Toon posts:

[XP] Windows ziet partitie niet meer*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een P4 met 2 harde schijven, elk 120 GB groot. Op de eerste schijf staat 2x windows met bootkeuze. Op schijf 1 stonden 3 partities C, D en E. Op de C-partitie stond win xp en ook op de E partitie stond een Win-XP.
Gisteren heb ik met behulp van Partition magic 8 getracht de D-partitie te splitsen (J erbij) in tweeen vanuit WinXP op de C-partitie. Daarbij liep de PC vast en heb ik moeten resetten.
Als ik nu de computer opstart met de WinXp van schijf C heb ik in de verkenner geen D-partitie meer. Ik zie hem dan wel in partition Magic en ook in Computerbeheer van WinXP maar verder niet in de verkenner en andere programma's.
Als ik de andere WinXP opstart van de E-partitie ziet hij wel gewoon de D-schijf.
Ik vermoed dus dat er ergens in de winxp op de c-schijf iets niet goed ingesteld staat maar wat en waar?
Ik weet ook niet of formatteren in partition magic helpt, daarbij komt dat ik dan een heleboel data kwijt raak of ik moet ze tijdelijk ergens anders kopieren, momenteel heb ik geen ruimte daarvoor in mijn eigen computer dus dat wordt lastig.
Wat kan ik doen om de D-schijf weer terug te zien als ik WinXP opstart van de C-schijf?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Is het een dynamische schijf? Hoe ziet het er exact uit in de schijfbeheer? Hoe staan de rechten?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Post anders even een screenshot van je schijfbeheer :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

En zo mogelijk van de beide installaties :Y) (dan kun jij ook vergelijken .. )

Verwijderd

Topicstarter
Jouw vraag heeft de oplossing al gebracht!
In tegenstelling tot de andere partities stond er geen stationsletter toegewezen. Had ik overheen gekeken. Toen jij vroeg wat er precies stond zag ik het verschil. Heb nu de stationsletter D toegewezen en zie hem in de verkenner.
Ga nu nog een keer proberen met partition magic de schijf te splitsen.
Bedankt voor je hulp!

• CooLStarr
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-12-2022
Het kan zijn dat je hem moet unhiden, staat bij de advanced options.
IK heb dit probleem nl. ook al eens gehad
Pagina: 1