Toon posts:

Page blocker op server

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 1 server pc met win 2000 advance server er op. Die heeft 2 netwerkkaarten er in zitten. In 1 netwerk kaart komt internet binnen en bij de andere wordt het verspreidt.
Nu is de vraag hoe ik bepaalde pagina's kan blocken zodat mensen die niet meer kunnen bezoeken. Ik wil dit graag op de server doen zodat ik dat niet per pc hoef in te stellen.

Verwijderd

Topicstarter
ik denk niet dat dit er precies in zal staan :S

Verwijderd

Denken is iets anders als weten, ik kom zo al een paar topics tegen waar de titel precies omschrijft wat je zoekt.
Ik zou zeggen kijk er eens naar ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 October 2003 @ 13:27:
Denken is iets anders als weten, ik kom zo al een paar topics tegen waar de titel precies omschrijft wat je zoekt.
Ik zou zeggen kijk er eens naar ;)
als je link het deed graag :*)

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:05

BFS

Rude awakening

Een proxyserver draaien?

[ Voor 93% gewijzigd door BFS op 29-10-2003 13:32 ]

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02 21:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Inderdaad, lekker kort door de bocht doe je het volgende :

Draai een proxyserver. De proxyserver mag de bewuste pagina's gaan blokkeren, daar zijn die dingen voor, dus dat lukt wel. En zorg er verder voor dat men alleen via de proxy op internet kan (Oftewel, blokkeer direct poort 80 verkeer met internet)

Verwijderd

Die doet het ook. Op deze manier maak je van een in feite zoek-topic een kansloos topic. Je helpt zelf je eigen topic om zeep.

Maar omdat ik in een goeie bui ben:
web-pagina's blokkeren
Iptables: hoe pagina's blokkeren voor lan
Internet pagina blokkeren op nt4
[rml][ IPTABLES] Websites blokkeren en 1 site beschikbaar[/rml]

Enz. enz.
Misschien niet precies wat je zoekt, specifiek op jou OS, maar in weze is het hetzelfde verhaal.

Verwijderd

Topicstarter
maar ik wil bepaalde webpagina's al blokkeren op de server zodat de computers die aangesloten zijn in het netwerk er niet meer op kunnen.

Maar kan dat uberhaubt wel als ik 'mijn internet verbinding deel via een netwerkkaart

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:05

BFS

Rude awakening

Dat kan dus doormiddel van een proxyserver, als je nu eens begint met het doorlezen van de topics die hierboven door vwk en mijzelf genoemd zijn want volgens mij ben je daar niet eens aan begonnen.

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Zoek en gij zult vinden :)

Lees eerst even dit door:
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Het is o.a. niet toegestaan om een tweede topic aan te maken over één probleem, ook al staat het topic op een verkeerd gedeelte van het forum. Dan vraag je gewoon een move aan via een topicreport of een melding in Schop een Modje

Mocht je er nog niet uitkomen, kan bijna niet, het is al zo vaak besproken, dan kun je een nieuw topic openen, maar dan wel volgens de policy :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.