12v voltage daalt bv tijdens minimaliseren vensters

Pagina: 1
Acties:

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-08 07:29
Het systeem draait verder zonder problemen, ik hoor alleen een bepaalde cooler in snelheid afnemen als ik bv een pagina open of op minimaliseren druk.
Als ik dus minimaliseren ingedrukt houd dan zak het 12.21 voltage naar 11,72 vandaar een bepaalde cooler in snelheid afneemt, (geloof de videokaart want de cpu cooler blijft op snelheid)

Dit vastgesteld met pc probe en mijn oor natuurlijk :P
Kan dit kwaad ?

specs,
p4 2,4 op 800mhz bus
p4p800
twinmos 2x 256 mb 3200 dual channel
philips 706 geluidskaart
club 3d 9600 pro
liteon dvd speler
2x Seagate 80GB (Barracuda 7200.7, 7200rpm)
300 wat voeding (in een nieuwe goedkope kast)
w98se

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
-edit-
Heel lulverhaal, IE rellen verhaal weg :r

Maar goed, het feit dat je al aangeeft dat het een goedkope kast is en dus wel een goedkope voeding zal zijn, in combinatie met het uitlezen van een lagere 12V lijn en een koeler die langzamer gaat draaien zal ik toch adviseren een andere voeding te nemen.

Haal anders even 1 schijf en cdrom speler los, dan kun je kijken of de voeding echt problemen heeft, of dat het misschien gewoon een wazige eigenschap van je mobo is ofzo

[ Voor 22% gewijzigd door Viper® op 29-10-2003 13:39 ]

• Sunrise
Had hiervoor maar 1 80 gig hd erin, geen verschil.
edit: zal ff 1 hd + dvd lezer eens ontkoppellen:)

[ Voor 34% gewijzigd door Sunrise op 29-10-2003 13:42 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Tja, met een goedkope kast is de kans redelijk dat hij alleen theoretisch 300 Watt haalt, dus dan is dat voor jouw setup wel aan de zwakke kant. Beter een A-merk voeding kopen (Antec, Enermax, etc...) dan is je probleem waarschijnlijk wel over.

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Viper®
  • Niet online
Turkish schreef op 29 October 2003 @ 13:42:
Tja, met een goedkope kast is de kans redelijk dat hij alleen theoretisch 300 Watt haalt, dus dan is dat voor jouw setup wel aan de zwakke kant. Beter een A-merk voeding kopen (Antec, Enermax, etc...) dan is je probleem waarschijnlijk wel over.
Mee akkoord. De 550 Wat Q-tec schijnt ook goed te zijn (in tegenstelling tot de 400 - 450 watts)

Verwijderd

300Watt vind ik ook niet echt toereikend voor jouw systeem tenzij het natuurlijk een redelijk merk is, maar wat is nou eigenlijk het probleem je zegt zelf al dat de voeding dus te weinig stroom levert.
Al eens met een andere geprobeert?

Oja advies koop niet van die goedkope meuk voedingen mij is het hardhandig afgeleerd alles was dus kapot dankzij maxpower 300Watt meukvoeding, hij deed het een jaar en toen was het grutje kapot.

Nog een vraagje waarom draai je eigenlijk Windhoos 98 op zo`n pc ?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 13:48 . Reden: vraagje ]

• Sunrise
zonder 1 80 gig hd en dvd speler geen verschil.
Hmm toch maar weer de portomonee trekken dan :|
tja ik draai w98 omdat ie nog alles doet wat ik wil, behalve HyperTreading.
Vind het zo raar dat dat minimaliseren (ingedrukt) meer stroom vraagt :/
Scrollern en selecteren hetzelfde verhaal trouwens 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Sunrise op 29-10-2003 13:55 ]

Verwijderd

Het is in deze inderdaad de voeding.
Heb het zelf in het verleden meerder malen ondervonden.
Vooral de Radeon serie lurkt lekker aan de voeding...er zijn zelfs verhalen bekend waarbij er allerlei wazige problemen onstonden doordat de Radeon kaart teveel pakte. :(

Zelf gebruik ik de 350 Watt uit een AOPEN kast..in combinatie met een

ASUS P4PE
ATI tadeon 9700 Pro
Soundblaster Audigy2
Sony DVD speler
Maxtor Diamond MAX 9 80 GB 8 MB buffer

Conclusie

Zoals eerder gepost, vervang je voeding en neem er bij voorkeur 1 waarop een monitor functie is ingebouwd (moet je MOBO het natuurlijk wel ondersteunen)Bijvoorbeeld bij ASUS het proggie PROBE.. _/-\o_

• Viper®
  • Niet online
Videokaarten zuigen sowieso als het op beeldopbouw aankomt. Dan is mini/maximaliseren en scrollen een hele goede. Moet je maar eens wat pagina's scrollen waar veel pics op staan. Je ziet je proc gebruik > omhoog schieten, en vaak bij iets oudere pc's gaat het scrollen ook niet helemaal soepeltjes. Zuigt enorm veel inspanning.

