pc blaast voedingen op

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• themodfather
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-01 11:38
hallo
ik heb een maand geleden een nieuwe kast gekocht met voeding en 2 led fans en een nieuwe cpu koeler

mijn specs
amd xp 2000+
DFI AD77 Infinety
256 mb ddr 333mhz oem
80gb hdd
2 8cm blue led fan's
glacialtech silent-ll
standaard 350w voeding
geforce 2 gts 64mb

als ik mijn pc gewoon afsluit en de stroom erop laat wordt mijn voeding binnen 2 uur opgeblaazen
ik heb mijn led fan's al losgehaald maar dat maakt niks uit. ook met de oude cpu koeler blaast hij de voeding op ik ben ermee al naar de leverancier gegaan en die heeft ze gerepareerd. hun wisten ook niet hoe dit komt ik heb het al aan mijn omgeving gevraagd en de aansluitingen laten nakijken maar hun kunnen ook niks vinden

alvast bedankt

sorry dat deze vraag in het verkeerde onderdeel staat

[ Voor 10% gewijzigd door themodfather op 29-10-2003 13:23 ]

The ModFather

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:56

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Maakt het mobo geen korstuiting? Dit lijkt me geen veilige situatie. Is het stopcontact geaard?

btw het is opgeblazen.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Probeer het eens met een 450Watt voeding die ook een kortsluitbeveiliging heeft.

Mijn Aopen voeding uit de HX08 had dat. (zelf getest met een liteon brander >:) )

• themodfather
het spotcontact is niet geaard ik heb het ook geprobeerd in een geaard stopcontact maar dat maakt niks uit

The ModFather

Verwijderd

Dit heeft toch te maken met je voeding.
De voeding kan als de pc uitstaat de stroom niet kwijt en daardoor ontstaat er een ophoping in de elco's (condensators). Deze knallen dan na een verloop van tijd uit elkaar.

Oplossing: Teruggaan naar de winkel en een nieuwe vragen. Niet laten fixen.

Offtopic: Gebruik eens wat meer leestekens als punten, komma's en hoofdletters, etc.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 13:33 ]

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zal iig een voeding pakken die tegen kortsluiting beveiligd is zoals al gezegd, dit ter voorkoming van een slachtveld aan dode voedingen :)

Haal vervolgens eens een aantal hardware los van je mobo. Dus alleen je moederbord/vga/1 hd en kijk dan eens of die het volhoudt.

-edit-
leg ook even een draadje van je pc kast naar een c.v. (verwarming) dit ter aarding. Of een permanent ge-aard stopcontact is natuurlijk nog beter

[ Voor 23% gewijzigd door Viper® op 29-10-2003 13:33 . Reden: aarde ]

Verwijderd

Gewoon bij de winkel om een nieuwe voeding vragen of 1 van een ander merk, kan een maandagochtend produkt zijn en zo blijf je knoeien. De winkel had je gelijk al een nieuwe moeten geven om eerlijk te zijn maar goed, daar had je ook om kunnen verzoeken, klant is koning, althans, zo hoort het te zijn.

Verwijderd

Als ik het goed las, gebeurt dit terwijl hij UIT staat toch ?
Als dat zo is, dan kan dit alleen maar door het moederbord óf de voeding zélf komen !
Als je al meerdere voedingen hebt opgeblazen, dan is er een sluiting in je mobo, dit kán veroorzaakt worden door één van de schroeftonnetjes onder je mobo, check eens of er een schroef tonnetje onder je mobo zit die NIET onder een gaatje zit, óók een losschroefje kan dit veroorzaken.
Als dán nog niet het probleem is opgelost, dan kan het zijn dat je met ernstige netvervuiling te maken hebt (veelal als je op het zelfde net zit als zware machines van een fabriek in de buurt), dan zou je een surgeprotector kunnen proberen.

• themodfather
bedankt voor alle reacties
ik zal een ander merk (zwaardere) voeding proberen

ps: over die leestekens sorry maar ik ben dyslektisch

The ModFather

Verwijderd

normaal komt er 230 volt toe in je voeding, soms kan er door omstandigheden meer of minder toekomen, een paar volt is geen probleem maar 240-250 volt en je hebt wel een probleem

het ene toestel is daar al gevoeliger voor dan het andere... soms kan dat ook resulteren in lampen die letterlijk kapot springen etc... dus laat eens een elektricien komen en es checken hoe het zit met het voltage op die lijn

thats my guess :)

• themodfather
voltage is niks mis mee het is allen de voeding die kapot gaat en ook allen die van mijn pc de andere voedingen doen het allenmaal goed

The ModFather

• awh84
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-04 10:02
Er is een merk voedingen die niet goed zijn,
het zijn de beste voedingen die er zijn maar er zat een seriefout in,
deze fout is inmiddels opgelost en wordt vergoed.
het was van Antec.

is het merk antec?

• themodfather
het is geen antec ik zou niet weten wat het dan wel mag zijn want er staat niks op

The ModFather

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-04 16:08

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Het kan ook zo zijn dat je +5v standby overlijd.
Komt wel eens voor als je bv een usb apparaat hebt dat kortsluiting veroorzaakt heeft, of wake on lan, iets met een wake up functie bv.
Het kan ok zijn dat het gewoon brakke voedingen zijn, heb ik met target voedingen gehad, na 2 weken 2 400watt voedingen opgeblazen (allemaal 5volt stanby gedeelte d00d) is ook moeilijk te repareren... Echter lag dat geheel aan de voedingen, want nu draait mijn systeem gewoon goed op een 300watt aopen voeding!

just my 2 cents

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

• themodfather
ik heb dus ook een voeding van target en ze hebben mij verteld dat diode 23 een terugslagdiode wordt opgeblazen nu weet ik allen nog niet wat ik moet doen

The ModFather

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:53

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

weg met de offtopics :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:50

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

themodfather schreef op 29 October 2003 @ 18:01:
ik heb dus ook een voeding van target en ze hebben mij verteld dat diode 23 een terugslagdiode wordt opgeblazen nu weet ik allen nog niet wat ik moet doen
Een targetvoeding.... Een tip, koop een andere goedkope merkvoeding, een Qtec ofzo. Die zitten tog wat beter in elkaar dan die targetkrengen.
Sluiting tussen je mobo en de kast lijkt mij onlogisch, omdat je pc voeding pas na 2 uur de geest geeft. Als iets kortsluiting maakt, reageert de voeding (ja, zelfs een targetvoeding, ik heb er ook een :r ) toch meteen.

edit: in mn huidige PC zit een spotgoedkope Qtec 300watt en ik ben er best tevreden over...

[ Voor 8% gewijzigd door mentalmadnizz op 29-10-2003 20:04 ]

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Verwijderd

dan is die diode 23 waarschijnlijk verkeerd gekozen (gedimensioneerd) en zal die er na enige tijd mee kappen.
Ik zou zelf toch iets meer voor een voeding neerleggen i.p.v. weer een Q-tec of target te kopen. Ik heb namelijk niet al te beste ervaring met laatsgenoemde voedingen.

• themodfather
nou ik heb nu een nieuw moederbord erin gezet (leadtek Nforce ll Pro ll) en nu blaast ie geen voedingen meer op
maar alsnog bedankt voor alle replie's

The ModFather

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Volgens mij was een aopen voeding ook een oplossing geweest maar ja ander mb is ook leuk >:)
Pagina: 1