Boekster schreef op 29 October 2003 @ 14:04:
[...]
Ik vind de opmerking van Gwannoes wel opvallend, er zijn niet veel mensen die geloven in het beter of slechter zijn van CD spelers. Verschil hierin is echter net zo groot als de meeste versterkers.
[...]
Over het algemeen is de kwaliteit van CD spelers niet beroerd (gelukkig!), maar er is toch echt wel duidelijk verschil. Slechte filters en voorversterkers in de CD-speler kunnen het signaal toch behoorlijk verknoeien!
Druk eens een cd-tje in een bagger-aldi-o.i.d.-50-euro DVDspeler, en zelfs een leek zou moeten kunnen horen dat het slecht klinkt.

(Ik heb het geprobeerd hoor, dus dit is geen vooroordeel) Dit toont dus aan dat er wel degelijk verschil is...
@dawg:
Waar kun je dan beter opletten, bij het aanschaffen van een versterker?
Dat een zwaardere niet altijd nodig is snap ik, echter hoe kun je dan bepalen of de componenten die erin zitten van goede kwaliteit zijn?
Je kunt wel op de prijs afgaan, maar dat zegt denk ik ook niet alles.
Uiteraard moet je wel tevreden zijn met de klank, luisteren dus, maar wat is dan zeg maar de definitie van kwaliteitsapparatuur (voor zover dat te bepalen is)?
Tsja, da's moeilijk. Eigenlijk toch wel een beetje kwestie van vertrouwen in een merk (naamsbekendheid...). Dit wil een echte audio-freak natuurlijk niet toegeven maar dat is wel een klein beetje zo. Voor geluidskwaliteit moet je dus niet op een merknaam afgaan, maar voor apparaatkwaliteit (duurzaamheid e.d.) eigenlijk wel.
Maar feitelijk heb je iemand nodig die er ECHT verstand van heeft. Een goede dealer kan voor zich zelf wel zien of hij goede kwaliteit binnen heeft gekregen, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat hij jou automatisch ook een eerlijk antwoord geeft...
[
Voor 41% gewijzigd door
Gwannoes op 29-10-2003 14:23
]