• Sunrise
Oke ja ik heb ok een asus mobo, was vergeten te melden.
Is dit wat ?
ToPower Active PFC 370W P4/2 Fans € 69,-
ToPower Active PFC 420W P4/2 Fans € 79,-
http://www.dansdata.com/top420p4.htm

(komt trouwens een 9800se in)

Heb het artikel ff gelezen aangezien jullie te lui zijn ;)
De 370w lijk me meer als voldoende, de 2e fan aan de onderkant blaast ie geen warme lucht naar de cpu & vid kaart ?
Die 2e fan zal wel zuigen denk ik dan 8)7

[ Voor 43% gewijzigd door Sunrise op 29-10-2003 14:26 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 oktober 2003 @ 13:47:

Oja advies koop niet van die goedkope meuk voedingen mij is het hardhandig afgeleerd alles was dus kapot dankzij maxpower 300Watt meukvoeding, hij deed het een jaar en toen was het grutje kapot.
ho stop wacht eens even. ik heb een maxpower 300 watt voeding ( zat in kast die ik kocht ). ik kan beter per direct overstappen als ik mijn mobo en rest niet kapot wilt hebben?

ik heb geen instabiliteit problemen enzo.......

p4 2,8 fsb 800
512 ddr 3200 (komt nog 1 reepje bij voor dual ddr)
asus p4p800
13 gig quantum fireball (wil SATA kopen maar wacht op 10000 rpm > 80 gieg)
gf 2 GTS (zoek nog naar betere, TI of radeon > 9500)
plextor 54x
lite-on 16x10x40x
SB Live! 1024

dus hij gaat straks flink meer stroom vreten en ik lees overal dat maxpower baggervoeding is (sta wel van te kijken want geen 1 probleem en hij is nog stiller dan de vorige ook). ik heb nooit spontane reboots gehad of instabiliteits problemen :?

Verwijderd

Voordat je aan je hardware gaat sleutelen zou ik eerst eens een andere driver proberen. Die kan nl. ook conflicten genereren, die weer hardware conflicten kunnen geven. Nieuwe videodriver zou het probleem dus misschien op kunnen lossen.

Je 300W voeding is echter wel aan de lage kant, maar lijkt me toch een beetje sterk dat je voeding alleen bij het minimaliseren van windows teveel stroom trekt, maar bij andere toepassingen niet. Ken het probleem nl. wel, maar normaal gesproken treed het dan ook op bij goed gebruik van je PC (b.v. 3D-spellen)

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:05
Ben ik nu de enige die geen probleem ziet?

Oke, je voeding dropt iets als je CPU activiteit omhoog gaat, dus? Zolang'ie op 11.72V blijft zitten hoef je je nergens zorgen over te maken, dit is nog ruim binnen de maximale tolereerbare afwijking. En je gaf zelf al aan geen stabiliteitsproblemen te ondervinden. Zelfde verhaal voor Mr Dude: je hebt geen problemen, maar wil wel geld uit geven alvast? Onthoud les 1 als het om electronica gaat: 'If it's not broken, don't fuck with it'.

IMHO wordt dat hele voedingverhaal zwaar overdreven, ineens hoor je overal 'minimaal een 350W voeding kopen, liefst van een duur merk'. Onzin! Ik heb een dual XP2000+ (gemodde Palomino's, die nog het meest vraten ook) icm een Radeon9700pro + ettele HD's, cd-rom spelers en PCI kaarten (oorspronkelijk tijdelijk) aan een 350W noname voeding gehangen zonder problemen, kun je er donder op zeggen dat een normaal, single CPU systeem daar ook meer dan voldoende aan heeft.

