[ADSL] Faxen over ADSL, welk programma?

Pagina: 1
Acties:

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-08 15:45

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Ik heb al een tijdje gezocht op Google en zo, maar krijg weinig interessante resultaten daarmee.

Het zit dus zo: ik heb thuis via bbNed een ADSL aansluiting bij de ISP Cistron. Daarnaast ben ik dus niet in het bezit van een analoog modem in mijn PC. Sinds kort moet ik af en toe een fax kunnen verzenden naar mijn uitzendburo. Aangezien wij verder geen faxapparaat thuis hebben wilde ik dit doen via mijn ADSL aansluiting, alleen ik weet dus niet of dit mogelijk is. Weet iemand toevallig een programmatje die dit kan doen of is het op ADSL gewoon helemaal niet mogelijk en moet ik een modem in mijn PC bouwen en via dat modem een fax verzenden?

Alvast bedankt voor de info.

Profile

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Ik heb dat ook een tijd geleden geprobeert, maar het lukte mij ook niet. En heb verschillende programma's gebruikt en we hebben ook geen fax.

Ik ben er dus ook wel benieuwd naar.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-09 11:09

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Er zijn programma's waarmee je het te versturen document over ADSL naar een server kan sturen, waarna de server dit verder als fax verstuurd. Over het algemeen zijn dit betaalde diensten. Ik denk dat een inbouw modem een stuk simpeler en -mogelijk- uiteindelijk goedkoper is.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 17:02
Zelf via ADSL een fax versturen kan simpelweg gewoon niet, daar zijn trouwens al meer dan genoeg topics over geweest: [search=faxen via ADSL]

Wel zijn er enkele programma's waarmee je zonder inbelmodem kan faxen, bijvoorbeeld FaxByEmail, kijk daar eens naar zou ik zeggen :)

The devil is in the details.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:32
Koop voor een paar euro een modem en je bent klaar...

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-08 15:45

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
jongentje schreef op 29 oktober 2003 @ 15:28:
Koop voor een paar euro een modem en je bent klaar...
Denk ook dat ik dat inderdaad maar ga doen.

Profile

Verwijderd

Ik heb al voor veel minder naar mijn voeten gekregen van bepaalde moderators hier op dit forum (he BalusC). Het komt er altijd op neer dat ik veel te weinig eerst opzoekingswerk doe.

Maar bij deze vraag is dat toch hetzelfde: in google onder "sending faxes with windows XP" zijn er al direct bruikbare links.

Maar ik heb dus echt niks tegen jou he Godjira en ik vind een forum toch ook een plaats waar anderen elkaar gewoon helpen. Ik zie dat je met Windows XP werkt: beste oplossing is even een modem kopen (kost toch niks meer tegenwoordig) en je XP cd in te steken want XP heeft zelf ook een leuk programma om via een modem faxen te versturen en te ontvangen. (zelfs rechtstreeks uit Word)

http://support.microsoft....rldwide%2Fen-gb%2Ffax.asp

Veel plezier ermee ...

Sky
Pagina: 1