Gisteren heb ik de onderdelen van mijn nieuwe computer binnengekregen. Alles in elkaar geschroefd en op de AAN knop gedrukt. Dit had tot effect dat de ventilatoren even aansprongen om vervolgens na een seconde weer helemaal stil te staan. Verder gebeurde er niets. Vervolgens heb ik alles van het mobo losgekoppeld behalve de processor met cooler, het geheugen en de draden die ledjes aansturen (HDD, power etc.) en de draden die gekoppeld zijn aan de aan- en resetknoppen. De voeding natuurlijk gekoppeld aan het mobo en aan het groene ledje zie ik dat het mobo inderdaad stroom heeft. Maar toen ik de PC weer aanzette gebeurde hetzelfde weer hetzelfde (ventilatoren schieten even aan en vallen daarna stil).
Ik heb gezocht op GoT of ik iets kon vinden op dit gebied maar niets gevonden. Als er toch wel ergens iets te vinden is of als dit bericht per ongeluk in het verkeerde forum staat dan hoor ik het graag.
Nu is mijn vraag eigenlijk: Wat is minimaal nodig om de PC iets te laten doen (al gaat 'ie alleen maar naar BIOS)? Ik dacht zelf alleen een processor en geheugen. Zonder harde schijf komt 'ie toch gewoon in BIOS? Is het mobo kapot? Hoe kan ik dat checken? Iemand wellicht tips?
Het mobo is een Asus P4P800 Deluxe, de kast is een AOpen H600B (350W, Middle Tower, Black), het geheugen is A-merk 512 MB (1 reepje dus) PC3200 DDR.
Ik heb gezocht op GoT of ik iets kon vinden op dit gebied maar niets gevonden. Als er toch wel ergens iets te vinden is of als dit bericht per ongeluk in het verkeerde forum staat dan hoor ik het graag.
Nu is mijn vraag eigenlijk: Wat is minimaal nodig om de PC iets te laten doen (al gaat 'ie alleen maar naar BIOS)? Ik dacht zelf alleen een processor en geheugen. Zonder harde schijf komt 'ie toch gewoon in BIOS? Is het mobo kapot? Hoe kan ik dat checken? Iemand wellicht tips?
Het mobo is een Asus P4P800 Deluxe, de kast is een AOpen H600B (350W, Middle Tower, Black), het geheugen is A-merk 512 MB (1 reepje dus) PC3200 DDR.