Toon posts:

[VB6 en Oracle] Connectie probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In mijn proggie zit een aanlogscherm waarmee je je username en password invult om aan te loggen aan een Oracle database. De connectie vindt plaats via een OraOleDb connectie

Ik maak een gebruiker aan in Oracle en zet 'Password Expire' aan waardoor als hij aanlogt in het programma terecht een scherm krijgt vanuit de OraOleDb om het password te veranderen. Nu is het probleem echter dat als je het netjes invult er een foutmelding volgt nl. 'ORA-00988 Invalid or Missing Password(s)' Kan iemand mij zeggen wat ik fout doe, of hoe ik dit kan ondervangen?

De connectie gaat als volgt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
Public Function Open_Oracle_Connectie(PUser As String, pPwd As String, pName As String) As Boolean

'//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
    '// Public function voor het maken van een connectie met een oracle database //
    '//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

On Error GoTo Err_Open_Oracle_connectie

'//Open de connectie
    Set OraDB = New ADODB.Connection

strConnection = "Provider=OraOLEDB.Oracle.1;Password=" & pPwd & ";Persist Security Info=True;User ID=" & PUser & ";Data Source=" & pName

OraDB.CursorLocation = adUseServer
    OraDB.Open strConnection

'//openen is gelukt
    Open_Oracle_Connectie = True

Exit Function

Err_Open_Oracle_connectie:

strFoutmelding = Err.Description

'//Test is mislukt
    Open_Oracle_Connectie = False

End Function