Windows xp problemen met het delen van bestanden

Pagina: 1
Acties:

• thekink
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-02 11:43
Ik heb een heel vaag probleem. Mn netwerk (5 computers) werkt helemaal goed (met router en kabelinternet) ik kan bestanden delen allemaal geen probleem, behalve bij een computer.

Als ik bij deze computer een map deel dan kan ik hem gewoon benaderen vanuit een andere computer. Totdat ik de pc reboot, dan laat hij als icoon zien dat de map gedeeld is (met handje eronder), maar als ik naar eigenschappen->delen ga dan staat ie uit en dat klopt want ik kan de map dan ook niet meer benaderen vanuit andere pc's.

Als ik bij deze map opnieuw aangeef dat hij hem moet delen dan kan ik ineens weer bij ALLE mappen die ik gedeeld had zien in de netwerkomgeving van een andere pc.

Iemand enig idee wat hier het probleem is

Ik wil service pack 1 niet installeren!!!

Windows XP alle updates gedaan behalve service pack 1

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

thekink schreef op 29 oktober 2003 @ 12:53:
Ik wil service pack 1 niet installeren!
Je hebt last van een bug maar je wilt de servicepack niet installeren? Mjah... ik snap jouw beredenering niet, maar je zal er vast een goede reden voor hebben...

Heb je al eens geprobeert om de share te verwijderen die je aanmaakt en direct een nieuwe share te maken?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

dan zul je hoop patches missen want de meeste willen niet zonder Service Pack 1 installeren. Ik deel hierbij sterk de mening van Xceed en raad je aan eerst maar eens Service Pack 1 te installeren en daarna weer hier terug te komen.

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-05 21:22
Ze hebben allemaal xp ?

Zorg zoiezo dat je het gedeelde folder inquestie één naam geef en niet twee dus Shared en niet Shared Files

En zoals XceeD al zei SP1 installeren kan veel verhelpen maar goed....jou keuze.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Staan er in je eventlog nog foutmeldingen? Het klinkt alsof je server service ergens over valt tijdens het sharen.