van mijn vader) omgebouwd, ik had nog een AthlonXP 1800+ liggen en die heb ik in zijn XPert PII350 gezet.

Alles omgebouwd kabels weer goed, koeler er weer op... (ging niet gemakkelijk ... dus denk ook dat de core kapot is) en draaien.... geen resultaat blauw wolkje onder de proc...

De vraag.. is mijn proc nu kaduuk of kan de voeding (kan geen wattage vinden het zaakje gewoon niet draaien)

Het lampje op mijn A7V266-E gaat wel aan maar hij doet werder niets. Een ander vreemd bijverschijnsel is dat de HDD een klik geeft en daarna weer opspint...

Ik zit echt vast ... en weet niet meer wat te doen!

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Antwoord op jouw vraag: ik denk dat de processor stuk is. Als je namelijk een te lage voeding hebt komen er geen blauwe wolkjes uit je processor.

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk is er toch iets ernstigs mis gegaan met het monteren van de koeling waardoor de CPU het heeft begeven. Probeerde je niet toevallig de koeling er andersom op te zetten? Dat komt nogal vaak voor, en daardoor crush je je core ook nog eens makkelijk.

Een 'blauw wolkje' onder je CPU zegt zeker dat het je CPU is die overleden is. Jammer, dat wordt waarschijnlijk een nieuwe kopen. Evt. kan je bij de volgende CPU de mensen van de computerzaak vragen om de koeling d'r voor je op te zetten. Bij b.v. MyCom doen ze daar denk ik niet moeilijk over.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Daarmee kun je achterhalen waar het aan zou kunnen liggen. Iig klinkt dat 'blauw wolkje' als een dooie CPU en/of mobo. Maar doe eens ons allemaal en vooral jezelf een plezier en schrijf voortaan wat duidelijker.

kan geen wattage vinden het zaakje gewoon niet draaien
en
geen resultaat blauw wolkje onder de proc...

Zijn gewoon geen goed Nederlands en vooral bij die laatste is sterk de vraag of je nou wel of geen wolkje onder je proc bedoelt...

Overigens staat meestal de wattage van een voeding op de zijkant ervan (evt een kant die niet in de PC gemonteerd zichtbaar is...), dus hoeft het geheel niet te draaien om dat te achterhalen.

/faq, weinig info en bovenal onbegrijpelijk taalgebruik - dicht

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.