Toon posts:

maxtor schijf stil maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een pc die zo stil mogelijk moet..

nu heb ik er stille fans in gezet en die hoor ik dus ook nie meer.

ik hoor alleen de schijf nog draaien..

kan ik op 1 of andere menier hem langzamer laten draaien ofzo zodat ie niet meer zoveel lawaai maakt.

snelheid maakt nie zo heel veel uit... als ie maar stil is..

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:07

makje

Professioneel prutser

op de maxtorsite staat een tooltje voor accoustic management. download die even.

9800x3d

Verwijderd

Topicstarter
makje schreef op 29 October 2003 @ 13:14:
op de maxtorsite staat een tooltje voor accoustic management. download die even.
die kan ik dus nie vinden..

ben ik nou zo blind dan??

heppem al B)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 13:16 ]

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zich wordt die dan wel iets stiller, alleen maar met lezen / schrijven. Wat je waarschijnlijk hoort is het rondspinnen van de disc (hoog pieptoontje). Je zou de schijf dmv. elastiek of iets wat iig. niet de trilling overbrengt naar je kast kunnen bevestigen. Of met rubbere dopjes tussen de schijf en de kast.

Verwijderd

Topicstarter
Viper_74 schreef op 29 oktober 2003 @ 13:16:
Op zich wordt die dan wel iets stiller, alleen maar met lezen / schrijven. Wat je waarschijnlijk hoort is het rondspinnen van de disc (hoog pieptoontje). Je zou de schijf dmv. elastiek of iets wat iig. niet de trilling overbrengt naar je kast kunnen bevestigen. Of met rubbere dopjes tussen de schijf en de kast.
hij zomet idd. een beetje.. dit is dus niet te verhelpen?

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:59
http://maxtor.custhelp.co.../olh_adp.php?p_faqid=1200

en dan nog even een keer doorklikken.

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:01
Viper_74 schreef op 29 October 2003 @ 13:16:
Let wel op dat de schijf zijn warmte kwijtraakt via het metaal van de kast waarin hij is opgehangen (direct contact met metaal). Als je de schijf via rubber op gaat hangen, zal alle warmte van de schijf zelf moeten verdwijnen... En als je ook nog eens minder fans (minder lucht-flow) hebt, zal de schijf het daar misschien moeilijk mee gaan krijgen.

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Het is inderdaad het rondspinnen van de disk die zo'n takke herrie maakt :| die Accoustic Managemant heeft totaal geen nut omdat het geluid van de lees/schrijfacties toch altijd lager ligt dan het lawaai van de schijf die ronddraait...

Het enige wat er tegen te doen valt is je kast "isoleren" met schuimrubber op de zijplaat bijvoorbeeld (NB.: Wel Anti-Static schuimrubber ;))... Ik moet dat ook nog een keer doen, want ik word gek van de takkeherrie die me 6L040J2'tje maakt... de 6L120J2 daarintegen (die er ook bij zit) hoor je totaal niet, ook niet met lees/schrijfacties.

• Viper®
  • Niet online
Banzi schreef op 29 oktober 2003 @ 13:19:
[...]

Let wel op dat de schijf zijn warmte kwijtraakt via het metaal van de kast waarin hij is opgehangen (direct contact met metaal). Als je de schijf via rubber op gaat hangen, zal alle warmte van de schijf zelf moeten verdwijnen... En als je ook nog eens minder fans (minder lucht-flow) hebt, zal de schijf het daar misschien moeilijk mee gaan krijgen.
Veel (goedkope) kasten geven de warmte sowieso slecht door. Als je de schijf in een 5 1/4 bay stopt of los ergens 'ophangt' zodat er onder en boven de schijf ruimte is zal het wel meevallen. Vooral als je via het acoustic programma de schijf in silent mode zet. (werkte trouwens alleen bij 7200 rpm's volgens mij )

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:28
lees dan eerst dit even voordat je hem in het rubber gaat hangen...

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Viper®
  • Niet online
Acoustic Management adjusts the speed of the head seeks, reducing the ambient sound level during normal operation.
Trouwens dat constante gezoem van de schijf zal er niet minder op worden. Volgens mij is dat acoustic alleen voor lees / schrijf operaties waarbij je de koppen hoor. Dat is dus dat krrrr geluid. Dat gezoem is de platter die draait, dat houd je toch wel.
Kun je beter kijken of je je kast miss. wat kan isoleren van binnen. Weet niet hoe het met de warmte staat, let daar wel op.

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:00 ]

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Waarvoor gebruik je die XP embedded dan? Ik heb nl de pocket edition nog liggen, vraag me alleen af wat ik er precies mee kan... :)

Verwijderd

.

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:00 ]

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[offtopic]
ik bedoelde tablet PC edition, en die is dus blijkbaar voor tablet pc's. helaas != embedded, want dat spreekt me wel aan om uit te proberen

Verwijderd

Je kunt 'm ook in een silent drive hangen, hielp bij mij ook.

Verwijderd

Download Maxtor AMSET, zet op floppy.. Start PC op met bootflop, doe daarna AMSET flop erin, en je kunt naar hartelust het geluid van je Maxtor disk instellen. Werkt alleen niet met alle types...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 16:28 ]

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb ook het punt dat m'n Maxtor schijven boven alles uitgillen :(
Nu hoor ik vaak over ophangen met elastiek.
Zonet heb ik de lokale postbode een aantal postelastieken afhandig gemaakt, en nu wil ik ze er dus mee ophangen. Nu de vraag: hoe doe ik dat? Heeft iemand een handleiding, pics oid?? Lijkt me wel even handig :)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

2 elastieken om de hd schuiven, en die onder aan je hd brackets hangen doormiddel van 2 tie wraps. althans zo heb ik het jaren gehad. moet je alleen niet met je hd kast gaan slepen.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 13-11-2003 20:17 ]

• koelkast
  • Niet online
damster schreef op 13 november 2003 @ 12:27:
2 elastieken om de hd schuiven, en die onder aan je hd brackets hangen doormiddel van 2 tie wraps. althans zo heb ik het jaren gehad. moet je allee niet met je hd gaan slepen.
Okay, en als je nu 2 van die lawaaiige harddisks hebt? :D

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:33

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb mijn schijven ook in elastiek hangen. Ik heb geen foto's van mijn project, maar ik zal even een link opzoeken.

• koelkast
  • Niet online
Okay, mijn harddisk bay is voorzien van vele gaten, waar dus prima postelastieken door passen. Met 2 stuks opgehangen, en aan de achterkant nog een keer. Nu is het gelukkig een stuk minder, al maakt de HD zelf nog een boel herrie, helaas. Maar in ieder geval een stuk minder herrie, wat dus echt aan de resonantie lag :)

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:40
Als je een moederbord met Intel ATA controller hebt en Intel Application Accelerator, kun je het schijnbaar ook daarmee instellen. Ik heb die optie bij m'n twee Maxtors in elk geval.
Pagina: 1