Maargoed, wie ben ik 8)7

//edit
En natuurlijk 100% gestressed dmv koetje en tegelijk gamen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door FragFrog op 03-11-2003 16:17 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

probeer de molex naar je radeon eens met een waar geen andere meuk aan hangt,
schijfje/torretje/dvd etc..........
een aparte lijn zeg maar

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 14:36:
[...]
ho stop wacht eens even. ik heb een maxpower 300 watt voeding ( zat in kast die ik kocht ). ik kan beter per direct overstappen als ik mijn mobo en rest niet kapot wilt hebben?
Het apparaat is zowiezo van inferieure kwaliteit maar zoals je weet kan een product bij een ander beter uitvallen :D
Maar ik ben niet tevreden over zo`n voeding.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 17:08:
probeer de molex naar je radeon eens met een waar geen andere meuk aan hangt,
schijfje/torretje/dvd etc..........
een aparte lijn zeg maar
Die mag je mij eens uitleggen, want hij tapt alles af van dezelfde lijn, het is niet zo dat je voeding per kabel een aantal amps beschikbaar stelt. Correct if I'm wrong, maar dit is wat ik me meen te herinneren.

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

FragFrog schreef op 03 november 2003 @ 16:16:
Zelfde verhaal voor Mr Dude: je hebt geen problemen, maar wil wel geld uit geven alvast? Onthoud les 1 als het om electronica gaat: 'If it's not broken, don't fuck with it'.
nou ik lees dat hij zijn hele bord en toebehoren heeft moeten vervangen? ik geen zin in om ook zoveel geld opnieuw uit te geven.

ken jy de spreekwoord: beter voorkomen dan genezen?

kijk als de voeding plots hapert, en ik hoef hem alleen maar te vervangen mij best, dan koop ik geen dure voeding, maar als ie alles door laat branden of fikkie maakt......

• FragFrog
Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 17:53:
ken jy de spreekwoord: beter voorkomen dan genezen?

kijk als de voeding plots hapert, en ik hoef hem alleen maar te vervangen mij best, dan koop ik geen dure voeding, maar als ie alles door laat branden of fikkie maakt......
Dat 1 voeding doorbrand wil niet zeggen dat ze het allemaal doen, of zelfs maar een gedeelte. In dat geval zou de fabrikant nl. binnnen een jaar failliet zijn.

Zowiezo is het haast onmogelijk voor een voeding hardware te mollen, getuige het feit dat ik er ondertussen 3 heb opgeblazen (waarvan 1tje daadwerkelijk in de fik heeft gestaan, blikseminslag waarschijnlijk) en er nog nooit iets kapot is gegaan (afgezien van de voedingen dan ;)). Allemaal standaart meuk ook nog. Een beetje voeding is hier minstens dubbel voor gezekerd, dmv 1 glaszekering die *flits* doet en 1 thermische zekering die na 15 - 30 seconden weer stroom door laat. Je moet wel hele rare dingen doen wil dit echt fout gaan. De kans dat het mis gaat is echt niet zoveel groter bij het ene merk, kan haast niet :)

Verwijderd

Turkish schreef op 03 november 2003 @ 17:33:
[...]

Die mag je mij eens uitleggen, want hij tapt alles af van dezelfde lijn, het is niet zo dat je voeding per kabel een aantal amps beschikbaar stelt. Correct if I'm wrong, maar dit is wat ik me meen te herinneren.
Het zou uit kunnen maken, maar dat kan naar mijn idee alleen als er lange kabels inzitten, en je last zou hebben van een hele korte dip.

Verder is het inderdaad zo dat voedingen normaal gesproken niets slopen (behalve zichzelf ;) ). Wel is het zo dat betere merken over het algemeen minder snel kapot gaan, en daarnaast nog minder kans hebben om andere dingen te beschadigen.

• FragFrog
<semi-offtopic gebabbel>
Turkisch: als ik je mag correcten (;)):

Bepaalde lijnen, zoals de P4 stekker, hebben wel degelijk een andere bron. Volgens Tyan in ieder geval: ik mag op mijn dual ATX mobo kiezen tussen het gebruik maken van de P4 stekker of een normale molex connector als auxilery power connector voor het moederboard (de ATX stekker kan niet voldoende stroom leveren, zoals gebleken is in de vorige versie van dit moederboard, waarbij ATX stekkers wel eens door fikten), maar niet tegelijk de P4 en de normale molex, en als ik de molex gebruik mag daar geen andere apparatuur op aangesloten zitten.

Maar correct me if I'm wronger ;)
</semi offtopic gebabbel>
offtopic:
en ja, ik weet dat wronger geen goed Engels is :9

Pagina: 1