schuimrand van klassieke magnat kapot

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:13

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Een vriend van mij heeft 2 monsterlijke magnat speakers uit de jaren 70... Nu is door ouderdom de schuimrand van de woofers vergaan.
Het zijn nogal bijzondere speakers, namelijk met een tweeter in het midden achter de dome van de woofer.
Die speakers zijn dus amper of niet meer te vinden.
Ik weet dat er bedrijven zijn de speakers reviseren, en mijn vraag is hoe duur dat ongeveer is... het betreffen 2 speakers van 30cm...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik weet niet precies de prijs maar volgens mij was het behoorlijk duur. Me vader heeft ook 2 sateliet speakers staan van denom volgens mij, en die staan er ook al 15 jaar, en daarbij is ook de rubberrand gewoon vergaan/weggerot, omdat die zo oud is. Geluid is nu echt belabberd omdat veel lucht gewoon langs de speaker trekt ipv. door het gat waar het doorheen moet.

Volgens mij is het zoeken naar 2 vervangende speakers minder duur.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 17:52
stuur je vraag hierheen en wacht op antwoord lijkt me. :)

Systeem Specs

Verwijderd

Mail (of bel) naar magnat zelf is mijn advies.

Ik weet niet of dit je helpt maar ik vertel het toch maar. Een jaar geleden was van één van mijn magnat speakers de tweeter opgeblazen. Bij de plaatselijke elektrowinkel laten vervangen. Was wel duur maar toch. het kostte 60 euro voor één tweetertje. Mijn boxen zijn ongeveer 15 jaar oud.
De winkel was trouwens de expert bij mij hier in ermelo.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:09

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

bel anders even met Wagner & Wagner (0487-517000)
Die importeren magnat, wellicht dat die iets weten te regelen?

Wise enough to play the fool

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

je hebt zat recone bedrijven volgens mij.. of zat.. wel een aantal.. en het hoeft helemaal niet duur te zijn.

Verwijderd

Dat is het nare van schuimranden, die houden het niet zo lang vol als randen van rubber.

Ik kan het niet helemaal opmaken uit je verhaal, maar ik zou van beide speakers (beide kanalen) de foamranden laten repareren. Om verschillen tussen het linker en rechter kanaal te vermijden. (en waarschijnlijk zullen beide speakers wel gaar zijn)

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

djazete schreef op 30 oktober 2003 @ 12:28:
je hebt zat recone bedrijven volgens mij.. of zat.. wel een aantal.. en het hoeft helemaal niet duur te zijn.
Er hoeft helemaal niet gereconed te worden er moet alleen een nieuwe schuimrand op, dit is prima zelf te doen als je een beetje handig bent. Hier wordt het gedaan met Bose 901's, het principe is hetzelfde dus lees het even door (en bekijk de plaatjes achter de links)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-08 15:56
Volgens mij heb je een foutje gemaakt Deepbass.... Als ik mij niet vergis zijn het namelijk geen Magnats... Maar Tannoy... Met als extra moeilijkheid de tweeter in de center van de woofer.... (Dus onder de stofkap)

Verwijderd

Plak anders wat pics hier :p
Pagina: 1