[W2K3] Gebruiker zonder wachtwoord

Pagina: 1
Acties:

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:16
Ik heb hier net een windows 2003 server up gebracht.

Daarop heb ik een gebruiker (leerling) aangemaakt, deze gebruiker heeft geen wachtwoord. Als ik dat instel (dus niets invul) krijg ik geen foutmelding.

Maar als ik wil inloggen vanaf een winxp bak op die server met leerling en wachtwoord 'niets'. Dan krijg ik de melding dat een wachtwoord niet leeg mag zijn.

Is er een manier om in te stellen in windows 2003 dat de server wel gebruikers mag accepteren welke geen wachtwoord hebben?

Edit: Als ik gewoon inlog op de server zelf (fysiek dus) met leerling en geen wachtwoord. Dan kan ik er wel in.

[ Voor 12% gewijzigd door Speedener op 29-10-2003 12:05 ]

Verwijderd

Kijk effe naar de Domain Controller Policy. Waarschijnlijk staat hier een minimale wachtwoord lengte.

Bovendien mag een normale user niet op de console aanmelden tenzij je dit insteld. (Ook in deze polic, allow logon locally)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 12:08 ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Remote inloggen zonder wachtwoord = niet veilig, vrijwel zeker dat dat niet mogelijk is :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• BoGhi
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-04 18:28
Dat zou ik ook/vooral een leerling niet aanleren, dat inloggen zonder wachtwoord OK is...

Programmers don't die. They GOSUB without RETURN

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

limoentje schreef op 29 October 2003 @ 12:07:
Remote inloggen zonder wachtwoord = niet veilig, vrijwel zeker dat dat niet mogelijk is :)
Remote aanloggen niet maar op een domain aanloggen wel. Wel zal je met net use etc problemen krijgen gisteravond nog uit geprobeerd op een windows 2003 server gewoon blanc administrator password , wou net use * \\ etc doen maar dat pikt ie niet. unknown username or bad password krijg je dan terug.

Maar users met blanco passwords is een erg slechte policie om eerlijk te zijn. Laat ze minimaal een password van 6 characters inkloppen.