Silicon Graphics O2

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Venz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-03-2025
Het zal ongetwijfeld wel weer een domme vraag zijn waar veel domme reakties op komen maar ik stel 'm toch.

Ik ben net onder het stof een Silicon Graphics O2 tegengekomen. Nieuwgierig als ik ben uitteraard dat ding aangesloten maarrr... wat blijkt: Je kan echt totaal niks zonder een password en je raad het al: Die heb ik niet. :(

Dus: Hoe krijg ik dat password er uit?!? Iemand toevallig ervaring met zo'n geval?

• Steenvoorde
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 25-08 21:36
We hebben er hier ook een staan, maar ik zou niet weten hoe die passw eraf gehaald kan worden. Werkt het (net als bij een PC) niet gewoon met een jumpertje op het moederbord ???

kijk voor de grap eens op www.sgi.com ...

Verwijderd

wat de hel is een Silicon Graphics O2 ???
(of ben ik :+)

als het een mobo is zit er meestal een batterij of jumper op om de boel te resetten

maar nogmaals, ik zou niet weten wat een Silicon Graphics O2 is

mazzel

• Venz
Heb idd een jumpertje gevonden, die moet je ergens anders op zetten en dan kan je al een stuk meer.

Wat kan je allemaal met zo 'n ding?!? Zit wel een voorraad aan CD's bij maar ik weet niet wat het allemaal is. Met wat voor OS werkt zo'n ding?

Ik zal ff kijken op die website die je me gaf Steenvoorde.

• Venz
Terrorrubbie: Een Silicon Graphics is een of andere (schijnt) heavy PC te zijn waarmee ze die dinosaurus films mee in elkaar knutselen. Hij is knalblauw van kleur. Best geinig maar ik weet echt verder niet wat ik er mee kan en moet en zo. Daarom vraag ik maar hulp aan den kenner.

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:57
Die Oxygen draait dacht ik op een Alpha. En Linux moet wel kunnen.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• roytanck
  • Laatst online: 07-07 09:29
O2 loopt net als alle oudere SGI-bakken op IRIX, de tamelijk brakke (horen zeggen) UNIX kloon van SGI. Is een behoorlijk duur bakkie, en er zit bij mijn weten een MIPS-processor in. Ideaal voor 3D modelling en er is een photoshop voor...

Verwijderd

Als je hem kwijt wil, mag je hem wel aan mij geven.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Misschien heb je hier wat aan.. http://www.futuretech.vuurwerk.nl/o2 /

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• RemCOW
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-08 21:00
Die dingen zijn _cewl_ !

(toffe kast :), beetje klein) :D

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

ik heb nog bij silicon graphics gewerkt toen ze nog met jurrassic park bezig waren (de 3d graphics zijn gemaakt met alias wavefont) relaxte bakken...vooral de onyx :)
Overigens heb ik er toen ook geleerd dat die bakken ook flink kunnen crashen...was bezig met een flightsimulator die voor de luchtmacht gemaakt was...druk op een knop op de joystick: machinegeweer..volgende knop: raketten..weer een andere knop: sidewinders...andere knop: CRASH!!! daar zit je dan als uitzendkracht achter een machine van een half miljoen die het niet meer doet..oops :)

Niet?
[Specs]

• jeroen|IA
  • Laatst online: 26-05-2025
Hier nog een gegadigde als je perse van dat ding afmoet :) Ben ook nog wel bereid om er voor te betalen zelfs.

• VorteX
  • Laatst online: 26-06 08:21

VorteX

held

En dat trek je ergens onder het stof vandaan? cool!

Inexperienced travellers might think that 'Aargh!' is universal, but in Betrobi it means 'highly enjoyable' and in Howondaland it means, variously, 'I would like to eat your foot', 'Your wife is a big hippo' and 'Hello, Thinks Mr Purple Cat.'

• Venz
Sja, ik zou 'm zelf ook wel willen hebben. Desnoods zonder bijbehorende grijs gespikkelde 19" monitor :)
Maar ik ben bang dat ze 'm niet zomaar weggeven. Wie weet als het me lukt om er wat zinnigs mee te doen.

Alleen wil ik ff weten wat precies? Ik heb totaal geen Linux (of slappe aftreksels daarvan) ervaring. Wie weet kan ik er wel een hi-tech flightsim aanhangen, compleet met werkende MLU F-16 cockpit uitteraard. LVT'tje!! :)

Maareeehh, best leuk om te vinden onder het stof dus, wie weet ligt er wel meer onder :)

• Sharky
  • Laatst online: 14:24

Sharky

Skamn Dippy!

oh ja joh? waarom lees ik dan keer op keer dat jurassic park met softimage is gemaakt? (www.softimage.com) op die site staat het ook en volgens mij heeft alias niet de mogelijkheden om zoiets te maken. en wat voor opleiding doe/deed je om daar te mogen stagelopen?

en oh ja, heeft ilm niet het cg gedeelte van jurassic park verzorgt? en daar werken ze niet meer met sgi workstations naar mijn weten maar misschien toen nog wel

This too shall pass

Verwijderd

En nu een Jonge Olifant.

• Hamish
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Sharky,

Bioscoopfilms worden geproduceerd met bijna elke 3D-software + nog eens een hoop in-house ontwikkelde software.
Daarom zie je ook bijna elk 3D pakket wat er is adverteren met dezelfde film.
Soft-Image, wordt geroemd om zijn animatie mogelijkheden, Maya, om z'n nurbs, Lightwave om z'n ... etc etc....
Bijna altijd wordt er een combinatie gebruikt.

• Sharky
  • Laatst online: 14:24

Sharky

Skamn Dippy!

I know hamish, I know
bijvoorbeeld renderman enzo
maar ik kan me niet voorstellen dat sgi die film maakte

This too shall pass

Verwijderd

ik bied je nu al een rug voor dat ding.

• Venz
Best leuk allemaal maareehhhh.... nou kan ik er nog niks mee.

Ik kan nu wel bij de diagnostics etc. maar als het systeem normaal wordt opgestart dan krijg ik een aantal users te zien. Uitteraard met password die ik niet weet. Ook op het guest account. Kan ik via de command prompt een user toevoegen? Ik heb al een poging gedaan om Irix opnieuw te installen maar helaas, die CD is mooi gejat. Iemand suggesties?

Verwijderd

ziet er uit als een stofzuiger en kan ook
net zoveel.
Pagina: 1