Toon posts:

Static Route van @home naar Versatel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Wie o wie kan mij alsjeblieft helpen.
We hebben thuis een @home kabel verbinding met een e-tech router en op de zaak een adsl versatel met een arescom netdsl1000 router. bijde zijn NAT geconfigureerd. Thuis aan de lan zijde een 192.168.2.xxx en op de zaak 192.168.1.xxx. Nu zou ik graag willen dat ik vanuit huis op het netwerk kom van de zaak. Dit is mogelijk via een VPN verbinding maar dan kom ik niet verder totaan password and user checkup. foutcode 721.
Nu zou het ook mogelijk moeten zijn om een static route op te bouwen...... corrigeer me als dit niet zo is.
Kan iemand mij hiermee alsjeblieft mee helpen?? 8)7
Mijn dank ik groot

Verwijderd

Topicstarter
Kleine aanvulling:
Bij de e-tech router moet ik invullen:

Destination LAN ip: ( <-hier heb ik ip adres van versatel ingevuld)
Subnet mask : 255.255.255.254
Default gateway : ( <- hier heb ik mijn eigen gateway adres ingevuld 192.168.2.1
Hop count (metric is 15) : 10 (heb ik ingevuld na tracert)

interface lan/wan : wan (neem ik aan)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 10:38
==> NT :)

Kun je iets meer informatie geven hoe je die VPN wilt opbouwen overigens? Want volgensmij behoor je dit wel VPN te doen namelijk.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 October 2003 @ 13:05:
Kleine aanvulling:
Bij de e-tech router moet ik invullen:

Destination LAN ip: ( <-hier heb ik ip adres van versatel ingevuld)
Subnet mask : 255.255.255.254
Default gateway : ( <- hier heb ik mijn eigen gateway adres ingevuld 192.168.2.1
Hop count (metric is 15) : 10 (heb ik ingevuld na tracert)

interface lan/wan : wan (neem ik aan)
Sorry, maar ik krijg even het idee dat je geen idee hebt wat je aan het doen bent. Ten eerste begin je over een static route terwijl je niet eens door een authentication heenkomt. Lijkt het je niet verstandiger eerst eens naar die foutmelding te kijken?
Wij kunnen dat niet doen in ieder geval, omdat je - zoals Cutebritney al zegt - geen informatie geeft.

Kortom: speel open kaart met ons in plaats van drie in jouw ogen relevante instellingen te geven :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal nogeens even heel duidelijk proberen te zijn....
In eerste geval probeerde ik dus een VPN verbinding op te bouwen. NO GO. wat bleek een portmap probleempje... eerder zei hij vanuit huis dat hij de host niet kon vinden. Na wat te lezen hier op tweakers kwam ik erachter dat tcp poort 1723 open moest staan naar de server de 192.168.1.100. Na dit gedaan te hebben kwam ik 1 klein stapje verder.. totaan de controle maar dat duurt eeuwen. en komt later terug met die foutmelding 721. Ga ik intern met mijn laptop een vpn verbinding opbouwen.... Geen enkel probleem. Maar thuis en elders NO GO. Later zat ik dus te denken aan die zogenaamde staticroute of dat misschien 1 van de mogelijkheden waren. Zodoende vraag ik jullie hulp.