[SPEAKERS] Logitech z560 vs x5300

Pagina: 1
Acties:

• py.mosjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10-2022

py.mosjuh

fikkert.net

Topicstarter
het dilemma:
Ik heb momenteel een bestelling staan bij Xenon voor de Logitech z560 set voor €206,- . Echter duurt het en duurt het.. Ik wil dus mijn bestelling daar annuleren en ergens anders de z560 kopen voor wat meer geld. Echter blijkt dat Logitech zijn z560 boxen niet meer schijnt te maken (kan er op www.logitech.com niets over vinden trouwens) en dat ze x-serie de vervangers moeten worden. Ik heb op internet gezocht naar de x5300 serie (zoals ik ze bij Funprice in de winkel heb zien staan) maar ik kan NERGENS een review oid vinden. Ik zit dus nu te tijfelen tussen deze twee sets...

Voor zover ik heb na kunnen gaan is er in een kleine ruimte (mijn studeer-/slaapkamer geen echt verschil te merken tussen een 4.1 en een 5.1 of zelfs een 6.1 set omdat de boxen te dicht op mekaar staan..

de gegevens:
Naam Prijs Set-up Specs Reviews?
z560 €250,- (dynabyte) 4.1 THX, 400w (180w woover), 75 dB Ja, alleen lovende
x5300 €260,- (funprice) 5.1 THX, 580w (230w woover), xx dB he-le-maal niets

de bronnen:
- Speaker Comparison
- Logitech z560

de vragen:
- Wie heeft er ervaringen met de x5300 (hij bestaat echt!) en wat zijn ze?
- Wat zouden jullie doen??
- Is mijn stelling m.b.t. de 4.1 maakt niet zoveel met een 5.1 in een kleine ruimte juist?

Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
mijn mening:
allebei zijn ze van dezelfde fabrikant, dus als de ene goed is zal de ander niet opeens baggerkwaliteit zijn.
4.1/5.1 --> ik zou voor de 5.1 gaan; immers als je later een grotere slaapkamer krijgt kan je ze ook nog mooi gebruiken (en voor 10 euro meer........)

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• py.mosjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10-2022

py.mosjuh

fikkert.net

Topicstarter
Maestro.mosjuh schreef op 29 October 2003 @ 13:36:
mijn mening:
allebei zijn ze van dezelfde fabrikant, dus als de ene goed is zal de ander niet opeens baggerkwaliteit zijn.
Dat is wel waar maar: Logitech heeft kwalitatief erg verschillende setjes boxen. Zo hebben ze ook de z640 5.1 set (ong € 100,-) die echter van merkbare mindere kwaliteit is dan de z560 4.1.
Maestro.mosjuh schreef op 29 October 2003 @ 13:36:
4.1/5.1 --> ik zou voor de 5.1 gaan; immers als je later een grotere slaapkamer krijgt kan je ze ook nog mooi gebruiken (en voor 10 euro meer........)
Als ik een grotere slaapkamer zou krijgen zou dat zijn als ik samenwoon. Ik zal dan dus niet mijn PC daarneer zetten ;)

Is er verder niemand die me kan helpen?

Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:33
Ligt eraan of je echt 5.1 wilt ? en volgens mij heb jij het fout met die RMS waarden. Voglens mij was hij totaal 200 of 300 W RMS (die 5.1).
Maar ik heb hier een z560 en ben erg tevreden. Ik weet niet hoe die 5.1 klinkt, maar ik raad je echt aan iig de z560 te kopen.